احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز بوده است

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز بوده است.

احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز بوده است

محمد محسنی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود: مسئولان محلی شهرستان بندر لنگه نیز به تصور اینکه شهرداری کنگ اقدامات و استعلامات قانونی را در ساخت و سازها انجام داده است، براساس حسن اعتماد اداری بین دستگاهی، بعضا در مراسم های شهرداری همراهی نموده اند.

وی ادامه داد: بی توجهی و کم دقتی در رعایت الزامات، میراثی از سوی شهرداری کنگ در سال 1401 بوده که این روند به اطلاع معاون عمرانی و مدیر کل شهر و روستای استانداری هرمزگان رسانده شد و متعاقب آن مدیران یاد شده تذکرهای لازم را به شهردار و مسئولان شهری این شهر تاریخی دادند اما بی توجهی شهردار کنگ به موضوع به اقدام های اخیر منجر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود: هرگونه ساخت و ساز در بافت تاریخی کنگ که موجب تغییر یا تاثیر در معماری بافت و معابر گردد باید با هماهنگی و نظر کارشناسی این اداره کل باشد، اما متاسفانه فعالیت های ساخت و ساز در بافت تاریخی کنگ بدون مجوز و نظر کارشناسی این اداره بوده است.

محسنی گفت: شهرداری بندر کنگ بدون توجه به مقررات و دستورکارهای حفاظت از بناها و بافت های تاریخی اقدام به صدور مجوز فعالیت ساخت و ساز نموده که به همین دلیل مکاتباتی با شهرداری کنگ برای توقف فعالیت ها صورت گرفته و پیگیری این موضوع به وسیله مراجع قانونی در دستور کار میراث فرهنگی هرمزگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرداری بندر کنگ دفتر بافت تاریخی این شهر تاریخی را تعطیل نموده اما براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، شهرداری های دارای بافت تاریخی باید نسبت به تاسیس دفتر بافت و استخدام نیروی متخصص برای حفاظت از بافت تاریخی اقدام نمایند.

منبع: همگردی

به "احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید