با تخلفات ساخت و ساز در طاق بستان برخورد می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، با تخلفات ساخت و ساز در طاق بستان برخورد می گردد.

با تخلفات ساخت و ساز در طاق بستان برخورد می گردد

داریوش فرمانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه اضافه نمود: حفاظت از طاق بستان به عنوان یکی از شاخص ترین آثار استان که سالانه بازدید کنندگان بیشماری را به این محوطه تاریخی سرازیر می نماید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و صدور مجوزها با نهایت دقت و اعمال قانون انجام می گردد.

وی افزود: در محدوده مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان به عنوان نمادی از قدمت کهن شهر کرمانشاه و با توجه به اینکه در برنامه ثبت جهانی واقع شده است، ساماندهی وضع موجود و نظارت بر اقدامات آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه بعلاوه از نهایی شدن طرح بازنگری ضوابط بافت تاریخی شهر کرمانشاه در آینده نزدیک اطلاع داد.

وی اظهار کرد: تسریع در روند تکمیل ضوابط بافت تاریخی شهر کرمانشاه باتوجه به حجم زیاد درخواست ها در دستور کار معاونت میراث فرهنگی اداره کل نهاده شده که در آینده نزدیک با تکمیل طرح برای تصمیم گیری نهایی به تهران ارسال می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه اضافه نمود: این طرح در حال نهایی شدن است و کارشناسان اداره کل به صورت ویژه پیگیر آن هستند.

فرمانی در سرانجام عنوان نمود: در جلسه کمیته فنی معاونت میراث فرهنگی اداره کل سه پروژه در حوزه بافت تاریخی کرمانشاه، سه پروژه در حوزه مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان و نیز سه مورد در حوزه پایگاه محور ساسانی کرمانشاه قصر شیرین مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: همگردی

به "با تخلفات ساخت و ساز در طاق بستان برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تخلفات ساخت و ساز در طاق بستان برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید