خبرنگاران دوران کرونا و اندیشههای امیدآفرین

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران-خبرنگاران- روزنامه همدلی نوشت: در دوران بیماری کرونا ،جهان و جوامع دچار گرفتگی و گرفتاری مضاعف شده اند و افق امیدها تیره و تار شده است و این تیرگی و تاریکی طولانی سبب شده است به جای حالت انبساط و گشودگی، وضع انقباض و گرفتگی بر ارکان و عناصر حیات بشری مستولی و مسلط شود.

خبرنگاران دوران کرونا و اندیشههای امیدآفرین

روزنامه همدلی یادداشتی نوشت: یکم: امید در اصل و اصالت خود یک واژه و مفهوم و معنای میان تهی و توخالی نیست، امید امکان گشوده بودن و ماندن راه زندگی و امکان گشایش امور و رهایش از گرفتاری های زندگی سوز است. امید باز شدن افق های پیش رو و احساس و تلقی گشودگی راه های زندگانی آینده بشر است....خبرهای ناخوشایند و جانسوز از اطراف و اکناف عالم دریافت و مشاهده می شود، در ژاپن این کشور کار و پیشرفت و صبوری، خودکشی ها نسبت به قبل چند برابر شده است، در زمان بیماری وحشتناک و چموش کرونا بسیاری از مردم خصوصاً آنان که از حمایت های خاص برخوردار نیستند و کار و بار و کسب خود را از دست داده اند و دغدغه نان بر حفظ جان پیشی گرفته است، افق ها را بسته و امیدها را بر باد رفته می یابند، خودکشی یک انسان چه در ایران و چه جاهای دیگر، برای کل انسانیت و وجدان های بیدار، عزا و عذاب آور است.

سوم: اگرچه اهل عقل و علم و آزمایش و متخصصان و کادر درمان در تلاش و تقلا هستند گره گشایی کنند و در خط مقدم یاری گری می کنند، اما هنوز در مرحله کنترل هستیم و با پیدایش امیدهای روشن و افق های نورانی فاصله ها داریم. پس چه باید کرد؟

چهارم: در این مرحله به تصور بنده اهل خرد و اندیشه ورزان مسئولیت سنگین تری دارند، چون اندیشه ورز واقعی کسی است که لایه ها و بطون پنهان بیشتری را می بیند و با عقل و اندیشه امیدها و افق های پنهان را رصد می کند و به مردم گرفتار نشان می دهد، اندیشه ورزان و نویسندگان دردمند لطفاً قلم ها را زمین نگذارند و امیدآفرینی و افق گشایی کنند، چشم خرد گشوده دارند تا چشمه های امید و بهبودی نمایان شود.

پنجم: تاریکی و سیاهی و سردی هر چند طولانی و مشکل زا باشد، تمام خواهد شد و صبح یلدا آفتاب یک دقیقه بیشتر خواهد درخشید و روشنی و نور از افق حق و حقیقت و هستی پیدا خواهد گشت و اثر امیدبخش خود را نمایان خواهد کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دوران کرونا و اندیشههای امیدآفرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوران کرونا و اندیشههای امیدآفرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید