رونق دوباره کافی شاپ مومبای بعد از حمله تروریستی 7 سال پیش

به گزارش وبلاگ وردپرس، کافی شاپ لئوپلد (Leopold) در ناحیه جنوبی کلبا از بهترین رستوران های مومبای چه برای مسافران و چه برای ساکنان است. همچنین این کافی شاپ از اولین مکان هایی بود که در حمله تروریستی 26 نوامبر 2008 هدف نهاده شد. حمله ای که بی شباهت به حمله اخیر پاریس نیست. با خبرنگاران همراه باشید.

رونق دوباره کافی شاپ مومبای بعد از حمله تروریستی 7 سال پیش

کافه با گلوله و نارنجک در اوج شلوغی خود در حدود 9:30 تا 9:48 شب هدف قرار گرفته شد که 10 کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت. کافه بعد از چند روز دوباره باز شد ولی به دلایل امنیتی دوباره بسته شد. بعد از یک ماه تعمیرات، دوباره در هایش را بر روی مردم باز کرد. با این وجود دیوار ها و آینه های گلوله باران شده آن، دست نخورده و نمادی از استحکام و یادآور آن شب ناگوار بود.

این حمله که توسط سازمان تروریستی پاکستانی به نام لشگر تایبا رهبری می شد به مرگ 164 تن و زخمی شدن 300 نفر ختم شد. در طی چهار روز، آنها 12 بمب گذاری و تیراندازی به نقاط مختلف شهر داشتند که شامل هتل تاج محل و برج تریدنت، ترمینال و راه آهن شیواج، کمیته یحودیان در نریمان، سینما مترو و بیمارستان کاما می شد.

آغاز کار کافه در سال 1871 توسط زردشتیانی بود که از ایران به هند مهاجرت نموده بودند. لئوپلد پیش از حمله تروریستی نیز بسیار مشهور بود؛ مملو از توریست های خارجی و ساکنین شهر. حتی نویسنده استرالیایی دیوید رابرت نیز به تمجید از این مکان پرداخته بود. امروزه این کافه مشهور تر از همواره است. جایی که با یک نوشیدنی خنک میتوانید در تاریخ غرق شوید.

نظری درباره این داستان دارید؟ در نظرات با ما درمیان بگذارید.

منبع:mashable

منبع: کجارو

به "رونق دوباره کافی شاپ مومبای بعد از حمله تروریستی 7 سال پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق دوباره کافی شاپ مومبای بعد از حمله تروریستی 7 سال پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید