شیوع عفونت های گوش در بچه ها ، سرماخوردگی با گوش درد همراه است

به گزارش وبلاگ وردپرس، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شیوع بالای عفونت های گوش در بچه ها، گفت: این عفونت ها در بچه ها زیر 5 سال بیشتر شایع است.

شیوع عفونت های گوش در بچه ها ، سرماخوردگی با گوش درد همراه است

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از مهر، مهتاب ربانی، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه در هتل فردوسی تهران، گفت: بیشترین جمعیتی که به دنبال عفونت های گوش به متخصصان گوش و حلق و بینی، مراجعه می کنند، بچه ها هستند.

دبیر اجرایی کنگره با اشاره به شیوع عفونت های گوش در بچه ها، افزود: شیوع این عفونت ها در بچه ها زیر 5 سال بیشتر مشاهده می شود. البته شیوع عفونت های گوش در بچه ها به ساختار گوش بچه ها ربط دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی، ادامه داد: یکی از علل بروز عفونت های گوش در بچه ها، سرماخوردگی است. به طوری که بعد از این که کودک دچار سرماخوردگی می شود، همزمان و یا با تاخیر، دچار گوش درد می شود. به طوری که پشت پرده گوش دچار التهاب شده و گاهی منجر به پارگی پرده گوش و خروج چرک می شود که همین مسئله موجبات نگران والدین را فراهم می آورد.

مفاهیم: عفونت گوش میانی (اوتیت مدیا) چیست؟

ربانی افزود: مسائل این قبیل بچه ها با مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص و پیگیری درمان، رفع می شود. اما، نکته مهم در این بین، پیگیری فرایند درمان عفونت های گوش بچه ها است که والدین باید دقت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درمان نشدن عفونت های گوش، می تواند کودک را در همان سنین دچار کم شنوایی کند که همین عارضه باعث می شود کیفیت تحصیلی و زندگی کودک دچار افت شود.

وی ادامه داد: عدم درمان عفونت های گوش در کودکی، باعث خواهد شد در بزرگسالی تبدیل به عفونت های پیچیده و خطرناک شود که گاهی وقت ها فقط با جراحی درمان می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "شیوع عفونت های گوش در بچه ها ، سرماخوردگی با گوش درد همراه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع عفونت های گوش در بچه ها ، سرماخوردگی با گوش درد همراه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید