تور ترکیه: تور مقرون به صرفه ترکیه: فراخوان گرنت تحقیقاتی شمس تبریزی مشترک ایران و ترکیه منتشر شد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD)، سومین فراخوان ط رح های مشترک جمهوری اسلامی ایران- جمهوری ترکیه در قالب همکاری سازمان پژوهش های علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) اعلام شد.

تور ترکیه: تور مقرون به صرفه ترکیه: فراخوان گرنت تحقیقاتی شمس تبریزی مشترک ایران و ترکیه منتشر شد

رجحانن تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی سرگرمی دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همواره در فکر شما خواهد ماند.

رجحانن تجربه سفر را با تور مقرون به صرفه ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی سرگرمی دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همواره در فکر شما خواهد ماند.

این فراخوان در پی برگزاری موفقیت آمیز فراخوان اول و دوم طرح های پژوهشی ایران و کشور ترکیه در سال 2019 و 2020 بنا به اعلام رضایتمندی طرفین بویژه با درخواست توبیتاک اعلام می شود.

فراخوان اول بر اساس تفاهمنامه همکاری بین شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) و با استقبال قابل توجه پژوهشگران دو کشور اجرا شد که در قالب این برنامه تعداد 42 طرح بعد از تایید نهایی از طریق داوران هر دو طرف معرفی و مورد حمایت قرار گرفت.

در فراخوان دوم موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) به کنندگی از وزارت بهداشت جهت حمایت از طرح های منتخب حوزه علوم پزشکی به این فراخوان پیوست تا زمینه های همکاری های علمی و پژوهشی متقابل پژوهشگران دو کشور را در حوزه های علوم پزشکی، درمان و بهداشت و نیز امکان ایجاد یک همکاری متقابل سه جانبه را فراهم آورد.

هم اکنون فراخوان سوم حمایت از طرح های مشترک ایران و ترکیه تحت عنوان فراخوان شمس تبریزی که مؤسسه نیماد برای دومین بار در آن مشارکت دارد اعلام می شود.

در فراخوان مؤسسه نیماد محققین و اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزشی یا تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت که عضو سامانه https://isid.research.ac.ir هستند بعد از حصول توافق با یکی از محققین و اعضای هیات علمی مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه های ترکیه و تهیه پروپوزال مشترک نسبت به بارگزاری آن در وبگاه های ویژه (به عنوان مجریان اصلی) اقدام خواهند کرد.

بعد از طی روال داوری از طریق کمیته های داوری طرفین، طرح های نهایی از طریق کمیته ای مشترک انتخاب خواهند شد.

اطلاعات و قوانین حاکم بر این طرح ها جهت دسترسی محققان زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشانی زیر قابل دسترسی است: http://www.cissc.ir

اطلاعات این فراخوان جهت دسترسی محققان ترکیه ای در نشانی زیر قابل دسترسی است:

https://www.tubitak.gov.tr/tr/kurumsal/uluslararasi/ikili-isbirligi-destekleri/2535/icerik-2535-iran-bilim-arastirma-ve-teknoloji-bakanligi-msrt-ile-ikili-isbirligi-programi

شروع فراخوان از شنبه 30 بهمن ماه 1400 (19 فوریه 2022) است. آخرین مهلت ثبت آن لاین پروژه برای پژوهشگران ترکیه ای: دوشنبه 30 می 2022، ساعت 17:30 به وقت محلی و برای پژوهشگران ایرانی: دوشنبه 9 خردادماه 1401، ساعت 23:59 به وقت محلی است.

زمینه های موضوعی و گرایش های مورد حمایت مؤسسه نیماد:

بیماری های غیرواگیر (NCD)

بیماری های عفونی نوظهور (از جمله COVID-19)

پژوهش های نظام سلامت (Health System Research)

پروپوزال هایی که درباره موضوعات فوق نباشند رد سریع (fast reject) می شوند.

مدت زمان انجام پروژه: 18 ماه است.

متقاضیان واجد شرایط برای اقدام در مؤسسه نیماد: پژوهشگر اصلی، باید در حال حاضر به عنوان هیات علمی در یکی از دانشگاه ها یا مؤسسات تحت پوشش وزارت بهداشت (واجد پروفایل در سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور) باشد.

اعضای هیأت علمی دانشگاه های غیر علوم پزشکی جهت اطلاع از شرایط به فراخوان وزارت علوم مراجعه کنند.

افرادی که طرح مصوب قبلی در مؤسسه نیماد دارند می توانند در این فراخوان نیز طرح ارایه دهند هرچند تعداد همکاری در کل طرح های تحقیقاتی مصوب و یا در حال داوری آنها نباید بیش از 7 طرح باشد.

برای کسب اطلاع از شرایط محقق(ان) ترکیه ای به لینک ذیل مراجعه شود:

https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/3125/1071-arastirma-projeleri-surec-dokumani.pdf)

سازمان های حمایت کننده طرح های پیشنهادی را با توجه به معیارهای زیر ارزیابی می کنند: رجحان و اولویت علمی / فنی. روش شناسی (روش تحقیق). مدیریت پروژه. اهمیت و ضرورت پیامدهای همکاری بین المللی

میزان حمایت مالی: سقف حمایت مؤسسه نیماد از این طرح ها برای هر طرح معادل 150 میلیون تومان است و حداکثر 5 طرح مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. سقف حمایت توبیتاک معادل 450 هزار لیر ترکیه است.

برای هر پروژه، کل مدت بازدید علمی از یک طرف به طرف دیگر (از ایران به ترکیه یا از ترکیه به ایران) بیش از 60 روز در سال نخواهد بود که در هزینه های طرح قابل محاسبه و تامین اعتبار خواهد بود.

اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق سامانه موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD): http://rms.nimad.ac.ir با تکمیل فرم آن لاین و ارسال فرم پروپوزال، فرم اخلاق و تکمیل فرم آن لاین هزینه که همگی در نشانی مذکور قابل دستیابی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تور ترکیه: تور مقرون به صرفه ترکیه: فراخوان گرنت تحقیقاتی شمس تبریزی مشترک ایران و ترکیه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: تور مقرون به صرفه ترکیه: فراخوان گرنت تحقیقاتی شمس تبریزی مشترک ایران و ترکیه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید