آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری مذهبی در کشور مطرح گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری مذهبی در کشور مطرح گردد.

آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری مذهبی در کشور مطرح گردد

مرتضی صفری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری مراسم مذهبی بادراک در قره کلیسا اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن یک هزار و 770 اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا چالدران، کلیسای زور زور ماکو، پارک ملی دریاچه ارومیه و مراسم بادراک یکی از استانهای غنی کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه نمود: چالدران به علت داشتن کلیسای ثبت جهانی قره کلیسا و 94 اثر ثبت ملی یکی از شهرستانهای غنی و تمدنی استان محسوب می گردد و با همکاری و اتحاد مسئولان هر ساله شاهد پیشرفت روزافزون این شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با ایجاد مراکز اقامتی در اطراف قره کلیسا سعی می گردد از سالهای بعد شاهد کاهش تعداد چادرهای اقامتی در این محل بوده و زائران در واحدهای اقامتی اسکان پیدا نمایند.

صفری گفت: سال جاری 1 5 میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای گردشگری قره کلیسا در نظر گرفته شده است و برای سال آینده با یاری فرمانداری قرار است اعتبارات خوبی در کمیته برنامه ریزی شهرستانها برای این منطقه اختصاص داده گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی توضیح داد: در حال حاضر صدور مجوز یک واحد بومگردی در روستای اطراف قره کلیسا چالدران صادر شده و در کوشش هستیم تا در اسرع وقت شاهد بهره برداری از این واحد باشیم.

وی اعلام نمود: چالدران یک منطقه مستعد برای حضور سرمایه گذاران بوده و این اداره کل آمادگی کامل را برای حمایت از سرمایه گذاران را دارد.

رضا سامه، مدیر کل پایگاه های ملی و جهانی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم ضمن تشکر برای برگزاری مراسم مذهبی بادراک گفت: حفاظت و ثبت میراث فرهنگی در دو بخش میراث ملموس و ناملموس در قره کلیسا محقق شد، چرا که میراث ناملموس بادراک در میراث ملموس قره کلیسا چالدران برگزار می گردد که ارزش این رویداد را دوچندان نموده است.

اسقف کل ارامنه خلیفه گری آذربایجان هم در این مراسم گفت: فرصت را مغتنم شمرده و از مسئولان برای تقویت زیرساختهای گردشگری قره کلیسا چالدران و تمام دست اندرکاران دخیل در بازسازی و احیای این کلیسا تشکر میکنم.

گریگور چیفتچیان اضافه نمود: 15 سال از ثبت جهانی قره کلیسا چالدران و کلیسای زور زور ماکو میگذرد که این نشان از اهتمام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت ملی کلیساهای ایران و حفاظت از آنها دارد.

وی در سرانجام اعلام نمود: جا دارد از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری آزادانه مراسم مذهبی بادراک و محترم شمردن حقوق ادیان و مذاهب دیگر در این کشور قدردانی کرد.

منبع: همگردی

به "آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری مذهبی در کشور مطرح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری مذهبی در کشور مطرح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید