کیش، جاذبه های تاریخی یا تفریحات مهیج؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، وقتی مجموعه ای از استثنایی ترین جاذبه های سرگرمیی و تاریخی گردهم می آیند مقصدی خارق العاده به نام کیش بوجود می آید. مقصدی که با ساختاری مدرن انواع سرگرمیات و سرگرمی ها در بالاترین سطح کیفیت در خود دارد. فقط کافیست انتخاب کنید. جاذبه های تاریخی یا سرگرمیات مهیج کیش؟

کیش، جاذبه های تاریخی یا تفریحات مهیج؟

تور کیش به نام یکی از کامل ترین پکیج های داخلی شناخته می گردد. پکیجی که هم هتل های لوکس 5 ستاره دارد و هم هتل های 3 و 4 ستاره باکفیت، هم تاریخی دور و دراز دارد و هم طبیعتی بی نقص، میهمانان این جزیره استثنایی هم می توانند از جاذبه های تاریخی لذت ببرند و هم انواع سرگرمیات مهیج را تجربه کنند.

در ادامه می خواهیم با جاذبه های تاریخی و سرگرمیات مهیج کیش آشنا می شویم.

جاذبه های تاریخی کیش

.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز با قدمتی 2500 ساله از معروف ترین جاذبه های تاریخی کیش به تعداد می رود. این گنجینه پنهان در سال 1378 و به همت مهندس حاجی حسینی مورد بازسازی و بازسازی قرار و از آن پس توانسته گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند. تصفیه خانه های طبیعی متعلق به قرن چهارم و پنجم، سقف پوشیده شده از مرجان، فسیل های قدیمی و … از جاذبه های شهر باستانی کاریز هستند.

قلعه جنی کیش

قلعه ای با ظاهر ساده و معمولی اما پر از داستان های ترسناک و اسرارآمیز! قلعه جنی عاشقان هیجان و ماجراهای ترسناک را به سوی خود می کشاند.

این قلعه فضایی مستطیل شکل داشته و دو بارو و دو طبقه ساختمان را در معماری خود دارد. قلعه جنی زمانی محل خدمت سربازان کیش بود اما با کشته شدن چند سرباز به طور مشکوک کلاً تخلیه و غیرقابل استفاده شد. بسیاری از مردم محلی قلعه را محل رفت و آمد جن ها می دانند.

شهر باستانی حریره

حریره گواهی ست بر قدمت و اصالت کیش و ساکنانش، قدمت این مجموعه تاریخی را به هزار سال قبل نسبت می دهند؛ اما آنچه که امروز از این شهر باستانی کوچک به جا مانده خانه هایی ویران شده به همراه معماری کلی شهر است.

طبق شواهد به جای مانده حریره در زمان شکوه خود شهری پر رفت و آمد بوده و به طور کلی از سه بخش خانه های اعیان و اشراف، بخش کارگاهی و حمام ها تشکیل می شده است. جالب است بدانید که در گلستان سعی هم به شهر حریره اشاره شده است.

کشتی یونانی کیش

کمتر کسی ست که از وجود کشتی به گل نشسته در ساحل کیش بی خبر باشد. کشتی یونانی که تا ابد در آب های ایران ماندگار و به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شد.

این سازه در زمان خود کشتی لوکس به تعداد می آمد که یونانی ها برای بازگرداندن آن به کشور خود تلاش بسیار کردند اما سرنوشت طور دیگر رقم خورد و کشتی یونانی به میهمان همیشگی آب های ایران شد.

دیدنی زیبای غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی از زیباترین لحظاتی ست که در جزیره کیش تجربه خواهید کرد.

خانه بومیان کیش

کیش جزیره با چهره مدرن و بسیار شیک است اما در دل خود دنیایی از فرهنگ و سنت دارد. اگر مسافر این مقصد منحصربه فرد هستید حتماً سری هم یه خانه بومیان کیش بزنید.

جایی که چهره ای دیگر از این جزیره لوکس را خواهید دید. معماری خانه ها، وسایل قدیمی، چاه های آب، آسیاب، ننوهای بچه ها و … از جاذبه های خانه بومیان کیش هستند. قدمت برخی از این خانه ها به بیش از 200 سال قبل برمی گردد.

آب انبار دوقلو، دره پرتغالی ها، پایاب کیش، موزه خلیج فارس، درخت سبز کیش، روستای باغو از دیگر جاذبه های تاریخی کیش هستند.

سرگرمیات مهیج کیش

.

مجموعه مارینا کیش

مجموعه مارینا کیش اولین مارینا در ایران است که انواع سرگرمیات مهیج کیش را در خود دارد. حوضچه اختصاصی، اسکله های شناور، رستوران های لوکس، لانژ ساحلی، غرفه های نوشیدنی، هتل بسیار شیک مارینا پارک، انواع سرگرمیات آبی مانند غواصی، کایاک سواری، شاتل، پدال برد، پاراسل، بنانا و … همه و همه از امکانات مجموعه سرگرمیی مارینا کیش هستند.

علاوه بر این هتل بسیار زیبا و لوکس مارینا پارک کیش هم در همین محوطه قرار گرفته و اقامتی رؤیایی را برای مسافران رقم خواهد زد.

آکواریوم کیش

آکواریوم از سرگرمیات مهیج کیش است که دنیای شگفت انگیز زیر آب را بدون نیاز به غواصی پیش روی شما قرار می دهد. آکواریوم کیش بخشی از مجموعه دلفیناریوم می باشد و بیش از 70 نوع ماهی در آن زندگی می کنند.

آکواریوم کیش از دو بخش تشکیل شده است یک بخش آن حجم آب بیشتری داشته و می توان در آن انواع ماهی های بزرگ مانند کوسه و … را دید. بخش کوچکتر ماهی های ریز و رنگارنگ و لاک پشت را نگه داری می کند.

انواع ایگوانا و مار بوا از دیگر حیوانات مجذوب کننده این آکواریوم هستند.

اسکله سرگرمیی کیش

اسکله سرگرمیی کیش بهترین مکان برای دیدن غروب آفتاب های کیش است. این اسکله چوبی به گونه ای طراحی شده که از ساحل شروع و تا نیمه دریا ادامه پیدا می کند بدین ترتیب گردشگران می توانند در حالی که آب های خلیج فارس را در زیر پاهای خود دارند بر روی اسکله قدم زده و از چشم انداز ها پیش روی خود لذت ببرند.

اسکله سرگرمیی از بهترین مکان های کیش برای عکاسی حرفه ای و ثبت لحظه های عاشقانه است.

شهر بازی هایلند

هایلند را می توان از مجذوب کننده ترین مجموعه سرگرمی های کیش دانست. وسایل این شهربازی شگفت انگیز به گونه ای طراحی شده اند که هم بزرگسالان و هم بچه ها می توانند از آن ها استفاده کنند. چرخ وفلک، رنجر، رولر کاستر آبی، سفینه، سورتمه، اتاق فرار، سینماگیم، سینما هفت بعدی، اتاقک لیزر، کافه، رستوران و فضای سبز از جاذبه های شهر بازی هایلند هستند.

باشگاه سوار کاری

سرگرمیات کیش تنها در جاذبه های آبی خلاصه نمی گردد. باشگاه سوارکاری کیش آماده است تا از میهمانان علاقه مند به اسب سواری پذیرایی کند. پیست کورس استاندارد، مانژ صحرایی، اصطبل های استاندارد، انواع اسب از نژادهای اصیل مانند دوخون، دره شوی، عرب و … از امکانات باشگاه سوار کاری کیش هستند. علاوه بر این گردشگران می توانند از کافی شاپ، رستوران و فضای سبز باشگاه استفاده کنند.

مرکز فلای دامون، دوچرخه سواری، پارک سیمرغ، پارک کیبل اسکی، ساحل درختان کیش، پلاژ مخصوص بانوان از دیگر سرگرمیات مهیج کیش هستند.

بیشتر بخوانید …

هزینه های سفر به کیش از بلیط هواپیما تا سرگرمیات

بهترین هتل های 3 ستاره کیش

معرفی هتل 4 ستاره سورینت مریم کیش

آشنایی با وسایل حمل ونقل در کیش

با بهترین فست فودهای کیش آشنا شوید

افتخارات آژانس هواپیمایی وبلاگ وردپرس

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "کیش، جاذبه های تاریخی یا تفریحات مهیج؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش، جاذبه های تاریخی یا تفریحات مهیج؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید