اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور کره جنوبی در امارات و واکنش تهران

به گزارش وبلاگ وردپرس، یون سوگ یئول، رئیس جمهور کره جنوبی در امارات متحده عربی اظهاراتی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح نمود.

اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور کره جنوبی در امارات و واکنش تهران

به گزارش فارس، وی که در حال بازدید از نیروهای کره جنوبی در امارات متحده عربی بود خطاب به نیروهای کشورش گفت: امارات کشور برادر ما است... امارات یک کشور خارجی به این نام نیست. اینجا، کشور شما است.

وی افزود: امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات، تهدیدآمیزترین کشور یعنی ایران است و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در شرایط مشابهی قرار داریم.

رئیس جمهوری کره جنوبی که روز شنبه در چارچوب یک سفر رسمی چند روزه وارد ابوظبی شده بود روز گذشته با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات در کاخ الوطن ملاقات کرد و دو طرف درباره توسعه همکاری ها بین ابوظبی و سئول رایزنی کردند.

واکنش ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در امارات گفت: وزات امور خارجه در حال آنالیز و پیگیری اظهارات دخالت آمیز رئیس جمهور کره جنوبی پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی بعنوان دو کشور همسایه و دوست است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: اظهارات نقل شده از این مقام کره ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و محبت آمیز جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید نمود:وزارت امور خارجه با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس جمهور آن در خصوص روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر شرح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.

منبع: فرارو

به "اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور کره جنوبی در امارات و واکنش تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور کره جنوبی در امارات و واکنش تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید