ایجاد پایگاه نوآورانه دیم در شهرستان مراغه

به گزارش وبلاگ وردپرس، مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت:پایگاه نوآورانه با هدف انتقال یافته ها و معرفی ارقام تازه دیم در این شهرستان ایجاد شد.

ایجاد پایگاه نوآورانه دیم در شهرستان مراغه

آقای خیراندیش مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: پایگاه نوآورانه جهش فراوری در دیمزار ها در سطح 30 هکتار از اراضی روستای گل تپه شهرستان مراغه با نظارت محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اجرا شد.

آقای خیراندیش با بیان اینکه این پایگاه برای نخستین بار در جنوب استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است اضافه نمود: در این پایگاه تازه ترین یافته های موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مقایسه با ارقامی محلی در شرایط کشاورزی لحاظ شده است.

وی افزود: 20 رقم و لاین گندم و 5 رقم جو در پایگاه نوآورانه جهش فراوری در دیمزار های شهرستان مراغه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت:ارقام تازه موسسه در این پایگاه با ارقامی بومی در مقابل آفت ها، بیماری ها، خشکی و سرما مقایسه و آنالیز می شوند.

وی ادامه داد: اجرای این پایگاه برترین روش برای معرفی ارقام تازه و انتقال یافته های تحقیقاتی برای زارعان در مزارع خود است.

آقای خیراندیش افزود: در سال زراعی گذشته حدود 50 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم رفتند و فراوری بیش از 40 هزار تن گندم پیش بینی می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: در این شهرستان بیش از 75 هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی می رود که از این میزان حدود نیمی تحت پوشش طرح جهش فراوری هستند.

در شهرستان مراغه 11 هزار نفر در بخش زراعت محصولات کشاورزی فعالیت می نمایند.

وبلاگ وردپرس آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد پایگاه نوآورانه دیم در شهرستان مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد پایگاه نوآورانه دیم در شهرستان مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید