بازدید از چغازنبیل و هفت تپه در روزهای بارانی و تا 24 ساعت پس از آن ممنوع است

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، بازدید از چغازنبیل و هفت تپه در روزهای بارانی و تا 24 ساعت پس از آن ممنوع است.

بازدید از چغازنبیل و هفت تپه در روزهای بارانی و تا 24 ساعت پس از آن ممنوع است

عاطفه رشنوئی با بیان اینکه مصالح غالب در چغازنبیل و هفت تپه خشت و آجر است، اضافه نمود: در بارندگی های شدید، این مصالح که در دیوارها و کف پوش محوطه های چغازنبیل و هفت تپه قرار دارند، آسیب پذیرتر می شوند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه ادامه داد: در بارندگی های شدید و طولانی، آب، درون این مصالح نفوذ نموده و قدم گذاشتن بر آنها ممکن است اثرات دائمی تخریبی بر آجرفرش ها باقی بگذارد؛ از این رو هر گونه رفت و آمد در محوطه تا خشک شدن کامل مصالح آسیب رسان است و برای حفاظت از این آثار بازدید ممنوع اعلام می گردد.

او بیان نمود: چغارنبیل و هفت تپه در روزهای نوروز یکی از مقاصد اصلی گردشگری است و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور راهی این دو محوطه می شوند که بر همین اساس، با توجه به بارندگی های فصلی، از گردشگران خواهشمندیم قبل از حرکت به سوی چغازنبیل و هفت تپه به شرایط آب و هوایی توجه داشته باشند و تا خشک شدن کامل محوطه از سفر به این دو محوطه خودداری نمایند.

رشنوئی اضافه نمود: بعلاوه بازدید نمایندگان گرامی می توانند قبل از حرکت به سوی چغازنبیل و هفت تپه، از صفحه پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه در اینستاگرام به نشانی @tchoghazanbilworldheritage و شماره تماس 061-42867213 از شرایط تعطیلی محوطه اطلاع حاصل نمایند.

او با معرفی موزه هفت تپه در جایگاه اتاق معرفی چغازنبیل و هفت تپه گفت: بازدید از موزه هفت تپه هر روز و حتی در روزهای بارندگی برای عموم امکانپذیر است و علاقمندان در صورتی که امکان بازدید از چغازنبیل و محوطه هفت تپه وجود نداشته باشد، می توانند از موزه هفت تپه بازدید بعمل آورند و با این دو محوطه بیشتر آشنا شوند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه گفت: حفاظت از آثار باستانی بدون همراهی مردم و گردشگران موضوعی ناقص است. از اینکه بازدید نمایندگان گرامی به ملزومات حفاظت از آثار توجه دارند و با پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه در این زمینه همکاری لازم را بعمل می آورند، پیشاپیش سپاسگزاریم.

منبع: همگردی

به "بازدید از چغازنبیل و هفت تپه در روزهای بارانی و تا 24 ساعت پس از آن ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از چغازنبیل و هفت تپه در روزهای بارانی و تا 24 ساعت پس از آن ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید