13 علت برای سفر به انگلیس

به گزارش وبلاگ وردپرس، اگرچه برای بازدید از بریتانیا باید ویزایی غیر از ویزای شنگن بگیرید ولی این کشور کوچک شگفتی هایی دارد که به دیدنش می ارزد. برای آشنایی با گزیده ای از این دیدنی ها با خبرنگاران همراه باشید.

13 علت برای سفر به انگلیس

بر اساس دلایل زیر هر شخص باید حداقل یکبار از انگستان دیدن کند. این کشور کوچک پتانسیل های بیشماری دارد. از جمله ییلاق ها، سواحل زیبا و طبیعت حیرت انگیز.

همه این ها این کشور را در بالای فهرستی قرار می دهد که حتما باید از آنچا بازدید کنید. اگر هنوز متقاعد نشده اید در اینجا سیزده علت را برای سفر به ستاره درخشان بریتانیا یعنی انگلیس مطالعه کنید.

1. خط ساحلی دلفریب، خیره نماینده و باور نکردنی

از شکوه خط ساحلی بکر و دست نخورده نورث امبرلند (Northumberland) تا زیبایی های نفس گیر سواحل کورن وال (Cornwall) در انگلستان سواحل بی نظیری را خواهید دید.

تفریحات سنتی در ویتبی (Whitby) و خونگرمی شهرهای ساحلی برایتون (Brighton) همگی مسحور نماینده هستند.

2. هرگز جایی دنج تر از حومه شهرهای انگلستان نخواهید یافت

نامیدن انگستان با عنوان سرزمین سبز و خرم دور از حقیقت نیست. تپه های چشم نواز و سبز تا جایی که چشم کار می نماید گسترده شده اند. از شمال تا جنوب این کشور، ییلاق های حیرت انگیز در انتظار شماست. یقینا عاشق این منظره ها خواهید شد.

3. دریاچه هایی که از شدت زیبایی نفس را بند می آورند

سرزمین دریاچه (Lake District) یک پارک ملی در شمال غربی انگلستان است که زیبایی بی حد و حصری دارد. در این ناحیه از انگلستان دریاچه های درخشانی را می بینید که با تپه های کوهستانی و کوه ها احاطه شده اند.

مطمئن باشید نمی توانید این همه زیبایی مهیج را نادیده بگیرید. کفش های پیاده روی تان را به پا کنید و بعضی از برترین منظره ها دنیا را کشف کنید.

4. انگلستان در هر فصلی فوق العاده است

انگستان به هوای بد معروفیت دارد. اما خوشبختانه این کشور فصل های خوبی دارد. بهار همراه با شکوفه های گل نرگس و جستجوی تخم مرغ های عید پاک و سرشار از زندگی تازه از راه می رسد.

تابستان همه چیز به خوردن بستنی در ساحل و پیک نیک در حومه شهر منتهی می گردد. پاییز فصلی خیره نماینده است وقتی درختان به رنگ نارنجی و زرد و قرمز درمی آیند. و زمستان، برف و سورتمه شب های گرم و دلنشین در برابر آتش را مژده می دهد.

5. گذشته و تاریخ در همه جا حضور دارد

انگستان با وجود وسعت کوچک خود پیشینه ای تاریخی و غنی دارد که در جای جای کشور مشهود است. ملاقات از برج لندن، قدم زدن در اطراف خرابه های قلعه های باستانی، کاوش استون هینج، بنایی ماقبل تاریخ و بازدید از روستای ویکتوریایی سالتایر (Victorian village of Saltaire).

بدون شک سفر شما به انگلستان سفری الهام بخش است و به شما حس سفر به اعماق زمان را می دهد.

6. انگلستن بهشت دوستداران هنر است

انگستان به عنوان یک بازار هنری پر رونق همیشه یکی از مقاصد نهایی علاقه مندان هنر و فرهنگ است. گالری تیت مدرن (Tate Modern) یکی از برترین مجموعه های هنر معاصر در دنیا است و گالری ملی جایگاه مناسبی برای کارهای کلاسیک اساتید قدیمی است.

این کشور به بعضی از جالب ترین هنر های خیابانی معروفیت دارد. بعلاوه مجسمه های شگفت انگیزی از هنری مور (Henry Moore) و آنتونی گورملی (Antony Gormley) که در فضای باز قرار دارند دوستداران هنر را به تحسین وا می دارد.

از جمله این آثار می توان از مجسمه معروف فرشته شمالی (Angel of the North) نام برد.

7. انگلستان مهد سنت های عجیب و غریب است

در کجای دنیا مردم در پی یک پنیر در تپه های شیب دار به پایین می دوند آنهم فقط برای تفریح؟ انگلستان به شکل حیرت انگیزی عجیب و غریب است و کشوری است که واقعا پذیرای این سنت ها است.

اپل واسل (Apple Wassail) یک مراسم جالب برای برکت دادن به درختان سیب است. به عنوان سنت منحصر به فرد دیگر می توان به پایکوبی موریس (Morris Dancing) اشاره نمود. باید خودتان بیایید و دیدن کنید.

8. مردمی متفاوت و چند ملیتی

آنچه انگلستان را متمایز می نماید مردمی است که در آن زندگی می نمایند. این کشور سرزمینی چند ملیتی است که متشکل از فرهنگ ها، مذاهب و طبقات مختلف است. برای یافتن کشوری مهربان تر از انگستان باید سخت کوشش کنید. اما غرور انگلیسی همیشه در خود یک حس شوخ طبعی شیطنت آمیز و طعنه های مودبانه را در بر دارد.

9. دلتان می خواهد همه چیز را بخورید

انگستان برای داشتن بعضی از برترین رستوران های دنیا به خود می بالد. سفرتان تکمیل نخواهد شد مگر با صرف یک صبحانه کامل انگلیسی برای تنظیم شما در طول روز، چای عصرانه (سینی خوشمزه از کیک و شیرینی، ساندویچ های کوچک و یک قوری چای) و بعلاوه خوراک منحصر به فرد کشور یعنی ماهی و چیپس. حتما هر سه این ها را به شیوه کاملا انگلیسی امتحان کنید.

10.کافه هایی که در دنیا برترین هستند

در هیچ جای دنیا نظیر یک کافه سنتی به معنای کلمه انگلیسی نخواهید یافت. آنها قلب جامعه و مکانی برای لذت بردن از یک قهوه و گپ زدن با دوستان هستند. هر کافه جذابیت منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال یک شومینه زیبا برای گرم شدن پس از یک پیاده روی طولانی در فصل زمستان و یا یک باغ زیبا برای لذت بردن از برترین های تابستان انگلستان.

11. حیات وحش شگفت انگیز

روباه، سنجاب، جوجه تیغی، گورکن و سمور، همه در این کشور. انگلستان یکی از محبوب ترین مکان ها برای حیات وحش در دنیا است. تورهای زیادی سازماندهی می شوند برای شکار برترین فرصت های دیدن این حیوانات.

بعلاوه تعداد زیادی از گونه های پرندگان در این زیستگاه بومی وجود دارند. اما آنچه که بسیار شگفت انگیز است این است که واقعا حیات وحش در همه جا حتی درقلب لندن قابل مشاهده است. به راحتی می توانید با کمی حوصله در پارک های لندن این جانوران و حتی روباه قرمز را مشاهده کنید.

12. منطقه ها روستایی بی نظیر هستند

کلبه های سنگی، خیابان های سنگفرش شده، سقف های کاهگلی روستاهای انگلستان را کاملا دیدنیی ساخته اند. روستای خلوت و زیبای کاتس ولدز (Cotswolds)، روستاهای ساحلی و آرام نورفولک (Norfolk) یا روستاهای اصیل انگلیسی در شمال یورک شایر. بدون تجربه این جوامع کوچک هیچ سفری کامل نخواهد بود.

13. شهرهای پر از جنب و جوش

در انگلستان می توانید از برترین شهرهای دنیا دیدن کنید. منچستر با نمایش های بی مانند موسیقی، آکسفورد با آثار تاریخی فراوان، نیو کاسل سرزنده و لندن، مرکز انگلستان شهری نمادین، فرهنگی و زیبا، دیدنی هایی به یاد ماندنی برای سفر به انگلستان خواهند بود.

منبع: کجارو

به "13 علت برای سفر به انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 علت برای سفر به انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید