با زمین لرزه همه ما آشنا هستیم اما درباره آسمان لرزه چیزی می دانید؟ ، آسمان لرزه ها کار آدم فضایی هاست؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، آسمان صاف و آفتابی است و همه برای تعطیلات از خانه بیرون زده اند که ناگهان صدای عجیبی همه را در جایشان میخکوب می کند. صدا عجیب است، شبیه شکستن دنیایی از شیشه کنار گوش آدم یا مثل انفجار چند کیلو مواد منفجره.

با زمین لرزه همه ما آشنا هستیم اما درباره آسمان لرزه چیزی می دانید؟ ، آسمان لرزه ها کار آدم فضایی هاست؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، این توصیفی است که مردم از یک پدیده طبیعی به نام لرزه آسمانی دارند، نوعی زمین لرزه عجیب که این بار سر از آسمان ها درآورده و دانشمندان تابه حال هیچ توضیح منطقی درباره اش نداشته اند. این پدیده طبیعی آن قدر عجیب و غیرمنتظره بوده که باعث داستان سرایی شده و خیلی از سرخپوستان هم برای آن افسانه های تخیلی زیادی ساخته اند.

چقدر بلند

در روز 16 ژانویه 2013، اهالی لندن و کمبریج با شنیدن صدای عجیبی میخکوب شدند، نیروی هوایی انگلیس این صدا را ناشی از یک بمب صوتی دانست اما در واقع، یک زمین لرزه آسمانی اتفاق افتاده بود. ممکن است فکر کنید صدایی که از آن صحبت می گردد، چیزی در حد شکستن چند شیشه و پنجره باشد اما برای این که شدت و بلندی صدا دستتان بیاید، باید بگوییم که در آن روز روشن و آفتابی لندن، صدای این انفجار در تمام منطقه مرکزی لندن و کمبریج، به شعاع حدود 112 کیلومتر شنیده و احساس شد.

انتها دنیا

صدای شدید غرش در آسمان، آن هم در حالی که آسمان صاف و آفتابی است، باعث افسانه سرایی های زیادی شده است. برخی ها معتقدند که شنیده شدن صدای رعد و برق در یک روز صاف و آفتابی، نشانه ای از انتها دنیاست.

افسانه های سرخپوستی

این پدیده پرسروصدا در اطراف غاری در استان کانتیکت آمریکا، بسیار زیاد شنیده می گردد و همین مسئله باعث شده تا سرخپوستان در این باره افسانه سرایی کنند، یک افسانه محلی سرخپوستی درباره منشا این صدا ساخته و پرداخته شده و گروهی هم به آن معتقدند، اما نظر نسل نو منطقه در این باره فرق دارد.

یکی از آموزگاران این منطقه که درباره مسائل زمین شناسی و فیزیک مطالعه دارد، می گوید: ظاهرا صدا از دهانه غاری که در این اطراف هست، می آید. به نظر من، انفجارها ناشی از تغییر شکل سنگ ها در اعماق زمین است که باعث تولید صداهای عجیب و بلندی از داخل زمین می گردد. او می گوید: همین موضوع که سرخپوست ها درباره این صدا افسانه ساخته اند، نشان می دهد که با یک پدیده تازه روبه رو نیستیم.

کار، کار آدم فضایی هاست

این پدیده خارق العاده که از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد، در تمام کره زمین اتفاق افتاده اما بیشتر گزارش ها مربوط به هند و قاره آمریکا بوده است، برخی ها که نتوانسته اند منشاء این صداها را پیدا کنند، آن را به آدم فضایی ها مرتبط می دانند. این افراد می گویند که در زمان ورود و خروج آدم فضایی ها به زمین، صداهای عجیبی تولید می گردد که برای ما گوشخراش است. البته کسی تا به حال نشانه ای از ورود موجودات باهوش فرازمینی به کره ما ندیده اما وقتی توضیحی در بین نباشد، می گردد همه تقصیر را گردن آدم های کرات دیگر انداخت.

انفجار در معدن

این پدیده بارها مورد بحث قرار گرفته و حتی ویدئوهایی در همین رابطه، در اینترنت منتشر شده اند. لوییز و کلارک، دو گردشگری که برای طبیعت گردی به استان کانتیکت رفته بودند، درباره تجربه این صدای بلند و گوشخراش می گویند: به محض این که به آبشار رسیدیم، صدای عجیب و بلندی از کوه به گوشمان خورد که مرتب تکرار می شد. به نظرمان می آمد که صدای انفجار از جایی در سمت شمال یا شمال غربی به این طرف می آید، صدا هیچ وقت قطع نشد و در لحظاتی از شب و روز مدام تکرار می شد. هیچ نظم خاصی هم نداشت. مردم می گویند، برخی وقت ها درست در زمانی که آسمان صاف صاف است، این صداهای عجیب شنیده می گردد، اوایل که دلیل این اتفاق را نمی دانستیم با خودمان فکر کردیم لابد در این حوالی معدنی بوده و انفجار مربوط به آنجا باشد. چون صدا خیلی شدید و نزدیک بود. انگار سه کیلو مواد منفجره را در فاصله 5 کیلومتری شما منفجر کنند.

انفجار نامریی در اقیانوس

استوارت، ناخدای استرالیایی که در طول عمرش دو بار این پدیده را تجربه کرده، درباره زمین لرزه آسمانی در سال 1829 میلادی در دفترچه خاطراتش نوشته است: امروز یک بعدازظهر صاف و آفتابی بود اما صدای رعد و برقی در اطرافمان شنیده شد. حتی یک لکه ابر هم در آسمان نبود و هیچ کشتی دیگری هم اطرافمان نمی دیدیم. این صدا شبیه صدای بلند رعد و برق بود و بعد محو شد. او بعدها در سال 1844 میلادی هم در منطقه ها مرکزی استرالیا یک بار دیگر با این پدیده روبه رو شد. او این بار، صدای زمین لرزه آسمانی را به صدای شلیک با یک تفنگ خیلی بزرگ تشبیه کرد.

صدا نمی گذارد بخوابیم

یکی از شهروندان آمریکا که تازگی ها به خانه نوشان اسباب کشی کرده، می گوید مدتی است با صدای انفجارهای عجیبی از خواب می پرد. او که نظراتش را در یکی از سایت های نظرخواهی منتشر کرده، می نویسد: از وقتی به شهر مانیلای استان کالیفرنیا آمدیم، صدای این لرزه های عجیب آسمانی را می شنویم که خودم و خانواده ام را بارها بیدار کرده است. همین امشب ساعت 8 و ده دقیقه شب هم صدا را شنیدم. زمان انفجارها متغیر است و از 20 دقیقه تا یک ساعت هم طول می کشد. گاهی وقت ها تا می آییم چشم هایمان را روی هم بگذاریم و خواب برویم، سر و صداها شروع می گردد و اعصابمان را به هم می ریزد.

چرا هوا منفجر می گردد؟

دلایل عجیب و غریب زیادی به عنوان دلیل این پدیده نقل می گردد، ولی واقعیت این است که خود دانشمندان هم هنوز نفهمیده اند اوضاع از چه قرار است. برخی از دانشمندان، این صدا را شکاف خوردن در لایه های بالایی زمین می دانند که باعث فوران گاز در برخی منطقه ها می گردد و سروصدای زیادی هم دارد، موضوعی که اتفاقا موجب دلشوره دوستداران محیط زیست هم هست.

از طرف دیگر، برخی ها، منشاء این صداهای بلند را پروژه هارپ - یکی از برنامه های تحقیقاتی سری آمریکا- می داند که در پی آن، اشعه های الکترومغناطیس با قدرت زیاد منتشر می گردد.

برخی دانشمندان هم به الگوهای فرکانسی زمین اشاره می کنند و معتقدند که بنابر داده ها، اندازه زمین در حال تغییر است. آنها می گویند با این تغییرات، کره زمین با شکل و شمایلی نو در حال شکل گرفتن است و این صداها هم به تغییرات زمین شناسی مرتبط است. تئوری بزرگ شدن کره زمین که باعث افزایش حجم و جرم هسته کره ما می گردد، از دیگر تئوری هایی است که در این زمینه مطرح کرده اند. البته برخی فرضیه های دیگر هم در این باره مطرح هست که هنوز تایید و تکذیب نشده اما برخی ها معتقدند که حرکت وسایل حمل و نقل سری در زیرزمین باعث بروز این صداهای گوشخراش می گردد.

منطقی ترین دلیل

تا به حال دلایل و نظریات زیادی در این باره مطرح شده اما اینطور که می گویند، یکی از منطقی ترین آنها را لیندا مولتن ها - زمین شناس- ارایه داده است. او معتقد است که این پدیده به تحولات داخلی زمین برمی گردد و هیچ دلیل خارجی دیگری ندارد. او در توضیح این پدیده، هر نوع ارتباط این صدا با آدم فضایی ها را رد کرده و می گوید: بنابر نظریه دانشمندان، هسته زمین در حال حجیم تر شدن است و جرمش نیز مدام زیادتر می گردد. این افزایش حجم باعث صعود انرژی الکترومغناطیس اضافه به آسمان و برگشتن آن به زمین می گردد که همین موضوع، صداهای عجیب و بلندی را تولید می کند. البته هنوز هیچ دلیل موثقی برای این پدیده معرفی نشده اما نظر خانم مولتن ها منطقی ترین نظریه ای است که دلیل این صداهای گوشخراش و ناگهانی را توضیح می دهد.

هارپ چیست؟

هارپ مخفف برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا یکی از برنامه های پژوهشی آمریکاست که از سال 1993 میلادی برای بررسی رفتار لایه یونوسفر، دورترین و ناشناخته ترین لایه های جو زمین، برنامه ریزی و اجرا می گردد. این سیستم شامل 180 برج آنتن آلومینیومی است که در زمینی به گستردگی 23 هزار مترمربع در آلاسکا نصب شده اند. این برج ها که بیشتر از 50 متر ارتفاع دارند، امواح مافوق کوتاه را به بالاترین نقاط جو زمین می فرستند تا تغییراتی در آن قسمت های زمین ایجاد کرده و رفتار هواکره را بررسی کنند.

هارپ که با همکاری مشترک نیروی هوایی و دریایی آمریکا و چند دانشگاه این کشور راه اندازی شده، غیر از تحقیقات علمی، برای ردیابی زیردریایی های مجهز به بمب هسته ای شوروی در دوران جنگ سرد کاربرد داشت.

کاربرد این پروژه عجیب که تابه حال 250 میلیون دلار برای راه اندازی اش هزینه شده، با فروپاشی شوروی تا اندازه ای تغییر کرد و حامیان تاسیس این پروژه، راه دیگری برای بقای خودشان پیشنهاد دادند. از جمله این پیشنهادها، بررسی قابلیت امواج برای نقشه نگاری و مطالعه سنگرهای زیرزمینی دشمن بود. پروژه های دیگری که در همین باره پیشنهاد شد به بررسی تاثیرات منفی یک انفجار اتمی در لایه های بالایی جو زمین می پرداخت.

سلاح داغی به نام هارپ

این کاربردهای تحقیقاتی و نظامی در حالی است که برخی از پژوهشگران و کارشناسان نظامی درباره خطرات نظامی هارپ برای کشورهای مخالف آمریکا هشدار داده اند. آنها می گویند که این پروژه، در پی راه اندازی جنگ ستارگان در کره زمین خواهد بود. منظور این گروه از کارشناسان، جنگی است که در آن از امواج رادیویی، الکترومغناطیس و لیزر برای نابودی دشمن استفاده گردد.

این کارشناسان می گویند، پروژه هارپ می تواند برای ایجاد زمین لرزه های مصنوعی در نقاط دیگر کره زمین، تغییر آب و هوای جبهه دشمن و به طور کلی نابودی دشمن از راه دور مورد استفاده قرار بگیرد.

کشورهای مخالف هارپ

ونزوئلا و روسیه از مخالفان این پروژه بوده اند و در همین باره اعلام کرده اند که زمین لرزه هائیتی، کار سازندگان این اسلحه بزرگ بوده است. آنها گفتند که نیروی دریایی آمریکا قصد داشته با استفاده از پروژه هارپ، زلزله ای را در ایران ایجاد کند که اشتباهاً هائیتی مورد اصابت امواج زلزله ساز آن قرار گرفته است. در این گزارش، زلزله سیچوان در چین با قدرت بیش از هشت ریشتر و زلزله ای با قدرت شش و نیم ریشتر در کالیفرنیای آمریکا نیز به هارپ نسبت داده شد. کسانی که معتقدند هارپ یک سلاح نظامی بوده و زمین لرزه های مذکور نیز کار آنهاست، به شواهد طبیعی ای اشاره می کنند که مدتی قبل از وقوع این پدیده هولناک، در آسمان دیده شده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "با زمین لرزه همه ما آشنا هستیم اما درباره آسمان لرزه چیزی می دانید؟ ، آسمان لرزه ها کار آدم فضایی هاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زمین لرزه همه ما آشنا هستیم اما درباره آسمان لرزه چیزی می دانید؟ ، آسمان لرزه ها کار آدم فضایی هاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید