با قلب هنر مدرن در پکن آشنا شویم

به گزارش وبلاگ وردپرس، پکن، مرکز چین تنها شهر معابد تاریخی یا جاهایی مثل تیان مین نیست. هنر مدرن و آوانگارد هم گردشگران را به این شهر جذب می کند.

با قلب هنر مدرن در پکن آشنا شویم

منطقه موسوم به منطقه هنری 798 جایی است که نبض هنر مدرن در آن می تپد. این منطقه در دشانزی واقع در شمال غرب مرکز چین واقع شده است.

به کانال تلگرام وبلاگ وردپرس فارسی بپیوندید

تبدیل مجتمع صنعتی به منطقه هنری

منطقه هنری 798 قبلا یک مجتمع صنعتی بود که قدمتش به دهه 50 قرن بیستم میلادی برمی شود. غرفه های بزرگی که مدت ها بود به حال خود رها شده بودند 15 سال پیش تبدیل به گالری های هنری شدند.

اینجا با سبک معماری موسوم به باهاوس یکی از مقاصد گردشگران و هنردوستان است. باهاوس در آغاز یک مدرسه معماری در آلمان بود که تبدیل به یک مکتب معماری در سال های جنگ اول جهانی شد و تاثیر زیادی بر معماری مدرن داشته است.

امروز منطقه هنری 798 به طور منظم میزبان نمایشگاه و رویدادهای مختلف فرهنگی است. علاوه بر بیش از 100 نگارخانه، رستوران، فروشگاه هنری هم در این جا وجود دارد.

شیا وی، یکی از مسئولان نگارخانه موسوم به بوئرس لی است که در منطقه هنری 798 قرار است.

او می گوید: به نظرم نسل جوانتر به خاطر سبک زندگی، احساسات و ذهنیتشان به چیز نو نیاز دارند که تنها جنبه مصرفی نداشته باشد. می خواهند بدانند خاستگاه هنر کجاست و چرا این هنر تا این حد جالب است.

سالانه بیش از 2000 نمایشگاه در منطقه هنری 798 برگزار می شود.

منبع: یورونیوز

به "با قلب هنر مدرن در پکن آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با قلب هنر مدرن در پکن آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید