برترین زمان برای رزرو پرواز ، 5 تا 16 هفته قبل از سفر

به گزارش وبلاگ وردپرس، روند پیدا کردن مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما برای سفر مانند یک بازی است که اگر آن را به خوبی بلد نباشید، به راحتی در آن بازنده می شوید. در دوران کلان داده ها چک کردن وب سایت ها برای پیدا کردن مقرون به صرفه ترین بلیط موجود به کاری ساده تبدیل شده است. در چند سال پیش بهتر بود بلیط 4 تا 6 هفته قبل از مسافرت تهیه گردد، اما همه چیز تغییر نموده است و این قیمت در حقیقت به مقصد شما برای سفر بستگی دارد. در ادامه طبق آخرین آمار سال 2018، خواهید دید که بهتر است برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز پرواز خود را از 4 ماه قبل از سفر تهیه کنید و بعلاوه خلاصه اطلاعاتی را برای شما آماده نموده ایم که بر اساس آن متوجه خواهید شد چه زمانی برای رزرو پرواز مناسب تر است.در حال حاضر شرکت های زیادی میلیون ها قیمت بلیط هواپیمایی را ارائه می نمایند و تعداد زیادی برترین زمان خرید را به ما ارائه می نمایند. در گذشته این کار بسیار ساده تر بود، اما در حال حاضر ، به خاطر تنوع ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی این کار پیچیده تر شده و هنگام خرید بلیط شما مجبور به آنالیز ایرلاین های مختلف و اطلاعات آنها هستید.خلاصه: با خرید زودتر بلیط می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.در سالهای گذشته، برترین زمان برای خرید بلیط مقرون به صرفه قیمت، اغلب 6 تا 8 هفته قبل از سفر بود، اما داده های سال 2017 بار دیگر نشان می دهد که قیمت بلیط ها حدود 4 تا 6 ماه قبل از سفر مقرون به صرفه تر هستند. به عبارت دیگر، اگر از تاریخ سفر خود اطمینان دارید، 6 ماه قبل از سفر، بلیط خود را بخرید، زیرا در این زمان تقریبا مقرون به صرفه ترین بلیط ممکن گیرتان می آید.برای آگاهی از برترین زمان برای رزرو پرواز با ما همراه باشید.

برترین زمان برای رزرو پرواز ، 5 تا 16 هفته قبل از سفر

خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز :

یکی دیگر از چیزهای جالب در خصوص این داده ها و در کل برترین زمان برای رزرو پرواز این است که حتی وقتی به مقرون به صرفه ترین قیمت خود می رسند در طی چند ماه بعد هم باز حدود 50 دلار نوسان قیمت دارند. بنابراین برترین استراتژی این است که یک یادآور برای پرواز تنظیم کنید تا زمانی که به پایین ترین نرخ خود رسید آن را بخرید. زمان را برای کاهش هزینه در مسیری که خریداری میکنید کاهش دهید و بلیط های مقرون به صرفه تری بخرید. به محض اینکه تغییرات را دریافت کردید اقدام به خرید بلیط و رزرو پرواز کنید.در سفر آمریکای شمالی تا اروپا 7 تا 16 هفته قبل از پرواز برترین زمان برای خرید بلیط هوایی استخرید بلیط با قیمتی مناسب تا حد زیادی به مبدا و مقصد سفرتان بستگی دارد، اما به طور کلی اگر بین آمریکای شمالی و اروپا پرواز می کنید، برترین زمان برای رزرو پرواز قیمت ها تقریبا 16 هفته قبل از پرواز به پایین ترین حد خود می رسند و معمولا (اما نه همواره) این قیمت تا حدود 7 هقته قبل از پرواز تغییری نمی نماید.در بازه 16 هفته قبل از پرواز، هر چه بیشتر منتظر بمانید، این احتمال که قیمت ها بالاتر بروند بیشتر می گردد. این امر به ویژه درورد زمان اوج مسافرت مانند جولای و اوت صدق می نماید. برترین زمان برای رزرو پرواز ،در فصل بهار و پاییز که می توانید کمی بیشتر برای پایین آمدن قیمت ها برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز صبر کنید.

از آمریکای شمالی به حوزه کارائیب: 3 تا 12 هفته قبل از سفر بلیط تان را رزرو کنید.

برترین زمان برای رزرو پرواز ،اگر می خواهید به یکی از منطقه ها کارائیب مانند کانکون، سن خوان یا ناسائو بروید، 2 تا 3 هفته قبل از پرواز، مقرون به صرفه ترین خرید بلیط هواپیما بلیط را می توانید گیر بیاورید. می توانید 10 تا 12 هفته قبل، پرواز را رزرو کنید، اما اگر قیمت های پایین نیامد دیگر صبر نکنید و سریع پرواز را بخرید. آمریکای شمالی به آسیا / حوزه اقیانوس آرام: 8 تا 20 هفته قبل مناسب ترین زمان برای خرید مقرون به صرفه ترین بلیط است.در سال 2016 برای خرید بلیط هوایی این مسیر، لازم بود حدود 6 ماه قبل از پرواز اقدام کنید تا بتوانید بلیطی با قمیت مناسب بخرید، اما در سال 2017 و 2018 به نظر می رسد که 8 تا 20 هفته قبل می توانید برترین قیمت بلیط را برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز پیدا کنید. به طور کلی، هرچه مسیر پرواز طولانی تر باشد، مردم آن را زودتر رزرو می نمایند، پس بهتر است به محض اطمینان از تاریخ سفرتان، نسبت به رزرو آن اقدام کنید.خبر خوب این است که دیگر مجبور نیستید برای پیدا کردن بلیط مقرون به صرفه آن را از پیش رزرو کنید. هرچه قدر مقصدتان مبهم تر باشد، (هانوی، کاتماندو و غیره) زود تر باید آن را رزرو کنید. برای مقصد های رایج مانند توکیو، سنگاپور و بانکوک، بهتر است بیشتر صبر کنید.

آمریکای شمالی تا خاورمیانه و آفریقا: 6 تا 12 هفته قبل از پرواز، برترین زمان برای رزرو است.

در حالتی که مسافران سال 2018 بتوانند کمی بیشتر صبر نمایند، می توانند بلیط بهتری حتی نسبت به سال گذشته گیر بیاورند. پرواز هایی مانند مسیر های دبی، ابوظبی و یا قاهره را می توانند با قیمت مناسب تری تا 6 هفته زود تر خریداری نمایند.

آمریکای شمالی به آمریکای جنوبی: 6 تا 16 هفته قبل از سفر مناسب ترین زمان برای خرید است.

در سال 2018 تعداد پرواز های بیشتری با قیمت مناسب تری را می توانید در این مسیر هوایی بخرید. بیشتر این مسیر ها مسافران زیادی ندارند و از این رو نرخ رقابتی نیز برای آن وجود ندارد.پس در چنین موقعیتی بهتر است، تا حد ممکن پرواز را زودتر خرید کنید زیرا ممکن است که تنها یک پرواز در این مسیر وجود داشته باشد و پرواز پر گردد و بلیط گیرتان نیاید.

پرواز های مسیرهای کوتاه و یا پر هوادار را 3 تا 4 هفته زودتر بخرید!

اگر می خواهید در مسیرهای پر هوادار مثل لس آنجلس به لاس وگاس یا سانفرانسیسکو و یا از نیریورک به واشنگتون سفر کنید، دو یا سه هفته قبل از سفر برترین زمان برای خرید بلیط است. از آنجا که افراد کمی هنگام رزرو به این مسئله دقت می نمایند، 3 هفته قبل از سفر می تواند زمان مناسبی برای رزرو بلیط باشد. پروازهای داخل اروپا را در زودترین زمان ممکن بخرید.در حقیقت ایزی جت و رایان ایر مقرون به صرفه ترین خطوط هوایی برای سفر های داخلی اروپا هستند. اگر با این خطوط هوایی سفر می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که این پرواز ها در ابتدا همواره مقرون به صرفه هستند و هر چه پرواز پر می گردد و به زمان سفر نزدیک می گردد، قیمت آنها نیز بالاتر می رود. پس هرچه زودتر اقدام به خرید بکنید، بلیط مقرون به صرفه تری گیرتان می آید (حدود 11 ماه قبل از سفر پرواز های این خطوط برای فروش باز می شوند).

برای سفر مقرون به صرفه همین الان اقدام به خرید کنید.

همانطور که گفتیم برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز هنگام سفر با خطوط هوایی مقرون به صرفه قیمت، حدود 11 ماه قبل از سفر که بلیط برای فروش ارائه می شوند، میتوانید مقرون به صرفه ترین پرواز ممکن را بخرید. توجه کنید که با پر شدن پرواز قیمت این خطوط بالاتر می رود.این مسئله دقیقا به همین صورت در خصوص پرواز های نروژی از ایالات متحده به اروپا نیز صدق میکند. این خطوط مقرون به صرفه ترین نرخ برای مسیرهای پر هوادار را ارائه می دهد. پس اگر از تاریخ سفرتان اطمینان دارید، زودتر پرواز خود را بخرید. هرچقدر هم که صبر کنید، این پرواز ها مقرون به صرفه تر نمی شوند.

مقرون به صرفه ترین زمان سفر هوایی در سال

تمامی اطلاعات ارائه شده در پارگراف های قبلی در خصوص سال 2018 تا 2019 نیز صدق می نمایند. اما در بعضی از ماه های سال برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز قیمت بلیط هوایی نسبت به دیگر ماه ها کمی مقرون به صرفه تر است.ریک سینی تحقیقی در زمینه مقایسه نرخ پرواز ها در زمان های مختلف سال انجام داده است و اطلاعات زیادی در این زمینه ارائه می نماید.پروازهای داخلی ایالات متحده در این زمان به پایین ترین نرخ خود می رسند:7 ژانویه تا 5 مارس (بین کریسمس و تعطیلات بهاری)18 آوریل تا 2 ژوئن (بین تعطیلات بهاری و فصل مسافرت های تابستانی)22 اوت تا اواسط دسامبر (زمانی که بیشتر سفرهای تابستانی تمام شده و اندازه سفر در پاییز کم می گردد)در این زمان ها نرخ پرواز نسبت به دیگر ماه هایی که اندازه سفر ها زیاد است، پایین تر است و می توانید بلیط های مقرون به صرفهی بخرید.

مقرون به صرفه ترین نرخ پرواز از ایالات متحده به اروپا

قبل از ژوئن و بعد از اواسط ماه اوت (فصل تابستان تا حد زیادی شلوغ است ولی زودتر از آنچه که فکر کنید به سرانجام می رسد).روزهای کاری هفته، به ویژه روزهای سه شنبه ها و چهارشنبه ها (مسافران آتلانتیک بیشتر تمایل دارند روزهای آدینه تا یکشنبه سفر نمایند، و این باعث می گردد پرواز روزهای دیگر تقریبا همواره مقرون به صرفه تر باشد).

مقرون به صرفه ترین زمان برای رزرو پرواز سفر های کریسمس و سال نو

بر اساس مطالعه اجرا شده در سال 2015 به وسیله شرکت اسکای اسکنر، 10 تا 16 اوت برترین زمان برای رزرو پرواز برای تاریخ های پیک و پرهوادار، یعنی درست قبل از کریسمس و سال نو است. این مطالعه بعلاوه نشان می دهد که نرخ پرواز پس از ماه اوت و سپتامبر کمی بالاتر می رود اما اوایل ماه نوامبر قیمت به اوج خود می رسد.همانطور که قبلا گفتیم، برترین زمان برای خرید پرواز های تعطیلات 11 ماه قبل از سفر است. این کار به شما این امکان را می دهد برترین زمان پرواز رفت و برگشت برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز را انتخاب کنید؛ به عبارتی چون پرواز هنوز خالی است، آزادانه می توانید هر تاریخی را که دوست دارید انتخاب کنید. اما اگر تاریخ رفت و برگشت برای تان خیلی اهمیت نداشته باشد، اواسط ماه اوت می توانید پرواز خود را با قیمت معقول تری بخرید.استثنای مهم: پرواز خطوط هوایی مقرون به صرفه تر را همواره در زودترین زمان ممکن رزرو کنید.

برترین زمان برای رزرو پرواز برای رزرو بلیط

اگر قصد دارید با یکی از شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه مانند ساوت وست یا اسپیریت در ایالات متحده، یا ایزیجت یا رایان ایر در اروپا و یا ایرآسیا در آسیا سفر کنید، هر چه زودتر اقدام به خرید بلیط کنید، بلیط مقرون به صرفهتری گیرتان می آید. بر خلاف دیگر شرکت های هواپیمایی، شرکت هایی با نرخ مناسب تر از اولین روز باز شدن رسمی پرواز در سیستم، پایین ترین نرخ ممکن را ارائه می دهند. با پر شدن پرواز، قیمت بلیط های این ایرلاین ها افزایش می یابند. بنابراین شاید 20 درصد از صندلی ها با کمترین قیمت فروخته شوند و 20 درصد بعدی با قیمت بالاتری فروخته می گردد و این نرخ به همین ترتیب تا زمانی که تمام پرواز پر گردد، افزایش خواهد یافت.با این حال، باید بدانید که خطوط هوایی مقرون به صرفهتر لزوما مقرون به صرفه تر از دیگر پرواز های مشابه نیستند. مثلا وقتی که پرواز در حال پر شدن است، ساوت وست ایرلاینز اغلب نرخ گران تری را نسبت به امریکن ایرلاینز یا یونایتد ایرلاینز ارائه می دهد. بعلاوه، از آنجا که شرکت های هواپیمایی سنتی چند روز مانده به پرواز نرخ پرواز را کاهش می دهند، ممکن است با نزدیک تر شدن به تاریخ پرواز، بلیطی با قیمت بهتری را بتوانید بخرید.

به رغم گزارشات، نرخ پرواز در روز های سه شنبه در پایین ترین حد ممکن است

در اواخر سال 2014، گزارش دیگری در خصوص نرخ پرواز منتشر شد. این گزارش مسئله ای که قیمت ها در روز های سه شنبه به پایین ترین نرخ خود می رسند را رد می کرد. مشکل این است که این گزارش خیلی هم درست نبود زیرا هنوز هم در روز های سه شنبه (یا دوشنبه یا چهارشنبه) می توان مقرون به صرفه ترین پرواز ها را خریداری کرد. این گزارش تنها قیمت های پرداخت شده در هر روز هفته را به جای نرخ پرواز در روز های هفته در نظر گرفت.به خوبی می دانیم که مسافران تفریحی پرواز خود را بیشتر برای روز های تعطیل یعنی شنبه ها رزرو می نمایند. اما بیشتر پروازهای کاری در روزهای دوشنبه تا آدینه ها رزرو می گردد. به همین علت ممکن است به نظر برسد که کرایه ها در طول هفته بالاتر و در تعطیلات آخر هفته پایین تر هستند. به عبارت دیگر، اگر در روز شنبه یک پرواز 300 دلاری از لس آنجلس به نیویورک بخرید، مسافر کناری شما که در روز سه شنبه اقدام به خرید نموده همان پرواز را 800 دلار (که کاملا قابل برگشت است) خریده است.توصیه: هر روز هفته پرواز ها را چک کنید و آخر هفته ها اقدام به خرید نکنید؛ بهتر است چند روز دیگر صبر کنید.

چرا هر چه به روز پرواز نزدیک تر می شوید، قیمت ها نوسان بیشتری دارد؟

با توجه به آنچه گفته شد، ممکن است تصور کنید که خطوط هوایی بازی ای را ترتیب داده اند؛ اما این سیاست های قیمت گذاری در واقع نتیجه ای از اطلاعات دقیق و مدل های کامپیوتری است که به آنها یاری می نماید تا به بیشترین سود ممکن دست پیدا نمایند. به همین علت است که: افرادی که زودتر پرواز خود را خریداری می نمایند حساسیت کمتری نسبت به قیمت دارند.در دنیا اقتصاد این امر انعطاف ناپذیری تقاضا نامیده می گردد؛ یعنی با وجود بالا رفتن قیمت، مسافران باز پرواز ها را می خرند. بدون شک خطوط هوایی در پی به حدبیشتر رساندن سود خود هستند، پس از کسانی که بلیط ها را در اوایل فروش خریداری می نمایند، از تخفیف استفاده نموده تا قیمت بقیه پرواز را بالا ببرند.

مسافران ممکن است به این دلایل پرواز خود را زود رزرو نمایند

از تاریخ تعطیلات خود اطمینان دارند و می خواهند از تمام روز های آن استفاده نمایندقرار است به مراسمی بروند که تاریخ آن تغییر نمی نماید؛ مانند مراسم عروسی همواره استرس پر شدن پرواز را دارنددر موارد فوق، برای مسافر فرقی ندارد که یک پرواز رفت و برگشت لس آنجلس و لندن 800 دلار باشد یا 1100 دلار؛ این مسافران معمولا پرواز خود را از 3 ماه قبل رزرو می نمایند. به این ترتیب وقتی شرکت های هواپیمایی بتوانند بلیط پرواز خود را به قیمت بالاتری یعنی 1100 دلار بفروشند، دیگر علتی برای فروش بلیط به قیمت 800 دلار ندارند.

افرادی که دیر اقدام به خرید می نمایند، اهمیتی به قیمت نمی دهند

به طور مشابه، مسافرانی که حدود 10 روز قبل از پرواز اقدام به خرید می نمایند نیز انعطاف ناپذیر هستند. آنها حاضرند برای اینکه پرواز را رزرو نمایند، هر قیمتی را بپردازند!مسافرانی که در روز های آخر اقدام به خرید می نمایند: به تازگی از تاریخ سفر خود اطمینان حاصل نموده باشند، در تاریخ مشخصی در پی کار خاصی باشند (مثلا یک بازی فوتبال و غیره) و یا از عجله کردن بیزار بوده و مایل به پرداخت مبلغ بیشتری هستند.پس اگر 10 روز قبل از پرواز اقدام به خرید کنید، با قیمت های بالاتری روبرو خواهید شد و بهتر است 2 الی 3 هفته قبل تر این کار را انجام دهید. این تفاوت قیمت باعث می گردد تا خطوط هوایی پرواز بیشتری را به کسانی بفروشند که نمی توانند صبر نمایند و پرواز های مقرون به صرفه تر را به کسانی بفروشند که می توانند بیشتر منتظر بمانند.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز : قیمت بلیط های لحظه آخری

همواره پیدا کردن بلیط در لحظات آخر به مقصد خاصی، کار دشواری بوده است. معمولا بعضی شرکت های هوایی در لحظات آخر لیستی از پرواز های مقرون به صرفه قیمت را ارائه می دهند، اما همواره در این مورد مسئله ای وجود دارد.این شرکت های پرواز ها را به مقصد هایی ارائه می دهند که تقریبا هواداری ندارند. بنابراین اگر دلتان می خواهد این شنبه به شارلوت و برمودا سفر کنید و روز سه شنبه بعدی برگردید، این نوع پرواز می تواند برای شما مناسب باشد. اما بیشتر مردم هیچ تمایلی به سفر به این نقاط ندارند.چرا کسی باید در پی پرواز های لحظه آخری باشد؟ چرا خطوط هوایی حاضرند با صندلی های خالی به بعضی مقاصد پرواز نمایند و پرواز را به قیمت مناسب نفروشند؟علت اینکه این شرکت ها حاضرند خالی پرواز نمایند وجود مسافران خاصی است که تا آخرین لحظه صبر می نمایند تا پرواز هایی مقرون به صرفه قیمت خرید نمایند.فرض کنید می خواهید از لس آنجلس به لندن بروید و قیمت بلیط برای یک ماه بعد 900 دلار است؛ اما اگر 2 روز قبل از پرواز اقدام به خرید کنید می توانید بلیطی با قیمت 650 گیر بیاورید.اگر این مسافران خاص پرواز را زودتر با قیمت بالاتر خرید نمایند، شرکت های هوایی سود بیشتری به دست می آورند.

چه شرکت های هوایی قیمت پرواز ها را پایین می آورند

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو پرواز همه اینها به اصول مالی بالا بستگی دارد. شرکت های مختلف هواپیمایی معمولا در اواسط یک فصل (به عنوان مثال تابستان) بلیط های تخفیفی ارائه می دهند تا پرواز را پر نمایند. بیشتر شرکت های هواپیمایی این تخفیف را در پاییز در ماه اوت ارائه می دهند؛ به عبارت دیگر زمانی که تعداد مسافران کاهش می یابد، قیمت بلیط ها نیز کاهش می یابد؛ بیشتر در ماه های ژانویه تا مارس به علاوه اکتبر تا نوامبر.اگر دنبال یک بلیط تخفیف دار هستید، باید بدانید هدف ایر لاین از گذاشتن این تخفیف چیست. فرض کنید ایرلاین های مختلف در ماه ژوئن اعلام می نمایند که می خواهند در ماه اکتبر قیمت پرواز های خود را کاهش دهند و نرخ پیشنهادی آنها حتی از نرخ پیشنهادی پرواز دوطرفه در تابستان نیز پایین تر است. این کار باعث کاهش حجم فروش در ماه جولای تا سپتامبر می گردد. برای برترین زمان برای رزرو پرواز بدانید اگر کسی میخواهد در ماه آگوست سفر کند، خطوط هوایی قیمت پایین تری را در این زمان ارائه نمی دهد. اگر این کار را کند، در اواخر تابستان پرواز خالی خواهد ماند که این امر هزینه هنگفتی برای آنها به همراه خواهد داشت.تقریبا در همه موارد، حدود 6 هفته قبل از پرواز می توانید با برترین نرخ پرواز، بلیط خود را بخرید، اما بهتر است برای خرید بلیط هواپیما قبل از آن قیمت ها را پیگیری کنید و روند خرید و فروش بلیط را چک کنید.تحقیق مشابهی به وسیله AP نیز نشان داد که در روز های سه شنبه تا پنج شنبه بلیط ها تخفیف می خورند؛ بنابراین در روز های هفته قیمت بلیط ها را چک کنید و وقتی قیمت پایین آمد، سریعا آن را بخرید. این تحقیق بعلاوه نشان داد که در روز های آخر هفته یعنی شنبه و یکشنبه قیمت به بالاترین نرخ خود می رسد؛ پس روزهای هفته برترین زمان برای خرید بلیط هواپیما قیمتی مناسب است.

منبع: همگردی

به "برترین زمان برای رزرو پرواز ، 5 تا 16 هفته قبل از سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای رزرو پرواز ، 5 تا 16 هفته قبل از سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید