تاریخچه حضور تیم ملی والیبال در قهرمانی آسیا

به گزارش وبلاگ وردپرس، بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از 21 تا 28 شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می شود. تیم ملی والیبال ایران تا کنون سه نام قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک نام سومی را به دست آورده است.

تاریخچه حضور تیم ملی والیبال در قهرمانی آسیا

تیم ملی ژاپن با 9 قهرمانی، پرافتخار ترین تیم قاره کهن است و پس از آن تیم کره جنوبی با 4 نام قهرمانی در جایگاه دوم قرار گرفته است. دو تیم ایران و چین هم با سه قهرمانی سومین تیم پرافتخار قاره آسیا هستند.

مسابقات قهرمانی آسیا هر 2 سال یک بار برگزار می شود و نخستین قهرمانی ایران در سال 2011 پس از 32 سال همراه با خولیو ولاسکو در حالی رقم خورد که تهران میزبان شانزدهمین دوره رقابت ها بود.

نخستین قهرمانی ایران در آسیا پس از 32 سال در آزادی

دومین قهرمانی در سال 2013 هم همراه با ولاسکو در هفدهمین دوره رقابت ها و در حالیکه دبی میزبان مسابقات بود رقم خورد. ایران برای دومین بار با اقتدار قهرمان آسیا شد. ملی پوشان فقط یک ست به حریفان واگذار کردند و تیم ملی برای نخستین بار در رده بندی جهانی به نام بهترین تیم آسیا دست یافت.

دومین قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا

ایران در سال 2015 در حالی که میزبان بود با تیم دوم خود در مسابقات شرکت کرد و در بازی فینال مغلوب ژاپن شد. در سال 2017 هم ایران با تیم امید در مسابقات حاضر شد و نام پنجمی را کسب کرد.

سومین قهرمانی ایران در سال 2019 همراه با ایگور کولاکوویچ کسب شد. در این دوره به دلیل این که مسابقات قهرمانی آسیا حکم مرحله اول انتخابی المپیک در قاره آسیا را داشت و هشت تیم برتر آن به مرحله نهایی انتخابی المپیک راه می یافتند تیم ایران با ترکیب اصلی در این رقابت ها شرکت کرد و در نهایت با برد سه بر صفر مقابل استرالیا در بازی فینال برای سومین بار قهرمان آسیا شد.

سومین قهرمانی در سال 2019 در آزادی

حال بیست و یکمین دوره رقابت ها به میزبانی ژاپن برگزار می شود و تیم ملی ایران با هدایت سرمربی ایرانی و در غیاب ستاره های بزرگ خود از جمله سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور در مسابقات شرکت خواهد کرد. بهروز عطایی که با تیم جوانان نام قهرمانی جهان را برای نخستین بار به دست آورد کار سختی در نخستین تجربه هدایت تیم بزرگسال دارد.

تیم ژاپن هم در این دوره از رقابت ها نیشیدا بازیکن تاثیر گذار خود را در اختیار ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاریخچه حضور تیم ملی والیبال در قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه حضور تیم ملی والیبال در قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید