جدالی سخت در انتظار تیم ملی؛ اروگوئه تیمی با رکورد حیرت انگیز

به گزارش وبلاگ وردپرس، تیم ملی فوتبال اروگوئه با راهنمایی دیگو آلونسو تا به حال شکستی را پذیرا نشده و در هفت بازی به 6 برد دست یافته و تنها یک گل دریافت نموده است.

جدالی سخت در انتظار تیم ملی؛ اروگوئه تیمی با رکورد حیرت انگیز

تیم ملی فوتبال ایران باید روز یکم مهرماه در اتریش بازی محبت آمیز مهمی را مقابل اروگوئه برگزار کند. کارلوس کی روش پس از حدود سه سال به تیم ملی بازگشته تا پس از ملاقات با ژاپن در جام ملت های 2019 دوباره یک مرتبه دیگر به عنوان سرمربی روی نیمکت یوز های ایرانی بنشیند.

در سوی مقابل اروگوئه ای قرار گرفته است که توانست در روز های پایانی صعود به جام دنیای را جشن بگیرد. لاسلسته در راه رسیدن به این تورنمنت بزرگ مجبور شد همکاری خود با اسکار تابارز را پس از 15 سال به اتمام برساند و به سراغ دیگو آلونسو بیاید.

دیگو مارتین آلونسو لوپز، سرمربی 47 ساله نماینده آمریکای جنوبی در حالی سرمربی تیم ملی کشورش شد که آن ها کار سختی برای دنیای شدن داشتند. آلونسو که در دوران بازیگری تیم ها و کشور های زیادی را پشت سر گذاشت با سابقه بازی در اتلتیکو مادرید، والنسیا، مالاگا و حضور در کشورهایی، چون چین، آرژانتین، اسپانیا و ... در سال 2011 کفش هایش را آویخت.

دیگو مانند دوران بازیگری، ایام مربیگری را هم با تیم بلاویشتای اروگوئه شروع کرد. او سپس راهی تیم های گوارانی پاراگوئه، پنارول، الیمپیا پاراگوئه، پاچوکا مکزیک، مونتری مکزیک و اینترمیامی آمریکا شد و در دسامبر سال 2021 راهنمایی تیم ملی کشورش را به عهده گرفت.

دیگو در دوران مربیگری پیروز شد 2 قهرمانی در مسابقات کونکاکاف را با تیم های پاچوکا و مونتری مکزیک جشن بگیرد تا از این حیث رکورددار گردد. او حالا در پی این است تا باز هم اروگوئه را در جمع مدعیان فوتبال دنیا قرار دهد و دلخوش به حضور ستاره هایی، چون رونالد آرائوخو، فدریکو والورده و داروین نونیز در پست های مختلف است.

دیگو از زمان حضورش توانسته رکوردی فوق العاده را به ثبت برساند. تیم تحت راهنمایی او ابتدا در چهار بازی پایانی انتخابی جام دنیای در منطقه آمریکای جنوبی پیروز شد به چهار پیروزی درخشان مقابل پاراگوئه، ونزوئلا، پرو و شیلی دست پیدا کند و با صلابت راهی جام بیست و دوم گردد. آن ها در ادامه سه بازی محبت آمیز را مقابل تیم های مکزیک، آمریکا و پاناما انجام دادند که ماحصل آن پیروزی سه بر صفر، تساوی بدون گل و برد پنج هیچ بود.

با این حساب اروگوئه با راهنمایی این سرمربی 47 ساله باختی نداشته و به 6 برد و یک تساوی دست یافته است. آمریکا تنها تیمی بوده که به آن ها نباخته و ونزوئلا تنها تیمی بوده که پیروز شده به لاسلسته گل بزند. حالا باید کارلوس کی روش و شاگردانش توانایی این را دارند تا اروگوئه را با سرمربی جدیدش شکست دهند و دروازه اش را باز نمایند یا خیر.

منبع: فرارو

به "جدالی سخت در انتظار تیم ملی؛ اروگوئه تیمی با رکورد حیرت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدالی سخت در انتظار تیم ملی؛ اروگوئه تیمی با رکورد حیرت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید