حسگر حرکتی با الهام از بال حشرات ساخته شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، محققان با یاری آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر آمریکا از پرواز حشرات الهام گرفتند و یک ژیروسکوپ بسیار ریز ساخته اند که در واقع یک حسگر خاص مورد استفاده برای فناوری های ناوبری است.

حسگر حرکتی با الهام از بال حشرات ساخته شد

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ وردپرس، ژیروسکوپ ها ابزاری هستند که حرکات چرخشی را حس می نمایند تا مسیریابی نمایند و این کار را بدون یاری ماهواره انجام می دهند؛ بنابراین در برابر سیگنال های مسدود شده و همچنین سایر تهدیدات سایبری مصون هستند و این امر آن ها را برای مسیریابی در هواپیما ها و زیردریایی ها ایده آل می نماید.

اما تعبیه این دستگاه ها در ابزار های پدافند و لوازم الکترونیک کوچک تر مصرفی با موانع اساسی روبه رو است. زیرا در مقیاس های کوچک، اجزای الکتریکی ژیروسکوپ ها صدایی ایجاد می نمایند که به کل عملکرد آن ها را مختل می نماید.

این تیم تحقیقاتی برای حفظ عملکرد ژیروسکوپ در مقیاس کوچک، یک دستگاه تمام مکانیکی بدون اجزای الکتریکی روی تراشه درست نموده که اندازه آن در حد یک سکه است. این ابزار که در مرکز علوم مواد نانوفاز درست شده است از اندام های لزان مانند بال حشرات در حال پرواز تقلید می نماید.

محققان می گویند که هدف ما بهینه سازی هزینه و همچنین عملکرد ژیروسکوپ ها در مقیاس بسیار ریز است تا این ابزار ها بتوانند راه خود را در بازار فناوری ها باز نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حسگر حرکتی با الهام از بال حشرات ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر حرکتی با الهام از بال حشرات ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید