خبر خوش برای افراد بدون شناسنامه ، بیشترین افرادِ بی شناسنامه ساکن این 5 استان هستند

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه 5 استان بیشترین آمار افراد فاقد شناسنامه را دارند، فرآیند صدور شناسنامه برای این قبیل افراد را تشریح کرد.

خبر خوش برای افراد بدون شناسنامه ، بیشترین افرادِ بی شناسنامه ساکن این 5 استان هستند

به گزارش وبلاگ وردپرس، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان این که هم اکنون 8 هزار پرونده در باب افراد بی شناسنامه در سطح کشور در سازمان ثبت احوال تشکیل شده است، اضافه کرد: در ارتباط با فرایند صدور کارت شناسایی موقت برای افراد بی شناسنامه و آمار این افراد اظهار کرد: فرایند صدور کارت شناسایی برای این افراد شروع شده است.

کارگر با بیان اینکه با اقدام اخیر سازمان ثبت احوال در ارتباط با صدور کارت شناسایی موقت برای افراد بی شناسنامه، گام مهمی در ارتباط با شناسنامه دار شدن افراد بی شناسنامه برداشته خواهد شد، گفت: 5 استان سیستان و بلوچستان، خراسان، گلستان، کرمان و آذربایجان غربی بیشترین آمار افراد بی شناسنامه را در کشور دارند.

معاون وزیر کشور با اظهار امیدواری از صدور کارت شناسایی برای افراد بی شناسنامه، اظهار کرد: با صدور کارت شناسایی، بخش قابل توجهی از مسائل افراد فاقد شناسنامه حل خواهد شد و این فرایند در نهایت به صدور شناسنامه برای افرادی که تابعیت ایرانی دارند، خواهد انجامید.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه افراد بی شناسنامه باید به ادارات ثبت احوال در سطح استان ها و شهرستان ها برای دریافت کارت شناسایی موقت مراجعه نمایند، توضیح داد: با اقدام مناسب، بخشی از مسائل افراد بی شناسنامه حل و فصل خواهد شد.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک برنامه ریزی خواهد شد تا افراد بی شناسنامه برای تشکیل پرونده و دریافت کارت شناسایی موقت به دفاتر پیشخوان یا سایر مراکز در دسترس مراجعه نمایند، گفت: در این زمینه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

کارگر اظهار داشت: پس از فرایند صدور کارت شناسایی موقت و طی کردن الزامات حقوقی، قانونی و آنالیز تابعیت های افراد برای آنها شناسنامه صادر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبر خوش برای افراد بدون شناسنامه ، بیشترین افرادِ بی شناسنامه ساکن این 5 استان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای افراد بدون شناسنامه ، بیشترین افرادِ بی شناسنامه ساکن این 5 استان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید