روز ملی بلژیک ، دلیل تغییر تاریخ این روز در بلژیک

به گزارش وبلاگ وردپرس، در هرکشور یک سری مناسبت ها و تاریخ ها وجود دارد که برای مردم آن کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و افراد این روزها را جشن می گیرند.

روز ملی بلژیک ، دلیل تغییر تاریخ این روز در بلژیک

یکی از این مناسبت ها که جزء با اهمیت ترین آنها به شمار میرود روز ملی هر کشور است که یادآور یک اتفاق بزرگ و مهم مثل پیروزی در یک نبرد برگ، تاسیس یک حکومت نو و یا سالروز تولد یا مرگ یک اسطوره بزرگ و یا یکی از اشخاص مهم در آن کشور می تواند باشد.

روز ملی بلژیک

روز ملی بلژیک از تعطیلات رسمی این کشور است که هر سال در تاریخ 21 زوئیه جشن گرفته می گردد. این تاریخ به مناسبت یادآوری اولین تاج گذاری و معرفی آن به عنوان یک کشور مستقل در سال 1831 به وسیله اولین پادشاه این کشور لئوپولد اول انتخاب و جشن گرفته می گردد. این تاریخ یکی از ده تعطیلات رسمی در این کشور است.

اگر برای سفر به بلژیک تمایل داشتید، تور اروپا آژانس وبلاگ وردپرس گزینه خوبی برای شما می باشد.

تاریخچه روز ملی بلژیک

روز ملی بلژیک در حقیقت روزی است که قانون اساسی این کشور و بعلاوه اولین حکومت پادشاهی مستقل در این کشور پایه ریزی شده است زیرا که بعد از جنگ های ناپلئونی کشور بلژیک به عنوان بخشی از کشور هلند بوده

و بعد از طی یک دوره ناآرامی انقلاب بلژیک انجام شده و مردم این کشور نیروهای هلندی را مجبور به خارج شدن از کشورشان کردند و سر انجام در تاریخ 21 ژوئیه 1831 بلزیک به عنوان یک کشور مستقل به پادشاهی لئوپولد اول به رسمیت شناخته شده است.

روی کار آمدن لئوپولد اول

انقلابیون بلژیکی برای رهبری و به دست گرفتن امورات کشور در پی شخص لایقی می گشتند که در نهایت شاهزاده لئوپولد که یکی از اشراف زاده های اصیل بلژیکی ساکن در ساکس کوبورگ گوتا بود و در میان خانواده های اشرافی آلمانی محبوبیت داشت به عنوان اولین پادشاه انتخاب شد

و در تاریخ 21 ژوئیه یعنی روزی که امروزه به عنوان روز ملی بلژیک یاد می گردد وارد بروکسل شده و بعد از قبول کردن و پذیرفتن قانون اساسی بلژیک پادشاهی خودش را شروع کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، پست های سایت درباره ویزای شنگن را مطالعه کنید.

تغییر تاریخ روز ملی بلژیک

روز ملی کشور بلژیک در سال 1890 و برای تقویت روابط بین مردم و سلطنت تغییر یافته و به روز 21 ژوئیه تبدیل شد. پیش از آن روز 27 سپتامبر به عنوان روز ملی این کشور بوده که در مردم در این روز سالروز اخراج نیروهای هلندی از بروکسل و خاک کشور بلژیک را جشن می گرفتند که به دلیل ممنوع شدن نمایش میهن پرستی پس از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم به تاریخ 21 ژوئیه تغییر یافت.

نحوه جشن گرفتن روز ملی در کشور بلژیک

روز 21 ژوئیه که به عنوان روز رسمی ملی بلژیک انتخاب شده در سراسر این کشور و حتی در میان مهاجران بلژیکی خارج از کشور جشن گرفته می گردد و همانطور که گفته شد یکی از ده تعطیلات رسمی این کشور است.

جشن های اصلی این روز در شهر بروکسل و به صورت سنتی در حضور پادشاه و سران و بزرگان کشور برگزار می گردد. که شامل نمایش گروه های مختلف از جمله رژه های نظامی و… می گردد و هرسال افراد زیادی در این مراسم در روبه روی کاخ سلطنتی بروکسل شرکت می نمایند.

از رویدادهای به یاد ماندنی رخ داده در این جشن ها می توان به کنسرت برگزار شده در سال 2003 و نمایش آتش بازی اشاره نمود که به توپ ملی معروف شده و در حدود صد هزار نفر در این جشن حضور داشتند.

در قسمت های دیگر این کشور نیز این روز با تماشای سخنرانی پادشاه در تلویزیون و یا شرکت در مراسم های کلیسا ها و یا کنسرت های عمومی جشن گرفته می گردد. پرچم این کشور در این روز به وسیله مغازه ها و بعلاوه خانه های افراد به اهتزاز و نمایش در می آیند.

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره نماینده...

ادامه مطلب

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

معرفی 5 سوغاتی معروف بلژیکدر بلژیک اقلامی مانند شکلات، ن...

ادامه مطلب

موزه بیزانتین و مسیحیتاین موزه برجسته در آتن، مجموعه متش...

ادامه مطلب

براتیسلاوا تکه ای از تاریخبراتیسلاوا، مرکز اسلواکی، در...

ادامه مطلب

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

روز ملی بلاروسجمهوری بلاروس در همسایگی روسیه قرار گرفته ...

ادامه مطلب

روز ملی لهستانکشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با کش...

ادامه مطلب

روز ملی ایسلندیکی از تعطیلات سالانه در ایسلند، گرامیداشت...

ادامه مطلب

مقدمهدر اصل روز ملی لوکزامبورگ برای جشن تولد گراند دوک ب...

ادامه مطلب

فاجعه چرنوبیلدر 25 و 26 آوریل 1986، بدترین حادثه هسته ای...

ادامه مطلب

جنگل کج در لهستانآیا میدانید که در این کره خاکی، جنگلی ب...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "روز ملی بلژیک ، دلیل تغییر تاریخ این روز در بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ملی بلژیک ، دلیل تغییر تاریخ این روز در بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید