روستای ویگانلا ، روستای بدون خورشید در میلان

به گزارش وبلاگ وردپرس، در تاریخچه روستای ویگانلا آمده که تماشا خورشید، تماشا انوار پر انرژی، تماشا تلالو آن و حس گرما بخشی آن هر کسی را به آرامش دعوت می نماید. نور خورشید علاوه بر اینکه برخی از ویتامین ها را برای بدن انسان تامین می نماید بزرگی و قدرت خالق را به همگان یادآوری می نماید. خورشید هر روز با طلوع خود گرما و آرامش را به مردم هدیه می نماید و با غروبش تاریکی بر همه جا سایه می اندازد. مقاله روستای بدون خورشید در میلان هر چه بیشتر شما را با دسترسی به روستای ویگانلا آشنا می سازد.

روستای ویگانلا ، روستای بدون خورشید در میلان

موقعیت روستای بدون خورشید در میلان

تماشای های روستای ویگانلا در 120 کیلومتری شمال شرق تورین، در نزدیکی مرز سوئیس و در سراشیبی تند دره آنترونا واقع است. این روستا در استان وربانو کوزیو اوسولا واقع می باشد. ویگانلا 13.7 کیلومتر مربع مساحت دارد.

تاریخچه روستای ویگانلا

روستای بدون خورشید در میلان به وسیله کشیشی در سال 1217 در این منطقه ساخته شد. این روستا دارای یک کلیسای کوچک در عین حال مقدس، یک برج قرون وسطی که تاریخ را فریاد می زند و یک میدان زیبا می باشد. مردم در این میدان جشن ها و مراسم خود را برپا می دارند. در تاریخچه روستای ویگانلا آدمده که این دهکده زیبا و عجیب دارای 195 نفر جمعیت می باشد.

مشکل روستای بدون خورشید در میلان

مشکل اصلی این روستای عجیب و زیبا که مردمان این دهکده را دچار مشکل نموده پنهان شدن خور شید از چشمان روستا به مدت 84 روز می باشد! مردمان این دهکده در این 84 روز سخت دچار مشکل می شدند و علاوه بر روشنایی خورشید و انوار پر مهرش که از آن ها دریغ می شد بدنشان نیز دچار کمبود ویتامین های ضروری بدنشان می شد. خورشید هر سال در تاریخ 11 نوامبر تا اوایل فوریه خورشید در پشت کوه 1600 متری پنهان می گردد. این واقعه ترسناک وقتی اتفاق می افتد گویی فریاد می زند و همگان را به خاموشی و فنا دعوت می نماید هر ساله به وعده خود عمل نموده و در تاریخ مقرر اتفاق می افتد. در این 84 روز سرما هر روز شدید و شدیدتر می گردد، گل ها پژمرده و درختان فقیر می شوند، آب ها سرد و سردتر می شوند. مردم روستا روزها را با ترس سر می کردند و از آمدن زمستان وحشت داشتند زمستانی که سرمای مضاعف از سرمای دیگر شهرها برایشان به ارمغان داشت. هر روز جوانان روستا را تشویق به مهاجرت و ترک دهکده می کردند. روستای زیبا به مرور داشت جمعیت سالمند پیدا می کرد و آن ها مجبور بودند تا در آخر تنها بمانند. سرما و نابودی پوشش گیاهی و جانوری منطقه هدیه این مشکل برای مردم در تاریخچه روستای ویگانلا بود.

حل مشکل مردم ویگانلا

این مشکل در سال 2006 به وسیله یک معمار و طراح ساعت های خورشیدی با نام جیاکوما بونزانی (Giacomo bonzani) در راه دسترسی به روستای ویگانلا حل شد. مسئله ای که شاید اگر حل نمی شد مسائل حل نشدنی دیگری را برای مردم به وجود می آورد. جیاکومو با ایمانی که به علم فیزیک داشت و با بهره گیری از آن طرحی سازنده را عملی کرد. راه چاره مشکل مردم این روستا به کار بردن آینه های غول پیکر متحرک بود. آئینه هایی که به راحتی قابل کنترل باشند. مطمئنا جیاکومو نیز در ابتدا بسیار به این طرح شک نموده اما با اعتماد به نفس ایده خود را عملی کرد و نور را با آئینه به میدان اصلی و کوچک دهکده منعکس کرد. روستای غرق در تاریکی ویگانلا حالا روشن شده بود. مردم دیگر از زمستان و سرمایش هراس نداشتند و حتی از آن لذت می بردند. دیگر درختان در زمستان از بین نمی روند و مردم بیمار نمی گردند. این زمستان خود از تماشای هایروستای بدون خورشید در میلان می باشد. آینه ها با ابعاد 6 در 8 متر و از جنس استیل که از راه دور به وسیله کامپیوتر راهنمایی می شوند در سمتی که خورشید طلوع می نماید، قرار دارند. این آینه ها در کوهستانی به ارتفاع 1100 متر بنا شدند و وزن آینه ها یک تن می باشد. برای ساخت این آینه غول پیکر، در سال 2005 شهرداری میلان مبلغی را به اندازه 100 هزار یورو جمع آوری نموده و در سال 2006 اقدام به ساخت و نصب آینه شد. مردم روستا هر ساله در 17 سپتامبر را جشن می گیرند و این روز را روز نور می نامند زیرا در این روز بود که آئینه در سال 2006 نصب شد و دهکده غرق در نور گشت. این مورد در زمان دسترسی به روستای ویگانلا و تماشا تماشای های روستای ویگانلا به چشم می خورد. هر روز نور به مدت 6 ساعت میدان اصلی شهر را گرم می نماید. مردم در این شش ساعت به میدان اصلی می آیند و از نور و گرمای بی نظیر و بدون جایگزین خورشید استفاده می نمایند و غرق در تماشای آن می شوند. حالا دیگر سرمایی که به گفته خود مردم روستا با سرمای سیبری برابری می کرد دیگر وجود ندارد و انوار خورشید مردم را هیجان زده می نماید و امید را در دلشان زنده نگه می دارد. این ایده جالب و اجرای آن همانطور مشکل عجیب دهکده، این روستا را به یک دهکده توریستی تبدیل نموده و این طرح خود عاملی برای جذب توریست در این ناحیه می باشد. هر ساله توریستان زیادی به این دهکده سفر می نمایند تا از تماشا خورشید ساختگی لذت ببرند. تمام مردم روستا از این اتفاق مسرور بوده و ابراز رضایت می نمایند. با این عمل می توان به این موضوع که فن آوری و تکنولوژی در جهت رفاه حال مردم می باشد، بهتر پی برد. اگر روزی به میلان سفر کردید در زمان دسترسی به روستای ویگانلا حتما به روستای بدون خورشید در میلان بروید و علاوه بر ملاقات از کلیسا و برج روستا از انعکاس نو خورشید در آئینه غول پیکر نیز ملاقات کنید و از آن لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "روستای ویگانلا ، روستای بدون خورشید در میلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای ویگانلا ، روستای بدون خورشید در میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید