سریال The Peripheral؛ شگفتی تازه ای از سازندگان وست ورلد

به گزارش وبلاگ وردپرس، سازندگان سریال وست ورلد دوباره قرار است ما را به یک دنیای تخیلی و مجازی در یک زمان دیگر ببرند؛ اما این بار نه گذشته بلکه آینده. سریال The Peripheral (یا فرعی) داستانی دارد که کاملا مرتبط با مباحث مربوط به متاورس و آیندۀ تکنولوژی های دنیای مجازی است؛ این سریال ترکیب جالبی از معما، هیجان و تخیل است و همۀ این ها را در قالب یک داستان پرکشش با جلوه های بصری تماشایی به مخاطبش ارائه می نماید.

سریال The Peripheral؛ شگفتی تازه ای از سازندگان وست ورلد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از فرادید، شخصیت اصلی سریال دختر جوانی به نام فلین است که در سال 2032 میلادی همراه با برادرش برتون و مادر بیمار و نابینایش زندگی می نماید. او و برتون کوشش می نمایند تا هزینه های نگه داری از مادرشان را تامین نمایند.

خود فلین در یک مغازۀ چاپ سه بعدی کار می نماید و برتون هم از راه انجام بازی های ویدئویی پول درمی آورد. اما اتفاقا فلین در انجام این بازی ها از برادرش خیلی ماهرتر است و به همین دلیل وقتی یک بازی به مرحلۀ سختش می رسد، او به جای برادرش وارد بازی می گردد.

تکنولوژی های سال 2032 طبیعتا پیشرفته تر از تکنولوژی های امروز است و یکی از مهم ترین جلوه های این تکنولوژی در شکل و شمایل بازی های کامپیوتری است. هر بازیکن موقع ورود به بازی دستگاهی را روی سرش می گذارد و بعد خودش را در دنیای بازی می بیند. اما یک روز یک تکنولوژی خیلی پیشرفته تر به دست فلین و برتون می رسد، همراه با یک سفارش بازی با وعدۀ پول خیلی خوب.

فلین وارد این بازی می گردد و در آنجا ماموریت یک آدم ربایی و سرقت به او سپرده می گردد؛ ماموریتی بسیار عجیب و رازآلود در دنیایی که بسیار واقعی به نظر می رسد؛ واقعی تر از هر چیزی که فلین تا به حال تجربه نموده.

این بازی ظاهرا در سال 2099 جریان دارد و تکنولوژی های داخل آن کاملا متفاوت و شگفت انگیز هستند. اما ماموریت داخل بازی با مشکل روبرو می گردد و فلین با حالت تهوع از آن بیرون می آید.

او تصمیم می گیرد که دیگر این بازی را انجام ندهد، اما یک نفر با او تماس می گیرد و می گوید که 9 میلیون دلار جایزه برای کشتن او مشخص شده و او باید هر چه زودتر به بازی برگردد تا بتواند از ماجرا سر دربیاورد و خودش را نجات بدهد.

فلین اول این قضیه را باور نمی نماید، اما در سرانجام قسمت اول ما تبهکارانی را می بینیم که با تکنولوژی های بسیار پیشرفته به سمت خانۀ فلین در حرکت هستند تا او و برادرش را از بین ببرند.

سریال The Peripheral مقدمۀ داستانی نسبتا پیچیده ای دارد، اما نه از آن پیچیدگی هایی که مخاطب را سردرگم کند و حوصله اش را سر ببرد. ما یک سری چیز ها را می فهمیم و علت یک سری از اتفاقات را هم متوجه نمی شویم؛ اما جالب است که هم آن چیز هایی که متوجه شده ایم و هم آن چیز هایی که نفهمیده ایم هر دو باعث می شوند که بیشتر مشتاق پی گیری سریال و تماشای قسمت های بعدی شویم.

شخصیت فلین بسیار دوست داشتنی و همدلی برانگیز است که این تا حد زیادی به خاطر بازی خوب و روان کلویی گریس مورتس است. علاوه بر این، صحنه پردازی و جلوۀ بصری سریال بخصوص در دنیای داخل بازی کاملا گیرا و مسحورنماینده است. آدم دلش می خواهد هرچقدر بیشتر در این دنیای مجازیِ آینده سیر کند و از تماشای فضا های عجیب و پرتجمل آن لذت ببرد.

مهم ترین خلاقیت سریال در این نکته است که مضمون ورود به یک دنیای مجازی را با مضمون سفر در زمان پیوند می دهد و این کار را به شکلی ظریف و باورپذیر انجام می دهد.

در واقع انگار در این سریال ما با عناصر مختلفی از انواع و اقسام داستان های تخیلی رو به رو هستیم که در قالب یک داستان منسجم و مجذوب کننده با هم پیوند خورده اند؛ انگار که آواتار و ماتریکس و طبقۀ سیزدهم و چند فیلم علمی تخیلی دیگر را با هم در یک ظرف ریخته باشیم و خوب هم زده باشیم!

بازیگران: کلویی گریس مورتس (Chloë Grace Moretz)، گری کار (Gary Carr) و دیگران

تاریخ انتشار: از 29 مهر

امتیاز: 8.4/10

منبع: فرارو

به "سریال The Peripheral؛ شگفتی تازه ای از سازندگان وست ورلد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال The Peripheral؛ شگفتی تازه ای از سازندگان وست ورلد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید