صدای مفاصل نشانه بیماری است

به گزارش وبلاگ وردپرس، بنا به نظر متخصصین ارتوپدی، با افزایش سن و تحلیل قوای بدنی، پوکی استخوان بیماری محسوب نمی گردد بلکه در واقع یک فرایند حیاتی است که در پی شکستگی هایی در نواحی مختلف بدن رخ می دهد و در این میان شکستگی مچ دست شایع ترین نوع شکستگی محسوب می گردد.

صدای مفاصل نشانه بیماری است

صدای مفاصل نشانه بیماری است

بنا به نظر متخصصین ارتوپدی، با افزایش سن و تحلیل قوای بدنی، پوکی استخوان بیماری محسوب نمی گردد بلکه در واقع یک فرایند حیاتی است که در پی شکستگی هایی در نواحی مختلف بدن رخ می دهد و در این میان شکستگی مچ دست شایع ترین نوع شکستگی محسوب می گردد.

پوکی استخوان در مردان به علت افزایش سن و در زنان علاوه بر افزایش سن با اختلالات هورمون دوران یائسگی همراه خواهد بود که در پی آن شکستگی هایی با زمین خوردن هر چند آرام در افراد ایجاد می گردد. شکستگی مچ در دست در زنان مسن 6 برابر بیشتر از مردان است و بیشترین محل های دیگر شکستگی شانه و گردن است. در این شکستگی ها، هدف اصلی از درمان، ثابت شدن شکستگی و بازگشت هر چه زودتر بیمار به زندگی، کاهش مدت زمان بستری و شکستگی از ایجاد زخم بستر، بیماری ها و عفونت های ریوی است.

مایع مفصلی که برای نرم کردن مفصل جهت حرکت و تغذیه آن در میان مفاصل وجود دارد چنانچه به دلایلی کم یا زیاد باشد سبب ایجاد صدا هنگام خم یا راست کردن آن ها می گردد که تق تق کردن انشگشتان و شکستن آن ها که در افراد به وفور دیده می گردد از جمله این موارد است.

شکست یا تق تق کردن انگشتان ارتباطی با ایجاد آرتوروز ندارد و حتی گاهی هم باعث آرامش یا برطرف خستگی در افراد می گردد. البته این تا زمانی است که هنگام صدا کردن مفاصل یا به اصطلاح تق تق کردن انگشتان دردی احساس نگردد، اما در صورت دردناک بودن آن مراجعه به متخصصین لازم است؛ چرا که می تواند نشانه ای از بیماری های روماتیسمی، آرتوروز یا سایر بیماری های مفاصل باشد.

منبع:نشریه جوانان امروز شماره 2129

منبع: راسخون

به "صدای مفاصل نشانه بیماری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای مفاصل نشانه بیماری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید