مجازات 200 شرکت متخلف بورس در دستان قوه قضاییه، وزیر صمت یکبار هم به جلسات شورای بورس نیامد

به گزارش وبلاگ وردپرس، 200 شرکت تخلف کردند که اسامی آن ها به قوه قضاییه اعلام شده و بیش از 25 مدیر این شرکت ها سلب صلاحیت شدند و بعضی از شرکت ها نیز دیگر اجازه فعالیت ندارند.

مجازات 200 شرکت متخلف بورس در دستان قوه قضاییه، وزیر صمت یکبار هم به جلسات شورای بورس نیامد

به گزارش گروه مالی وبلاگ وردپرس، علیزاده عضو کمیسیون مالی مجلس و عضو ناظر شورای بورس درباره نوسانات بازار بورس گفت: در هفته گذشته شاهد ریزش های شدید بورس بودیم و بعد از اظهار نظر رییس جمهور مبنی بر کاهش نرخ دلار تا 15 هزار تومان ریزش های شدیدی به وجود آمد و مردم را نگران کرد تا صف های فروش شلوغ گردد. اما مخلان بازار سرمایه از شرایط سو استفاده کردند و دوباره مانند آنچه در مرداد ماه رخ داد، سرمایه مردم را یکجا انباشته کردند.

وی اضافه نمود: قالیباف اصل کناره گیری کرد و بعد از آن هم جلساتی برای کنترل بازار برگزار گردید. بعد از این استعفا، تابلوی سهام ها همگی سبز شد و دلیل این را جویا شدیم که معین شد دست هایی هستند که دخالت بی مورد دارند. همچنین لیست متخلفین بازار سرمایه را بدست آوردیم و در حدود 200 شرکت تخلف کردند که اسامی آن ها به قوه قضاییه اعلام شده و بیش از 25 مدیر این شرکت ها سلب صلاحیت شدند و بعضی از شرکت ها نیز دیگر اجازه فعالیت ندارند.

عضو کمیسیون مالی مجلس توضیح داد: رییس دفتر رییس جمهور اظهار نظری داشتند که مجلس نباید در بورس دخالت کند، این در حالی است که در دولت هر نهادی، هر طور که می تواند و می خواهد با بازار بورس رفتار می نماید. متاسفانه اظهار نظر افراد غیر مسئول در بازار سرمایه باعث آشوب و ویرانی این بازار شده است.

وی گفت: وقتی مردم را برای حضور در بازار سرمایه دعوت می کنیم باید یک تصمیم واحد وجود داشته باشد و نمی توان توپ سرگردان بورس را رها کرد تا هر کسی یه ضربه ای به این توپ بزند.

علیزاده در خاتمه گفت: باید قبل از اینکه سرمایه زیادی از مردم را در بازار بورس قرار داد دولت به آن ها آموزش لازم را ارائه می کرد. نکته جالب اینکه من طی این زمان در شورای بورس، هیچ وقت نه وزیر صمت و نه نماینده وزیر را در جلسات ندیدیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجازات 200 شرکت متخلف بورس در دستان قوه قضاییه، وزیر صمت یکبار هم به جلسات شورای بورس نیامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات 200 شرکت متخلف بورس در دستان قوه قضاییه، وزیر صمت یکبار هم به جلسات شورای بورس نیامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید