محله ببک استانبول کجاست؟ آشنایی و معرفی کامل

به گزارش وبلاگ وردپرس، ببک استانبول محله ای آرام است که در آن از شلوغی و هیاهوی مرکز شهر خبری نیست! ببک با داشتن منظره ها خارق العاده بهBoğazın Gözbebeği یا اگر استعاری تر بگوییم سیب بسفر معروف شده است. این محله میزبان لوکسترین رستوران های و کافه های شهر استانبول نیز می باشد. در ادامه با محله ببک بیشتر آشنا شده و خواهیم گفت که با یک گشت نیم روزه در این محله جالب چه تفریحاتی را می توانید تجربه کنید.

محله ببک استانبول کجاست؟ آشنایی و معرفی کامل

آنچه در این مطلب می خوانید

  • معرفی کلی محله ببک استانبول
  • تاریخچه محله ببک
  • محله ببک: کجاست؟
  • چرا باید از محله ببک بازدید کنید؟
  • جاذبه های جهانگردی محله ببک
  • مراکز خرید معروف محله ببک
  • رستوران ها و کافه های معروف محله ببک
  • نکات مهم در بازدید از محله ببک
  • راهنمای سفر به محله ببک استانبول
  • تجربیات جهانگردان در محله ببک
  • سخن پایانی

معرفی کلی محله ببک استانبول

ببک محله ای مرفه نشین در شهر استانبول است که در بخش ساحل اروپایی تنگه بسفر واقع شده. این منطقه درمحدوده های اداری ناحیه بشیکتاش قرار گرفته و محله های ثروتمند مشابهی مانند Arnavutköy و Rumeli Hisarı را در همسایگی خود دارد.

نام گذاری منطقه ببک استانبول داستان جالبی دارد. Bebek در ترکی به معنای کودک است. به باور بعضی این نام شکل کوتاه شده Boğazın gözbebeği به معنی مردمک بسفر یا سیب چشم بسفر است که به علت زیبایی بیش از مقدار برای منطقه انتخاب شده است. داستان دیگر اما جالب تر است. عده ای نیز بر این باورند که نام ببک از نام مستعار مصطفی چلبی خوش تیپ گرفته شده است که پس از فتح قسطنطنیه به وسیله عثمانی ها در سال 1453 مسئولیت این منطقه را بر عهده گرفت.

معروفیت این منطقه استانبول به دوران عثمانی ها برمی گردد. ببک از زمان حکومت عثمانی نیز یکی از منطقه ها مسکونی پرطرفدار بوده و معماری بناهای آن شاهدی زنده براین ادعا ست. امروزه اما ببک علاوه بر داشتن ساختمان های لوکس و چشم انداز ها بی نظیر از تنگه بسفر به خاطر مجموعه ای از رستوران ها و کافه ها که لذیذترین غذاها را سرو نموده و مغازه های تماشای که لوکس ترین اجناس را ارائه می دهند به پاتوق لوکس پسندان تبدیل شده است.

پیشنهاد می کنیم در حتما یک روز از برنامه سفر خود را به گشت و گذار در ببک اختصاص دهید.

تاریخچه محله ببک

در پاراگراف قبل به طور کلی درباره محله ببک استانبول صحبت کردیم. این محله زیبا تاریخی شنیدنی دارد. ببک صدها سال قبل روستایی کوچک در ترکیه بوده که بیشتر اهالی آن را ماهیگیران یونانی تکشیل می دادند. این منطقه به علت داستن چشم انداز ها طبیعی زیبا و آب و هوای خوبی که داشت بعد از فتح استانبول به وسیله عثمانی ها به محلی برای گذراندن تعطیلات شاهزاده ها و شاهان این حکومت تبدیل شد.

بسیاری از اشراف و افراد خارجی مقیم استانبول نیز ببک سکونت داشتند. بناهای باقیمانده از دوران عثمانی با معماری های باشکوه همچنان در محله ببک دیده شده و خیابان های آن را زیباتر نموده اند. ساختمان کنسولگری مصر که در 1902 ساخته شد نمونه ای از این بناهای تاریخی ست. ساختمان کنسولگری با سبک معماری ایتالیایی ساخته شده و نمای سفید آن چشم اندازی زیبا را در محله ببک به نمایش گذاشته است.

منطقه لوکس نشین ببک از زمان عثمانی ها تا کنون تمام شکوه و جلال خود را حفظ نموده و امروزه نیز میزبان ساکنان ثروتمند و معروف استانبول می باشد. رستوران های منزقه گرانترین و البته با کیفیت ترین غذاهای ترکی و بین المللی را در منو خود داشته و بیشتر آن ها غذا را با چشم انداز ها بی نظیر از تنگه بسفر سرو می نمایند. درمراکز خرید ببک نیز انواع برندهای معتبر جهانی و ترک را می توان دید.

محله ببک: کجاست؟

بخش های اروپایی استانبول با معماری های مجذوب کننده جز شیک ترین منطقه های این شهر هستند. ببک استانبول نیز جز همین منطقه ها است. این محله اروپایی در همسایگی بشیکتاش واقع شده است. جهانگردان راه های مختلفی برای دسترسی به ببک پیش روی خود دارند که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

ازآنجا که هیچ خط مترویی در شهر استانبول به ببک منتهی نمی گردد پس دسترسی به این منطقه به وسیله مترو امکان پذیر نیست. درواقع چنانچه جهانگردان در خارج از ببک اقامت داشته باشند از سه طریق اتوبوس، تاکسی یا قایق می توانند از ببک تماشا نمایند.

اگر تاکسی را انتخاب کنید راننده برترین مسیر را انتخاب خواهد نمود. به جز تاکسی اوبر یا دیگر تاکسی های اینترنتی نیز مناسب هستند. اگر هم

ماشین اجاره نموده اید گوگل مپ برترین راه را نشان خواهد داد.

اتوبوس گزینه دیگر شما برای رفتن به محله ببک است. برای انتخاب نزدیک ترین ایستگاه به هتل محل اقامت خود می توانید از بخش پذیرش هتل یاری بگیرید.

برای لذت بردن بیشتر از مسیر می توانید ترانسفر با قایق را انتخاب کنید. بدین ترتیب یک سفر دریایی مهیج را نیز تجربه خواهید کرد. تورهای قایق به سمت ببک صرف صبحانه را در منو خود داشته و در حین مسیر از پل ها، قلعه و خیابان های زیبا تماشا خواهید کرد.

چرا باید از محله ببک بازدید کنید؟

زیبایی محض، آرامش و معماری های لوکس توصیفاتی هستند که در خصوص منطقه ببک استانبول می توان به کار برد. بدین ترتیب گشت و گذار در این منطقه را بدون شک در برنامه سفر خود به استانبول قرار دهید. برای این کار می توانید یک نیم روز را در نظر بگیرید.

با یک پیاده روی عالی در ببک زیبایی های خاص این منطقه را خواهید دید. ببک زیباترین مسیر پیاده روی در شهر استانبول را دارد. این مسیر از اورتاکوی شروع و تا قلعه رومی ادامه دارد. در این مسیر می توانید عکس های منجحصربه فردی از تنگه بسفر و ساختمان های شیک ببک را در دوربین خود به ثبت رسانید.

تعطیلات آخر هفته ببک حال و هوایی کاملا متفاوت دارد. در این روزها خیابان های منطقه میزبان ماشین های فوق لوکس هستند که با یکدیگر رقابت می نمایند. مشاهده این رقابت ببک را تماشای تر خواهد نمود.

صرف یک صبحانه عالی در اورتاکوی از دیگر کارهایی ست که بازدید از ببک را لذت بخش تر خواهد نمود. کافه های این منطقه با داشتن نمایی مجذوب کننده از تنگه بسفر لذیذترین شیرینی ها و صبحانه ها را در منو خود دارند. حال فهمیدید که چرا باید از محله ببک بازدید کنید؟

جاذبه های جهانگردی محله ببک

ببک استانبول با جاذبه های جهانگردی متنوع از جهانگردان پذیرایی می نماید. در ادامه این جاذبه ها را معرفی می کنیم:

از اورتاکوی تا ببک پیاده روی کنید

پیاده روی از اورتاکوی تا ببک یکی از تفریحات مورد علاقه استانبولی ها است. در این پیاده روی می توانید عکس های اینستاگرامی زیادی با پس زمینه بسفر بیاندازید. بعلاوه می توانید یک صبحانه عالی در اورتاکوی صرف نموده و از مسجد اورتاکوی تماشا کنید. کافه ها و شیرینی فروشی های ببک نیز آماده اند تا پس از پیاده روی از شما پذیرایی نمایند.

از ساختمان کونسولگری مصر تماشا کنید

کنسولگری مصر یکی از زیباترین ساختمان ها در سواحل بسفر است. این ساختمان نماینده سبک معماری آرت نو در استانبول به شمار می رود.مصر برای قرن ها یکی از مهم ترین بخش های امپراتوری عثمانی بود. فرماندار مصر خدیو نام داشت و به عنوان سایه سلطان در استان های جنوبی حکومت می کرد. این بنای زیبای کاخ مانند در سال 1902 برای مادر عباس دوم، آخرین فرماندار عثمانی در مصر ساخته شد.

در پارک ببک قدم بزنید

پارک ببک پارکی آرام و تماشای است که بین کنسولگری مصر و مسجد ببک واقع شده است. بیشتر ساکنان استانبول این پارک را برای استراحت بعد از کار خود انتخاب می نمایند. هنگام قدم زدن در پارک ببک، مجسمه نویسنده مشهوری را خواهید دید که به قرن شانزدهم تعلق دارد. به اعتقاد بعضی از تاریخ شناسان مجسمه متعلق به نویسنده معر.ف ترین داستان عاشقانه شرق یعنی لیلا و مجنون است.

از مسجد ببک تماشا کنید

مسجد ببک به وسیله معمار کمال الدین، یکی از مهم ترین معماران اواخر دوره عثمانی ساخته شده است. این مسجد که ساخت آن به اوایل دهه 1900 برمی گردد ظاهری کلاسیک دارد. معمار کمال الدین نماینده اولین جنبش ملی معماری بود که در قرن بیستم شروع شد. این سبک معماری زیبا ترکیبی از معماری عثمانی و سلجوقی است.

خلیج ببک، زیباترین خلیج بسفر

خلیج ببک بدون شک زیباترین خلیج بسفر است. محبوب ترین کافه های استانبول با چشم انداز بسفر را در اینجا می توان دید.

مراکز خرید معروف محله ببک

برترین و لوکس ترین مراکز خرید ترکیه را می توان در محله ببک استانبول دید. برای خرید در Bebek، می توانید به منطقه Etiler بروید، که در فاصله چند قدمی آن واقع شده است. اتیلر یک منطقه مجلل است و فرصت های زیادی برای خرید پوشاک و اکسسوری ارائه می دهد.

شما می توانید بسیاری از فروشگاه های مد زنانه را در خیابان Nispetiye در Etiler پیدا کنید. علاوه بر این، Akmerkez، یکی از برترین مراکز خرید استانبول نیز محله ببک واقع شده است. در ادامه با دیگر مراکز خرید استامبول و ببک آشنا می شویم:

  • Zorlu AVM
  • Akmerkez Alışveriş Merkezi
  • İstinye Park Alışveriş Merkezi
  • Marka Cadde Premium Outlet
  • Kanyon Alışveriş Merkezi
  • Özdilek Park Alışveriş Merkezi
  • Büyük Beşiktaş Çarşısı
  • AKB Vale Akmerkez
  • Cevahir Alışveriş Merkezi

رستوران ها و کافه های معروف محله ببک

صرف غذا در رستورانی لوکس همزمان با نگاه کردن به زیبایی های تنگه بسفر از برترین تفریحات منطقه ببک استانبول است. نوشیدن قهوه ترک در کافه های دنج را هم که به این مورد اضافه کنیم ببک را می توان منطقه عاشقان غذاهای ترکی نیز نامید. در ادامه با معروفترین رستوران های استانبول و ببک آشنا می شویم:

  • La Sirene Bebek
  • Bebek Lokal
  • The Upper Crust Pizzeria Bebek
  • Mangerie Bebek
  • The Piddes
  • Divan Bebek Brasserie

نکات مهم در بازدید از محله ببک

  • محله ببک یکی از لوکسترین منطقه ها استانبول است که بازدید از آن به جهانگردان این شهر پیشنهاد می گردد.
  • ببک استانبول مترو ندارد و از سه طریق اتوبوس، تاکسی و قایق می توان به آن دسترسی پیدا کرد.
  • لوکس ترین رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید استانبول را در منزقه ببک می توان دید.
  • یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی که در این منطقه لوکس و گران قیمت می توانید انجام دهید، بازارگردی و خرید از مراکز تجاری ببک است.
  • قایق رانی و تور کشتی از مهیج ترین تفریحات منزقه ببک است. در این تورها معمولا صبحانه رایگان سرو می گردد.
  • ببک قدمتی چند صد ساله داشته و زمانی محل زندگی ماهیگیران یونانی بوده است.
  • پادشاهان عثمانی پس از فتح استانبول ببک را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کردند.
  • پیاده روی از اورتاکوی تا ببک یکی از برترین راه ها برای بازدید از جاذبه ها و بناهای تاریخی زیبای ببک است.
  • قبل از شروع پیاده روی حتما در صرف صبحانه در کافه های ببک با نمای تنگه بسفر لذت ببرید. این کافه ها لذیذترین صبحانه های استانبول را ارائه می دهند.

راهنمای سفر به محله ببک استانبول

شهر استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم بندی می گردد. بخش آسیایی بیشتر منطقه ها تاریخی و سنتی را در برمی گیرد اما در بخش اروپایی لوکس ترین تفریحات ترکیه را می توان دید. ببک استانبول نیز با قرارگرفتن در بخش اروپایی از آن دسته محله هایی نیز که با تفریحات متنوع نه فقط جهانگردان بلکه ساکنان استانبول را هم برای استراحت به سوی خود می کشاند.

جهانگردان می توانند به وسیله اتوبوس، تاکسی یا قایق به ببک رفته و از پیاده روی، رستوران گردی و حتی خرید لدت ببرند. اگر هم که یکی از هتل های ببک را برای اقامت انتخاب نموده اید با بیرون آمدن از هتل به راحتی می توانید از این منطقه زیبا و چشم انداز ها آن لذت ببرید.

تجربیات جهانگردان در محله ببک

مسافران تور ترکیه و شهر استانبول نیز خاطرات بسیار مجذوب کنندهی از قدم زدن در محله ببک استانبول دارند که در ادامه بخشی از آن را مرور می کنیم:

یکی از مسافران پس از بازدید از ببک اینطور نوشته است: من در طول اقامت دو ماهه خود در استانبول چند صبحانه ترکی خوردم، اما صبحانه مورد علاقه من در Bebek بود. من صرف صبحانه در کافه و رستوران Rumeli Kale ببک را به شدت به مسافران توصیه می کنم. در صورت تمایل می توانید غذاهای سنتی ترکیه را در این رستوران سفارش دهید.

جهانگرد دیگرچنین گفته است: توصیه می کنم در یک روز آفتابی از Bebek تماشا کنید زیرا این برترین کاری است که می توان در مدت اقامت در استانبول انجام داد. شما می توانید در کمال آرامش در کنار آب قدم زده و از چشم انداز ها چشم نواز لذت ببرید.

سخن پایانی

سفر جهانگردان به استانبول بدون بازدید از محله ببک ناتمام می ماند. با بازدید از این منطقه می توانید چهره لوکس استانبول را ببینید. این منطقه به قدری مجذوب کننده است که حتی ساکنان استانبول نیز آن را برای گذراندن یک بعدازظهر آرام پس از روز کاری انتخاب می نمایند. در مطلب آشنایی با محله ببک دیدیم که این منطقه شیک ترین و برترین تفریحات شهر استانبول را در خود دارد. نکته آخر اینکه جهت رزرو تور استانبول و اقامت در هتل های منطقه ببک می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از وبلاگ وردپرس کلیک کنید.

خرید تور استانبولمنبع: ستاره ونک

به "محله ببک استانبول کجاست؟ آشنایی و معرفی کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله ببک استانبول کجاست؟ آشنایی و معرفی کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید