ناخرسندی عمیق روسها از اقدامات ترکیه در سوریه

به گزارش وبلاگ وردپرس، حملات جنگنده های روسی و سوری به مواضع داعش در کوه البشری میان دیرالزور و الرقه، ناخرسندی عمیق روس ها از اقدامات ترکیه در سوریه و گشت زنی نظامیان آمریکایی در دورترین نقطه حسکه از مهمترین اخبار سوریه است.

ناخرسندی عمیق روسها از اقدامات ترکیه در سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) یک منبع نظامی سوری بیان کرد: جنگنده های روسی و سوری مواضع بازمانده های داعش را در کوه البشری میان دیرالزور و الرقه به شدت بمباران کردند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

همچنین مواضع داعش در حومه شرقی حماه و نیز میان حمص و دیرالزور همزمان با ادامه عملیات ارتش سوریه در صحرای سوریه علیه داعش، هدف حملات هوایی نهاده شد.

منابع سوری از 80 حمله هوایی جنگنده های روسیه به مواضع داعش در حومه اثریا و الرهجان در حومه شرقی حماه و صحرای معدان در حومه الرقه و سلسله جبال البشری و مناطق دیگر در مثلث حماه، حلب و الرقه و نیز شرق حمص در صحرای تدمر و السخنه خبر دادند.

این منابع بیان کردند: بر اثر این حملات 13 داعشی به هلاکت رسیدند و خسارات سنگین به آنها وارد شد و مخفیگاه های آنها منهدم شد.

همزمان نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست ها در حومه شمال غربی حماه و جنوب ادلب را زیر آتش گرفتند.

تداوم اقدامات شبه نظامیان وابسته به ترکیه در شمال سوریه

منابع محلی سوری از حمله شبه نظامیان وابسته به ترکیه به روستای زغر از توابع شهر بلبل در شمال عفرین در حومه شمال غربی حلب و ربودن چهار نفر و انتقال آن به مقصد نامعلوم خبر دادند و بیان کردند: این شبه نظامیان اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان زنان و بچه ها با تیراندازی هوایی کردند و طلا وجواهرات را دزدیدند و اثاثیه منازل را تخریب کردند.

ناخرسندی عمیق روس ها از اقدامات ترکیه در سوریه

الکساندر کاربوف رئیس مرکز هماهنگ کننده روسی مراتب ناخرسندی عمیق روسیه از انتقال تجهیزات از سوی نیروهای ترکیه و تقویت استحکامات در عین عیسی در استان الرقه در شمال سوریه اعلام داشت و آنرا نقض توافق میان روسیه و ترکیه دانست.

همزمان منابع سوری از تحرکات اشغالگران ترکیه در اطراف شهرک عین عیسی به شکل قابل ملاحظه خبر دادند و اینکه با احداث پایگاه های نظامی شهر مذکور را احاطه نموده است و در راستای تقویت تجهیزات نظامی و لجستیکی و تاسیس پایگاه در مقابل روستای الدبس در محور غربی عین عیسی حرکت می نماید.

درگیری شبه نظامیان ترکیه و نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه عین عیسی

منابع سوری با اشاره به درگیری میان نیروهای وابسته به ترکیه و شبه نظامیان قسد در حومه عین عیسی بیان کردند که این دو در نزدیکی جاده معروف ام 4 در اطراف روستای معلق در غرب عین عیسی درگیر شدند.

کشته و زخمی شدن دو کودک بر اثر مین شبه نظامیان آمریکایی در ورودی شهرک عین عیسی

منابع محلی به سانا بیان کردند که بر اثر بمب کار گذاشته از سوی شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا در ورودی شهرک عین عیسی یک کودک کشته و یک کودک دیگر به شدت زخمی شد.

ربودن 4 نفر از نیروهای دفاع ملی در قامشلی به دست شبه نظامیان قسد

منابع سوری بیان کردند که شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا چهار نفر از نیروهای دفاع ملی را در قامشلی در استان حسکه ربودند.

زخمی شدن شماری از شبه نظامان قسد بر اثر انفجار بمب در حومه جنوبی غربی حسکه

منابع سوری از زخمی شدن شماری از شبه نظامیان قسد بر اثر مین کارگذاشته شده در روستایی در منطقه جبل عبدالعزیز در حومه جنوبی غربی حسکه خبر دادند و بیان کردند: هنگام عبور شبه نظامیان قسد این مین در جهت خودرو آنها منفجر شد که شماری از شبه نظامیان زخمی شدند که شبه نظامیان منطقه را به محاصره درآوردند.

گشت زنی نظامیان آمریکایی در حومه شهر مالکیه در حومه حسکه

منابع سوری از گشت زنی نظامیان امریکایی در حومه شهر مالکیه در حومه حسکه و در دورترین نقطه شمال شرق سوریه خبر دادند.

منابع محلی در روستای روباریا در حومه مالکیه بیان کردند که گشتی های آمریکایی که دو بالگرد آنها را پوشش هوایی می کردند به این روستا وارد شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ناخرسندی عمیق روسها از اقدامات ترکیه در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخرسندی عمیق روسها از اقدامات ترکیه در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید