ناخن یک دایناسور در کویر لوت کشف شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ناخن یک دایناسور در کویر لوت کشف شد. هنوز مطالعات قطعی روی این یافته صورت نگرفته، اما برآورد ها حاکی از آن است که فسیل یافت شده، ناخن سرپنجه یک دایناسور باشد.

ناخن یک دایناسور در کویر لوت کشف شد

ناخن دایناسوری حدود دو ماه پیش به وسیله زمین شناسان و کاشفان معدن در حاشیه کویر لوت، واقع در استان خراسان جنوبی پیدا شد. هنوز معلوم نیست صاحب این فسیل، چه نوع دایناسوری بوده و در چه دوره ای زندگی می نموده است. مهم تر از آن قطعیت این که گونه یافت شده جزئی از یک دایناسور باشد تا به امروز به اثبات نرسیده است.

علیرضا عابدی، دکتری زمین شناسی مالی و یکی از فعالان اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی که حدود دو ماه پیش این فسیل را در حاشیه کویر لوت پیدا کرد، گفت:

شکل ناخن دایناسور کاملا معین است، ما آن را دو ماه پیش پیدا کردیم، اما تا کنون مطالعه ای روی آن صورت نگرفته و همه چیز در حد حدس است، مراکزی وجود دارد که می تواند این فرضیه را اثبات کند.

او با استناد به قدمت کانی ها و فعالیت های اکتشافتی در منطقه خراسان جنوبی این احتمال را که فسیل های یافت شده متعلق به دایناسورها باشند، بیان کرد و اضافه کرد که دایناسورها بین 60 تا 220 میلیون سال پیش زندگی می کردند، دقیقا همان بازه زمانی که سنگ ها و کانی های منطقه ای وجود داشته اند، پس امکان اکتشاف فسیل دایناسور در این منطقه وجود دارد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "ناخن یک دایناسور در کویر لوت کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخن یک دایناسور در کویر لوت کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید