ورود سامانه بارشی نو به کشور ، کولاک می گردد!

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران : سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد ورود سامانه بارشی تازه به کشور از بارش برف، باران، کاهش محسوس دما، کولاک و یخبندان در 24 استان تا روز آدینه اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی نو به کشور ، کولاک می گردد!

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و بعضی منطقه ها خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز و منطقه ها سردسیر بارش برف ادامه دارد و دریای خزر مواج است.

در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد. روز سه شنبه بارش ها در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

با نفوذ تدریجی سامانه بارشی از جنوب کشور در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، غرب استان های یزد، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و در منطقه ها مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می گردد. در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد و دریا متلاطم می گردد.

به گزارش تسنیم، روز چهارشنبه بارش ها در نوار شمالی کاهش می یابد و در سایر منطقه ها بارش ادامه دارد. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان نیز رگبار و رعدوبرق روی می دهد و دریای عمان نیز متلاطم می گردد و به تدریج در اوایل شب سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می گردد.

روز پنجشنبه در بعضی منطقه ها کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده روی می دهد و با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران شروع می گردد.

روز آدینه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات غربی بارش برف و باران و در گیلان و مازندران بارش باران پیش بینی می گردد. طی روزهای پنجشنبه و آدینه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه بارشی نو

نوع مخاطره: بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/10/05: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات سمنان، تهران، البرز و قزوین.

سه شنبه 1401/10/06: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خوزستان، جنوب ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه غربی فارس، نیمه شرقی هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران.

چهارشنبه 1401/10/07: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، جنوب لرستان، جنوب ایلام، یزد، قم، جنوب مرکزی، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی.

اثر مخاطره: یخ زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال تأخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، آمادگی شهرداری و سازمان های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، لایروبی کانال ها و آب روها و مدیریت در مصرف انرژی به ویژه گاز.

توصیف سامانه: وزش باد توأم با افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا 1 تا 1.5 متر و در منطقه ها دور از ساحل تا 2 متر

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/10/05: منطقه ها مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

چهارشنبه 1401/10/07: خلیج فارس و تنگه هرمز و نیمه غربی دریای عمان.

پنج شنبه 1401/10/08: خلیج فارس و تنگه هرمز و نیمه غربی دریای عمان.

آدینه 1401/10/09: خلیج فارس و دریای عمان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی

توصیه: خودداری از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت های دریایی.

منبع: توریسم آنلاین

به "ورود سامانه بارشی نو به کشور ، کولاک می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به کشور ، کولاک می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید