هشدار سازمان هواشناسی به ارگان های مختلف کشاورزی و دریایی

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری خبرنگاران-کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود چند سامانه تغییر جو به کشور در روز های پایانی هفته، از ارسال هشدار های هواشناسی به ارگان های مختلف کشاورزی و دریایی خبر داد.

هشدار سازمان هواشناسی به ارگان های مختلف کشاورزی و دریایی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وردپرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از روز گذشته گفت: با توجه به اینکه این سامانه با رگبار، تگرگ، رعد و برق، وزش باد های شدید و تغییرات ناگهانی هوا همراه است و به محصولات کشاورزی آسیب می زند، توصیه هایی به کشاورزان مبنی بر پوشش درختان و نهال های جوان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است کشاورزان به دلیل وقوع باد از سم پاشی محصولات کشاورزی خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی بر عدم کوددهی به استخر های پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به مقدار نصف نرمال به دلیل ابرناکی و بارش نیز تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به احتیاط در سفر های برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو برای جلوگیری از آسیب های احتمالی صاعقه توصیه کرد.

کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی و وزش باد استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات مازندران، گلستان، گیلان، قزوین، البرز و تهران را برای روز های پایانی هفته در بر می گیرد.

گودرزی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع 1/5 متری امواج در منطقه ها جنوبی کشور اضافه کرد: با توجه به این سامانه صیادان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند و نسبت به خسارت هایی که ممکن است برای محصولات کشاورزی و درختان به بار آید، احتیاط کنند.

وی درباره تغییرات آب و هوایی تهران نیز گفت: از پنجشنبه شب تا شنبه تهران با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هشدار سازمان هواشناسی به ارگان های مختلف کشاورزی و دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان هواشناسی به ارگان های مختلف کشاورزی و دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید