چند لحظه در باکو

به گزارش وبلاگ وردپرس، گذری در شهر باکو

یکی از جذابیت های سفر به باکو، تماشای فرهنگ و عادات روزمره زندگی مردم این کشور است. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ این کشور، رفتن به موزه ها و تماشای آثار آنها گزینه مناسبی است. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به معرفی موزه ها، عادات روزانه مردم و جزئیاتی از زندگی آنها در شهر باکو بپردازیم.

چند لحظه در باکو

موزه های معروف باکو

  • موزه ملی هنر آذربایجانبزرگ ترین موزه آذربایجان بوده و در باکو واقع است. این موزه، پیش از این کاخ و محل زندگی یکی از متنفذین صنایع نفتی و بشر دوستی به نام حاجی زین العابدین تقی اف بوده است.
  • موزه ادبیات نظامی آذربایجان

    یکی از برترین و غنی ترین گنجینه های فرهنگ آذربایجان است.

  • موزه ملی تاریخ آذربایجان

    این بنا که زمانی خانه خانوادگی زین العابدین تقی اف بوده است، هم اکنون به عنوان موزه تاریخ به کار برده می گردد. این موزه به سه بخش تقسیم شده است: اشیاء دوران پیش از تاریخ و قرون وسطی، اشیاء و دارایی های افراد مشهور و در نهایت نیز عمارت خاندان تقی اف.

در باکوی آذربایجان توجه کنید که:

  • بینی خود را در برابر دیگران تمیز نکنید، این امر در آذربایجان بسیار زشت به حساب می آید.
  • در آذربایجان نام را نیاورید؛ زیرا این دو کشور از دوران جنگ ناگورنو قره باغ با یکدیگر دشمن هستند.
  • در حال پیاده روی در بولوار ساحل به تماشای طلوع خورشید در دریای خزر بپردازید.
  • از غار آزیخ (Azikh) تماشا کنید. این غار نخستین آتش خانه شناخته شده به وسیله بشر در تاریخ است.

غذا در باکو

اگر قرار باشد غذای آذری را در چهار کلمه تفسیر کنیم، این چهار کلمه به این ترتیب خواهند بود: ترشیجات، سبزی ها، گوشت بره و سدیم. به بازار تزه (Teze) رفته و غذای محلی را امتحان کنید. این بازار محل وقوع اتفاقات روزمره جالبی است. در این بازار، تاجر ها مشغول به تجارت قطعات، تکه ها و برش های تهیه شده از هر گونه محصول خود هستند و آنها را به زور در دستان مشتریان در حال عبور قرار می دهند و به آنها التماس می نمایند تا توقف نموده و این غذاهای ماورای زمینی را امتحان نمایند. کافه، Zest Lifestyle این محیط دارای خدماتی عالی و غذایی بسیار باکیفیت است. جو این کافه عالی بوده و کارمندان آن نیز فوق العاده اند. زیتون، غذای لذیذ سنتی آذربایجانی در یکی از برترین ویوهای موجود روبه دریا در شهر باکو است. رستوران یوکای، (Yuukai) یک رستوران زیبا و پرتکاپو در باکو است که غذاهای مدرن آسیایی را در محیطی با زاویه دید 360 درجه به دریای خزر و محیط اطراف خود ارائه می نماید. کافه سان ست، شامل محیط داخلی فوق العاده، منوی کاملی از غذاهای اصیل غربی و محیطی بسیار راحت است.

منبع: الی گشت

به "چند لحظه در باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند لحظه در باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید