چین: آمریکا به جای قدرت نمایی در پی صلح و ثبات باشد

به گزارش وبلاگ وردپرس، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین از واشنگتن خواست تا به اقدامات صلح آمیز متوسل گردد.

چین: آمریکا به جای قدرت نمایی در پی صلح و ثبات باشد

وبلاگ وردپرس - ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در کنفرانس خبری روزانه خود به سقوط جنگنده آمریکایی در دریای جنوبی چین واکنش داد و از آمریکا خواست تا به جای قدرت نمایی در منطقه، اقداماتی برای صلح و ثبات انجام دهد.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه در کنفرانس امروز از لیجیان پرسید: به تازگی جنگنده اف -35 در حین انجام رزمایشی در دریای جنوبی چین سقوط نموده است. بعضی می گویند احتمالاً دسترسی چین به لاشه های این جنگنده ممکن باشد. نظرشما چیست؟

لجیان در پاسخ به این خبرنگار گفت: به این گزارش آگاهم، اما این اولین بار نیست که این اتفاق برای آمریکا در دریای جنوبی چین می افتد. پیش از این برای زیردریایی اتمی این کشور نیز حادثه مشابهی رخ داده بود که همچنان واکنشی از سوی آمریکا نداشته است. ما به جنگنده های آمریکا علاقه ای نداریم و از این کشور می خواهیم تا در عوضِ قدرت نمایی راهی برای اقدامات صلح آمیز و ثبات در منطقه پیدا کند.

خبرگزاری شین هوآ نیز گزارش داد وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه درباره مداخله آمریکا در مسائل تایوان و اختلافات مرزی هند و چین هشدار داد و اضافه نمود: ما نارضایتی شدید خود از بیانیه اخیر آمریکا و ژاپن در امور تایوان را ابراز می داریم و با هرگونه مداخله آشکار آمریکا و ژاپن در امور داخلی چین و انتشار اطلاعات نادرست برای لطمه به اعتبار چین مخالف هستیم.

سخنگوی وزارت دفاع چین با اعلام این که این کشور واکنش خود را به این موضوعات برای این کشورها ارسال نموده است، هشدار داد: اقدامات این دو کشور مشوقی برای استقلال تایوان است و تهدیداتی جدی علیه صلح و ثبات در تنگه تایوان را موجب شده است.

او بعلاوه بر عزم ارتش آزادی بخش چین برای محافظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

تنش ها برسر جزیره تایوان و نیز دریای جنوبی چین در سال های اخیر افزایش یافته است. چین تایوان و بعضی جزایر دریای جنوبی را جزو خاک خود می داند این در حالی است که تایوان بار ها از استقلال خود دفاع نموده است.

مقامات پکن آمریکا را علت اصلی افزایش اختلافات برسر موضوع تایوان می دانند. دولت آمریکا بار ها اعلام نموده در صورت شروع هرگونه حمله نظامی در دریای چین و تایوان با قدرت از تایپه دفاع خواهد نمود. واشنگتن تا به امروز تایوان را به آخرین تجهیزات نظامی روز مجهز نموده و می گوید این اقدام در راستای حق دفاع تایوان از استقلال خود صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چین: آمریکا به جای قدرت نمایی در پی صلح و ثبات باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا به جای قدرت نمایی در پی صلح و ثبات باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید