اقتصاد هند تا 50 سال آینده از آمریکا پیشی می گیرد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، CNBC طی گزارشی اعلام نموده که اقتصاد هند نه تنها با جهش مالی ژاپن و آلمان را پشت سر گذاشته بلکه آمریکا را هم در این مسیر مغلوب خواهد نمود.

اقتصاد هند تا 50 سال آینده از آمریکا پیشی می گیرد؟

به گزارش تجارت نیوز به نقل از CNBC، نوید حداد- مقامات هندی مدعی هستند که تا 50 سال آینده نام هندوستان به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته خواهد شد. اقتصاد هند که در حال حاضر به عنوان یک اقتصاد نوظهور مطرح است قصد آن را دارد که جا پای بزرگان گذارده و تا چند دهه آینده اقتصاد آمریکا را مغلوب کند. بانک گلدمن ساکس آمریکا (Goldman Sachs) پیش بینی می نماید که اقتصاد هند تا سال 2075 بعد از چین در رده دوم بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد ایستاد و ایالات متحده آمریکا را کنار خواهد زد.

اقتصاد هند نه تنها با جهش مالی ژاپن و آلمان را پشت سر گذاشته بلکه آمریکا را هم در این مسیر مغلوب خواهد نمود. در حال حاضر هندوستان پس از آمریکا، چین، ژاپن و آلمان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیاست. بانک دنیای اخیرا پیش بینی نموده که در کنار جمعیت رو به رشد هند، این کشور در حوزه تکنولوژی و نوآوری ترقی خواهد داشت، سرمایه های فراوانی را جذب خواهد نمود و بهره وری شغلی در آن افزایش پیدا خواهد نمود.

Santanu Sengupta، اقتصاددان بخش تحقیقات هندوستان بانک گلدن ساکس معتقد است که تا دو دهه آینده وابستگی مالی هند به کمترین مقدار در میان اقتصاد های منطقه ای قرار خواهد گرفت. وابستگی کمتر به این معناست که به طور نسبی نیروی کار بزرگسال بیشتری که توانایی حمایت از جوانان و سالخوردگان را دارند مشغول به کار هستند.

او بعلاوه تاکید می نماید که شاه کلید ترسیم ظرفیت رشد جمعیتی هند، افزایش مشارکت نیروی کار این کشور است. این اقتصاددان پیش بینی می نماید که وابستگی مالی هندوستان تا دو دهه آینده به پایین ترین سطح در میان قدرت های مالی دنیا برسد.

دولت هند فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقلی همانند جاده و راه آهن را در اولویت توسعه قرار داده است. با بودجه ریزی اخیر این کشور برای ارائه تسهیلات مالی با بازپرداخت 50ساله دولت هند میخواهد تا دیگر کشور ها را برای سرمایه گذاری در زیرساخت های این کشور تحریک و ترغیب کند. گلدمن ساکس متعقد است که اکنون زمان آن فرا رسیده تا بخش خصوصی با افزایش سطح فعالیت هایش در ایجاد ظرفیت های فراوریی و خدماتی برای اشتغال زایی و جذب نیروی کار گامی رو به جلو بردارد.

عایدی 245 میلیاردی از توسعه فناوری

سیر پیشرفت اقتصاد هند را می توان مرهون ترقی فناوری در این کشور دانست. پیش بینی می گردد که این کشور تا سرانجام سال 2023 در حوزه نوآوری و فناوری عایدیی بالغ بر 245 میلیارد دلار عایدی کسب کند. چنین رشد عایدیی به وسیله فناوری های آی تی، مدیریت فرآیند های تجاری و جریان های فراوری نرم افزاری میسر خواهد شد. علاوه بر این گلدمن ساکس سرمایه گذاری را عامل موثر دیگر در رشد مالی هند قلمداد می نماید.

منبع: فرارو

به "اقتصاد هند تا 50 سال آینده از آمریکا پیشی می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد هند تا 50 سال آینده از آمریکا پیشی می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید