کنترل احساس چهارگانه غم، ترس، خشم و شادی با حباب احساس

به گزارش وبلاگ وردپرس، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، کتاب حباب احساس نوشته بهاره خراسانی در نشر بید به چاپ رسیده است. در این کتاب که برای بچه ها نوشته شده، هر کدام از احساسات به حبابی تشبیه شده اند که وقتی فرد احساساتی می گردد، در این حباب گیر می افتد و اختیار و کنترل خود را از دست می دهد. کتاب حباب احساس به بچه ها می آموزد چگونه احساسات خود را شناسایی و مدیریت نمایند.

کنترل احساس چهارگانه غم، ترس، خشم و شادی با حباب احساس

این کتاب، داستان دختری به نام توریاست که احساساتی چون خشم، غم و ترس را تجربه می نماید و تحت تأثیر این احساسات قرار می گیرد. وقتی که او احساساتی می گردد کنترل خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند رفتار مناسبی در موقعیت ها داشته باشد. در واقع او امکان این را ندارد که احساساتش را مدیریت کند. از دست پدر ومادرش ناراحت می گردد، گریه می نماید، با دوستش دعوا می نماید، فریاد می کشد، از تاریکی می ترسد و نمی تواند تنها بخوابد.

بهاره خراسانی که در حیطه روان شناسی فعالیت دارد، در این کتاب راه چاره مدیریت احساسات را به روشی بسیار ساده و کارآمد مطرح می نماید؛ روشی که تنها با انجام یک تمرین ساده تنفس که شبیه حباب بازی می ماند، صورت می پذیرد؛ این تمرین باعث می گردد در مواقعی که احساسات مختلفی به فرد هجوم می آورد، این امکان فراهم گردد که از دست حباب های احساس رهایی یابد و آنها را مدیریت کند. رویکرد تمرین در این کتاب به شیوه تمرینات مایندفولنس (Mindfulness) است. مایندفولنس، شیوه ای برای حضور در حال و رفتن ورای افکار، احساسات و واکنش های جسمانی است. این شیوه موثر، وقتی از کودکی تمرین گردد، در موقعیت های حساس، ابزار طبیعی فرد می گردد و چه در سنین پایین و چه در بزرگسالی اوج عملکرد و نیرومندی را برای فرد به ارمغان می آورد و او می تواند در هر موقعیتی برترین عملکرد را داشته باشد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

یه روز عصر که قرار بود مامانم من رو ببره پارک، یه کاری براش پیش اومد که نتونستیم بریم.

وقتی مامانم گفت که امروز نمی تونیم بریم پارک، یهو دیدم که سروکلۀ حباب غم پیدا شد.

حباب های احساس این جور موقع ها میان سراغمون. حباب غم اومد و اومد و اومد و بهم نزدیک شد. اونقدر نزدیک شد تااا....

نشر بید کتاب حباب احساس نوشته بهاره خراسانی با تصویرگری الهام ابراهیم پور را در 45 صفحه منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کنترل احساس چهارگانه غم، ترس، خشم و شادی با حباب احساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل احساس چهارگانه غم، ترس، خشم و شادی با حباب احساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید