یک تحقیق گسترده نشان داده که ویتامین D واقعاً علائم افسردگی را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ وردپرس، بدن ما برای عملکرد طبیعی - هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی - به میزان مناسب ویتامین D احتیاج دارد و شواهد زیادی وجود دارد که کمبود ویتامین D را با افسردگی مرتبط می نماید.

یک تحقیق گسترده نشان داده که ویتامین D واقعاً علائم افسردگی را کاهش می دهد

اکنون یک متاآنالیز نو از 41 مطالعه قبلی نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین D می تواند علائم افسردگی را در افرادی که قبلاً مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده اند کاهش دهد و در صورت کمبود ویتامین D دادن مکمل می تواند می تواند درمان تکمیلی افسردگی باشد.

متاآنالیزها مطالعاتی هستند که نتایج پژوهش های قبلی را جمع بندی و تحلیل می نمایند.

ویتامین D علاوه بر کنترل سطوح کلسیم و فسفات در بدن، به تنظیم عملکرد های مختلف در سیستم عصبی مرکزی یاری می نماید و تحقیقات قبلی روی حیوانات نشان می دهد که حتی می تواند به کنترل تعادل شیمیایی در مغز یاری کند. همین ممکن است ارتباط بین ویتامین D و سلامت روان را شرح دهد.

متاآنالیز نو مجموعاً 53235 نفر را از 41 مطالعه روی افراد مبتلا به افسردگی و بدون افسردگی، آنالیز کرد. افرادی که در این تحقیق شرکت داده شده بودند به 3 دسته تقسیم شدند: افرادی که مکمل های ویتامین D مصرف می کردند، افرادی که دارونما مصرف می کردند و افراد که بیماری های مختلف داشتند.

دوز های مورد استفاده متفاوت بود، مکمل ویتامین D معمول 50-100 میکروگرم در روز بود. در شرکت نمایندگان مبتلا به افسردگی، مکمل های ویتامین D در کاهش علائم افسردگی مؤثرتر از دارونما ها بودند.

محققان گزارش می دهند که مکمل های ویتأمین D در فواصل کوتاه تر (زیر 12 هفته) مؤثرتر به نظر می رسد. با این حال، در افرادی که کاهش ویتامین D نداشتند، این دارونما ها بودند که تأثیر کمی بیشتر بر علائم افسردگی داشتند.

محققان در مقاله منتشرشده نوشته اند: نتایج ما نشان می دهد که مکمل ویتامین D هم در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی و هم در افرادی که علائم افسردگی خفیف ترداشتند، اثرات مفیدی دارد.

با توجه به اینکه افسردگی در حال حاضر به عنوان عامل اصلی ناتوانی در سراسر دنیا شناخته می گردد - که هر ساله بیش از 280 میلیون نفر از ما را تحت تأثیر قرار می دهد - و دارو های ضد افسردگی برای همه مؤثر نیستند، استفاده از مکمل ویتامین D در اشخاصی که کمبود دارند باید مورد توجه قرار بگیرد.

با این حال، هنوز باید آنالیز های بیشتری انجام گردد. برای دانستن اینکه داستان قطعی چیست، احتیاج به آنالیز آماری بیشتری است: برای مثال، به وسیله مطالعات جمعیت های عمومی و بالینی بزرگتر و با مشاهده مقادیر مختلف دوز و مدت زمان درمان.

منبع

منبع: یک پزشک

به "یک تحقیق گسترده نشان داده که ویتامین D واقعاً علائم افسردگی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تحقیق گسترده نشان داده که ویتامین D واقعاً علائم افسردگی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید