16 مورد از جاهای تفریحی کرج برای سفر یک روزه

به گزارش وبلاگ وردپرس، می دانستید کرج را به عنوان ایران کوچک می شناسند؟ حالا چرا؟ قبل از اینکه در خصوص جاهای تفریحی کرج بگویم، بدانید که کرج مرکز استان البرز است و برای پارک های زیبا و فضای سبزتر و تازه اش شناخته شده. دوم اینکه کرج موزه ها و مکان های تاریخی بی نظیری هم دارد که تماشا آنها باعث می گردد این شهر مقصدی به یاد ماندنی برای سفر شما گردد. به علاوه، آب و هوا و ارتفاعات البرز و باغات زیبای این شهر شما را حسابی غافل گیر می نمایند.

16 مورد از جاهای تفریحی کرج برای سفر یک روزه

اگر تا به حال برای رسیدن به تهران فقط از کرج می گذشتید و در این شهر توقفی نداشتید، این بار بیشتر وقت بگذارید و خود را به گشت و گذاری به خاطر ماندنی دعوت کنید. اگر تصمیم گرفتید کرج را برای تعطیلات بعدی خود انتخاب کنید با این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ وردپرس همراه باشید تا جاهای سرگرمیی کرج را بهتر بشناسید.

آدرس شهربازی کرج کجاست؟

کرج، جاده ملارد، انتهای بلوار کشاورز

مهم ترین جاهای سرگرمیی کرج کدامند؟

باغ فاتح کرج، جاده چالوس، بانجی جامپینگ، دهکده آبی

آدرس پیست اسکی دیزین کرج کجاست؟

کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین المللی اسکی دیزین

تماشا تمام جاهای سرگرمیی کرج واقعا در یک روز ممکن نیست. برای همین هم باید دقیقا بدانید روز خود را چطور می خواهید بگذرانید. می خواهید در دامان طبیعیت باشید و از هوا عالی و چشم انداز زیبای رودخانه و کوهستان لذت ببرید؟ یا اینکه ترجیح می دهید در شهر بمانید و مکان های سرگرمیی کرج و جاهای تاریخی این شهر را ببینید؟ در ادامه این مقاله سرگرمیات کرج را بهتر می شناسید.

1- رودخانه کرج

رودخانه کرج یکی از جاهای سرگرمیی کرج است که طبیعتی چشم نواز و آب و هوایی فوق العاده دارد. این رودخانه از دل کوه های جنوبی البرز می آید و پس از یکی شدن با رودخانه ولایت رود، به حاشیه شرقی کرج می رسد. شهر کرج بسیاری از سرسبزی خود را به این رودخانه مدیون است و درخت های حاشیه آن سرپناه خوبی برای گذراندن روز خواهند بود.

سد امیرکبیر یا سد کرج نیز بر روی این رودخانه واقع شده اند که می توانند مکان های جالبی برای گذراندن روز باشد. این رودخانه دارای انواع ماهی های مختلف است و کسانی که به ماهیگیری علاقه دارند می توانند در فصول گرم سال به ماهیگیری بروند. می توانید از خنکای آب لذت ببرید، حاشیه رودخانه ها را طی کنید و سفر خود را با عکس های زیبایی از منظره ها ثبت کنید.

پس فقط سبد کوچکی از خوراکی های مورد علاقه تان آماده کنید و به دل جاده بزنید. ناهار را هم می توانید از ماهی هایی که در رودخانه گرفته اید آماده کنید.

آدرس رودخانه کرج: 42 کیلومتری شمال شرق کرج

رودخانه کرج روی گوگل مپ

2- آبشار خور

آبشار خور که از قله گندم چال جریان پیدا نموده، از ناب ترین جاهای تماشای کرج به شمار می رود. این آبشار 50 متری، طبیعتی زیبا در اطراف خود ایجاد نموده و چشم انداز ای بی نظیر در برابر چشمان شما آورده است. آبشار خور در نزدیکی های روستای خور و حدود 17 کیلومتری جاده چالوس کرج قرار گرفته است. برای رسیدن به این آبشار می توانید قسمتی از جهت را با ماشین بروید. بقیه راه را هم جنگل نوردی کنید تا به آبشار برسید. مطمئین باشید که بعد از راه رفتن در جنگل آب تنی در آب رودخانه لذتی صد چندان خواهد داشت و بعدش حتما جاهای تماشای چالوس را در برنامه بگذارید.

در زمستان ها، سرمای هوا باعث یخ بستن این آبشار می گردد و نمایی خارق العاده است که نباید از دست داد. در فصول گرم نیز می توانید از کنار درختان میوه ای مانند زردآلو، گیلاس و آلبالو عبور کنید و از سرسبزی این منطقه لذت ببرید. آبشار خور مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات، پیاده روی از روستا تا آبشار و گرفتن عکس های خاطره انگیز است.

آدرس آبشار خور: 17 کیلومتری جاده کرج چالوس، روستای خور

آبشار خور روی گوگل مپ

3- مجتمع سرگرمیی توریستی عسل

در کرج می توانید تعطیلات خود را در مجتمع سرگرمیی توریستی عسل سپری کنید که یکی از برترین مکان های سرگرمیی کرج است. در این مجتمع هر لحظه با سرگرمیات و امکانات منحصربه فرد آن سرگرم خواهید بود و لحظاتی شاد را سپری خواهید کرد. علاوه بر چندین سوییت و ویلا برای اقامت، این مجتمع دریاچه شخصی خود، ماهیگیری و قایق رانی و تالاری برای برگذاری جشن های مختلف دارد.

در مجتمع عسل شما می توانید وقت خود را به کارتینگ بگذرانید یا از غذاهای کافی شاپ و رستوران آن لذت ببرید. بعلاوه کودک شما نیز در زمین بازی بچه ها سرگرمی های مختلفی مانند موتور برقی در اختیار دارد. تعطیلات شما در این مجتمع می تواند در اوج رفاه و با لذت بردن از طبیعتی زیبا و امکاناتی فوق العاده سپری گردد.

آدرس مجتمع سرگرمیی توریستی عسل: کرج، آتشگاه ،انتهای باغستان ، کیلومتر 5 جاده برغان

مجتمع سرگرمیی توریستی عسل روی گوگل مپ

4- دهکده آبی پارس از جاهای سرگرمیی کرج

بزرگ ترین پارک آبی خاورمیانه با 14 هکتار مساحت، دهکده آبی پارس است که یکی از محبوب ترین جاهای سرگرمیی کرج به شمار می رود. این پارک آبی سرپوشیده، علاوه بر سرسره های پیچشی، دریاچه موج دار، سقوط آزاد و رودخانه خروشان، امکانات ویژه دیگری نیز دارد. این امکانات وی آی پی شامل استخر، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، سالن بدنسازی و اتاق برف اشاره نمود.

وقتی به پارک آبی دهکده آبی پارس می روید، امکانات رفاهی نیز در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید از رستوران، مرکز خرید، کافی شاپ، شهربازی، اتاق ماساژ و سینما شش بعدی اشاره نمود. دهکده آبی پارس روزهای یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه از ساعت 9 تا 17 در اختیار بانوان قرار گرفته است. سانس آقایان یک شنبه و دوشنبه از ساعت 18 تا 24، چهارشنبه از 9 تا 23، پنجشنبه از ساعت 18 تا 24 و آدینه از ساعت 9 تا 22 است.

آدرس دهکده آبی پارس: کیلومتر22 اتوبان تهران-کرج، رو به روی ایستگاه متروی گرمدره، خیابان شهدا

دهکده آبی پارس روی گوگل مپ

5- شهربازی بازینو

شهربازی بازینو یک مرکز سرگرمیی 8 طبقه است که یکی از مجذوب نماینده ترین جاهای سرگرمیی کرج محسوب می گردد. این مجموعه که از پیشرفته ترین شهربازی های سرپوشیده کشور است، روزی پر از سرگرمی و هیجان به بچه ها، نوجوانان و بزرگ سالان ارائه می نماید. می توانید به همراه تمام خانواده به این شهربازی بروید و هر کدام از شما به فعالیت های مورد علاقه خودش بپردازد. 5 طبقه از مجموعه شامل شهربازی است و در طبقات دیگر رستوران و مرکز خرید را پیدا می کنید.

در طبقات شهربازی امکاناتی مانند سالن بولینگ، پینت بال، پیست ماشین سواری بزرگسال، میز بیلیارد، بازی کامپیوتری و کلبه گریم وجود دارد. شهربازی بازینو هر روزه از ساعت 10 الی 23 در اختیار بازدیدنمایندگان قرار گرفته است.

آدرس شهربازی بازینو: کرج، جاده ملارد، انتهای بلوار کشاورز

شهربازی بازینو روی گوگل مپ

6- دهکده ورزشی چهارباغ

یکی از مکان های سرگرمیی کرج که سال هاست محلی برای سرگرمی و سلامتی است، دهکده ورزشی چهارباغ کردان نام دارد. این مجموعه ورزشی بزرگ 22 ورزش مختلف را در اختیار شما و همراهانتان قرار می دهد و می تواند برنامه ای سالم و مفرح برای تعطیلات شما باشد. با بازدید از چهارباغ می توانید از سوئیت های اقامتی، استخر، سونا خشک و سونا بخاری، جکوزی و جلسات آب درمانی بهره ببرید.

علاوه بر آن، می توانید از دو سالن بدن سازی، سالن پیلاتس، زمین تنیس، والیبال و بدمینتون بهره ببرید. ورزش های متنوع دیگری نیز در این مجموعه ارائه می شوند که می توانید با هماهنگی بهره ببرید. اگر می خواهید تنها یک آخر هفته را در دهکده ورزشی چهارباغ بگذرانید، به شما پیشنهاد می کنیم جهت پیاده روی خوش چشم انداز و اصطبل سوارکاری آن را از دست ندهید.

آدرس دهکده ورزشی چهارباغ: اتوبان کرج، قزوین، پل کردان، چهارباغ

لوکیشن دهکده ورزشی چهارباغ روی گوگل مپ

7- پارک جنگلی دنیا نما

از جاذبه های کرج، می توان به پارک جنگلی دنیا نما اشاره نمود. این پارک با وسعت 400 هکتار، یکی از متنوع ترین مجموعه های گیاهان و درختان را ارائه می نماید. علاوه بر درختان زیبا، پارک دنیا نما دارای دریاچه ای دل انگیز و یک جزیره مصنوعی با طراحی جالب است.

می توانید از گل های رنگارنگ و درخت های کهن این پارک عکاسی کنید، با پیاده روی از منظره ها لذت ببرید و از روی پل ها خود را به جزیره میان پارک برسانید. پارک دنیا نما، نمایشی زیبا از درختان نادر تمام دنیاست و می تواند روشی عالی برای گذراندن روز تعطیل شما باشد.

آدرس پارک جنگلی دنیا نما: کرج، آزاد راه تهران - کرج

پارک جنگلی دنیا نما روی گوگل مپ

8- پارک چمران

از برترین جاذبه های سرگرمیی کرج و زیبا ترین مکان های طبیعی آن، می توان به پارک چمران اشاره نمود. طراحی گل ها و بوته های پارک باعث شده تا منظره ها بسیار زیبایی در انتظار شما باشد و درختان کهن و رودخانه باصفا محل مناسبی برای سپری کردن روز شماست. این پارک با 40 هکتار وسعت، دارای امکانات رفاهی دیگری هم هست.

شهربازی پارک چمران خالی از لطف نیست و باغ پرندگان نیز در این پارک قرار گرفته است. شما می توانید از پرچین های تو در تو عبور کنید، به آمفی تئاتر روباز یا آبشار برسید یا حتی در یکی از رستوران ها یا کافی شاپ های پارک از خود پذیرایی کنید. باغ پرندگان مجموعه از ساعات 10 صبح تا 8 شب و شهربازی آن از 5 بعدازظهر تا شب فعال است.

آدرس پارک چمران: کرج، میدان امام حسین

پارک چمران روی گوگل مپ

9- باغ فاتح کرج

یکی از چهره های برجسته تاریخ، محمد صادق فاتح، باغ فاتح کرج را به یادگار گذاشته است. این مکان که یکی از قدیمی ترین جاهای سرگرمیی کرج است، وسعت و زیبایی های زیادی دارد. سنگ فرش این باغ مکان مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری است و به خوبی به وسیله درختان کهن و تنومند از آفتاب پوشیده می گردد.

از امکانات رفاهی پارک می توان به پارک تنیس اشاره نمود که یک مجموعه بین المللی تنیس است. هشت زمین تمرین و یک زمین مسابقه در پارک تنیس قرار گرفته اند و کاملا برای برگزاری مسابقات حرفه ای مجهز است. بعلاوه بازدیدنمایندگان باغ می توانند از زمین والیبال و بسکتبال استفاده نمایند، به کلبه کتاب بروند و در فضای خوش آب و هوای پارک به خواندن بپردازند یا از بوفه و کافی شاپ استفاده نمایند.

آدرس باغ فاتح کرج: کرج، بالاتر از میدان سپاه

باغ فاتح کرج روی گوگل مپ

10- قله کرچان در جاهای سرگرمیی کرج

از مکان های سرگرمیی کرج می توان به قله کرچان اشاره نمود که در حوالی روستای کیاسر واقع شده است. این قله ارتفاعی حدود 3،850 متر دارد و در اطراف آن کوه ها و قله های دیگری نیز قرار دارند. کوه نوردی و پیاده روی در شیب ملایم اطراف قله کرچان، ورزشی فوق العاده است و شما را سرزنده و شاداب خواهد نمود.

در این جهت شما با درختانی مانند کاج و سرو می بینید، به بوته های خار و ریواس و پونه می رسید و شاید حتی با حیواناتی مانند کبک، خرگوش، بز کوهی و گراز نیز روبرو شوید.

آدرس قله کرچان: کرج، جاده چالوس، بخش آسارا، روستای همه جا

قله کرچان روی گوگل مپ

11- جاده چالوس

جاده چالوس یکی از جاهای سرگرمیی کرج است که شما را به چشم انداز ای خارق العاده از طبیعت می رساند. در ابتدای جهت، کوه البرز جنوبی رودخانه کرج رود را در جهت شما قرار می دهد که به رودخانه جاجرود می رسد. اگر در این جهت پیش بروید به سد کرج خواهید رسید که خود چشم انداز ای نفس گیر دارد.

در حال گذر از جاده چالوس، می توانید به روستاهای نوجان و خوارس بروید که طبیعتی بی نظیر و آبشارهایی زیبا دارند. در تمام طول این جهت رستوران ها، کافه ها و توقف گاه های زیادی وجود دارند که به شما اجازه می دهند پس از عبور از پیچ و خم جاده، توقف کنید و از منظره ها لذت ببرید و عکاسی کنید.

آدرس جاده چالوس: کرج، جاده چالوس

جاده چالوس روی گوگل مپ

12- سد کرج

سد امیرکبیر که با نام سد کرج هم شناخته می گردد، از محبوب ترین مکان های سرگرمیی کرج است. این سد جاذبه های طبیعی زیادی دارد که با امکانات رفاهی آن به محلی ایده آل برای گذراندن یک روز تعطیل تبدیل می گردد. دریاچه پشت سد محلی برای ماهی گیری است و برای پرورش ماهی قرل آلای رنگین کمان و قزل آلای خال قرمز نیز استفاده می گردد.

سد کرج که در 25 کیلومتری جاده کرج به چالوس واقع شده، منظره ها زیبایی از جاده، کوه ها و درختان را در خود منعکس می نماید. می توانید در تابستان و بهار که هوا معتدل و خنک است به این سد بروید و از عکاسی و وقت گذرانی در طبیعت نیمه جنگلی آن لذت ببرید.

آدرس سد کرج: کرج، کیلومتر 25 جاده چالوس

سد کرج روی گوگل مپ

13- بام کرج در جاهای سرگرمیی کرج

اگر کوه پایه کوه نور را در منطقه عظیمیه طی کنید، به بام کرج می رسید. این مکان یکی از جاهای سرگرمیی کرج است که به علت چشم انداز زیبای خود، توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد. هر زمان از سال چشم انداز منحصربه فردی منتظر شما خواهد بود و هرچقدر بالاتر روید بیشتر می توانید وسعت شهر کرج را ببینید. بام کرج در ارتفاع 2220 متری قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید در جهتی شیب دار پیاده روی کنید.

در این جهت علاوه بر چشم انداز ای که کم کم در برابر چشمانتان پدیدار می گردد، می توانید چشمه این کوه را نیز ببینید. جهتهای ساخته شده به شما اجازه می دهند تا به آسانی به بالای کوه برسید؛ پس حتی اگر تجربه کوه نوردی ندارید لازم نیست نگران باشید. پس از رسیدن به بالای بام کرج، می توانید در حین لذت بردن از چشم انداز، از هر یک از رستوران ها و کافه های موجود بهره ببرید و پس از کوه نوردی خود استراحت کنید.

آدرس بام کرج: کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

بام کرج روی گوگل مپ

14- اتاق فرار کرج

اتاق فرار کرج توانسته با فضاسازی و معماهای پیچیده و جالب خود، یکی از مقاصد محبوب سرگرمیی در این شهر باشد. در این اتاق فرار ابتدا با داستانی آشنا می شوید که یک راز در خود دارد. برای پی بردن به راز داستان، احتیاج است پازل ها را حل کنید و راه خود را به بیرون پیدا کنید. این مجموعه اتاق فرار شامل بازی های پارانویا، مرتاض، اغماء، دهکده مرگ، مجنون و لیمیا می گردد. هر اتاق یک معما و یک فضای کامل متفاوت دارد و گروه سنی آن ها نیز معمولا بین 16 تا 90 سال است.

با مراجعه به سایت اتاق فرار کرج، می توانید از ساعات هر بازی، اندازه سختی، تعداد نفرات و داستان بازی آشنا شوید. پس از اینکه ماجراجویی خود را هر یک از بازی های اتاق فرار گذراندید و هیجانی باورنکردنی تجربه کردید، می توانید با دوستان یا خانواده خود به هر یک از کافه ها و رستوران های اطراف بروید و از خود پذیرایی کنید.

آدرس اتاق فرار کرج: کرج، دنیاشهر، بلوار مولانا، خیابان ابوعلی سینا ، نبش بن بست هفتم ، پلاک 60

اتاق فرار کرج روی گوگل مپ

15- بانجی جامپینگ کرج

بانجی جامپینگ پل بیلقان تجربه ای هیجان انگیز و به یادماندنی است که نباید از دست دهید. پل بیلقان بر روی رودخانه چالوس واقع شده و پرش از آن در ارتقاع 35 متری صورت می گیرد.

پس از رسیدن به بالای پل و تماشا چشم انداز زیبای رودخانه و درختان، برای پریدن آماده خواهید شد. با این که سقوط چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد، هیجان آن تا ساعت ها شما را فرا خواهد گرفت و این خاطره را تا سال ها به خاطر خواهید داشت.

آدرس بانجی جامپینگ کرج: کرج، ابتدای جاده چالوس

بانجی جامپینگ کرج روی گوگل مپ

16- پیست اسکی دیزین در جاهای سرگرمیی کرج

از برترین مکان های سرگرمیی کرج، پیست دیزین است که تجربه ای متفاوت برای شما رقم خواهد زد. این پیست، اولین پیست اسکی در ایران است که توانسته عنوان بین المللی کسب کند و از طرف فدراسیون دنیای اسکی مورد تایید قرار گیرد. پیست دیزین در کوه های البرز واقع شده و از جهت کرج به چالوس قابل دسترسی است. امکانات رفاهی عالی موجب شده تا این مکان در هر وقت از سال ارزش بازدید را داشته باشد.

اگر تا به حال به اسکی نرفته باشید، می توانید از پیست های مبتدی بهره ببرید و این ورزش مفرح را بیاموزید. در صورتی که در اسکی کردن تجربه دارید، جهتهای حرفه ای آماده شده به شما یاری می نمایند تا مهارت خود را بیشتر کنید. برای رسیدن به بالای پیست، 3 تله کابین، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی منتظر شماست. برای ماندن در این مکان نیز می توانید از دو هتل، 19 کلبه و 5 رستوران مجموعه پیست اسکی دیزین بهره ببرید.

آدرس پیست اسکی دیزین: کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین المللی اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین روی گوگل مپ

سرگرمی در جاهای سرگرمیی کرج کم نیست

کرج را کمتر به عنوان یک مکان سرگرمیی می شناسیم، چرا؟ خب شاید چون استان البرز اخیرا از استان تهران جدا شده و بیشتر مردم ایران هنوز آن را به عنوان بخشی از تهران می شناسند. اما اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم، می بینیم که جاهای تماشای کرج خیلی بیشتر از آنی هستند که فکر می کنیم. از جاهای سرگرمیی کرج گرفته تا تماشای های طبیعی این شهر همه جاذبه هایی هستند که ارزش تماشا را دارند. خوبی داستان این است کرج خیلی هم دور نیست و با صرف کردن زمان کوتاهی می توانید یک روز به یاد ماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

منبع: علی بابا

به "16 مورد از جاهای تفریحی کرج برای سفر یک روزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 مورد از جاهای تفریحی کرج برای سفر یک روزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید