380 پله تا شلماش !

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران: اگر عاشق آبشار هستید ما برایتان پیشنهاد ویژه ای داریم.با ما باشید تا در وصف خوبی های آبشار شلماش برایتان بگوییم .

380 پله تا شلماش !

به گزارش وبلاگ وردپرس،گرمای تابستان و شوق سفر دست به دست هم می دهند تا آدم دلش بخواهد برود به دل طبیعت و در خنکای آب و جنگل آرامش پیدا کند. اگر عاشق آبشار هستید ما برایتان پیشنهاد ویژه ای داریم.با ما باشید تا در وصف خوبی های آبشار شلماش برایتان بگوییم .آبشارها یکی از فوق العاده ترین منظرههای طبیعت هستند که با تماشای آنها می توان حسابی شاداب شد و انرژی مثبت و حس سرزندگی گرفت.

در حوالی روستای شلماش استان آذربایجان غربی، در فاصله 15 کیلومتری از شهر سردشت و در جوار دره ای زیبا، آبشاری می خروشد با نام آبشار شلماش .این آبشار که در فاصله 241 کیلومتری از ارومیه واقع شده از زیباترین جاذبه های طبیعی استان آذربایجان غربی بشمار می آید.

آب این آبشار از رودخانه زاب کوچک سرچشمه گرفته و بر روی گسل بزرگی در مسیر فرعی روستای آلمان و شلماش واقع شده است.

در زبان کردی شلماش به معنی سنگ بزرگ بوده و به علت ارتفاع و سنگی بودن کوهی که آبشار از آن جاری می گردد، نام آبشار شلماش بر روی آن گذاشته شده است.آبشار شلماش از سه طبقه پشت سر هم تشکیل شده و در مجموع از ارتفاع 50 متر به پایین سرازیر می گردد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

مسافران و گردشگران به محض رسیدن به محوطه آبشار می توانند نمایی از آن، بویژه آبشار اول را مشاهده نمایند، اما برای اینکه از دو طبقه دیگر آن نیز بازدید نمایند باید راهیِ دره ای سبز شده و با پشت سر گذاشتن پله هایی که برای این منظور تعبیه شده به تماشای دو طبقه دیگر آن بروند.

با حضور در این منطقه می توان علاوه بر تماشای زیبایی های آبشار و منظره های پیرامون آن، پیاده روی کوتاه ولی دل انگیزی را در میان جنگل و دره ای سرسبز تجربه کرد و روزی خاطره انگیز را در میان این همه زیبایی رقم زد.

مجموعه رودخانه، آبشار، کوه و جنگل، تصویری دیدنی یک کلام همه خوبان با هم جمع شده اند تا شما گردشی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

حضور گردشگران در این منطقه سبب شده تا امکانات رفاهی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی، فروشگاه، رستوان و کبابی در محوطه ایجاد گردد.

کمپینگ در طبیعت هم می تواند برای شما لذت بخش باشد به شرطی که با شرایط کمپینگ آشنایی کامل داشته باشید.

برترین زمان برای تماشای این آبشار، از اردیبهشت که منطقه کاملا سرسبز می باشد تا اواسط پاییز که درختان اطراف این آبشار رنگین می شوند، است. البته در فصل زمستان نیز به علت هوای سرد منطقه ممکن است آبشار یخ بزند و منظره زیبایی را ایجاد کند ولی برای رفتن به این منطقه و تماشای آبشار زیبای شلماش در زمستان باید بسیار احتیاط را رعایت نمایید.

چطور به آبشار شلماش برویم؟

آبشار شلماس تا ارومیه، مرکز آذربایجان غربی، 241 کیلومتر فاصله دارد و از ارومیه تا سردشت حدود چهار ساعت طول می کشد. برای رسیدن به این آبشار باید از سردشت به طرف روستای مراغان و روستای شلماش بروید که 20 دقیقه زمان می برد.

نکات مهم در بازدید از آبشار شلماش

1. شناکردن در حوضچه پایینی آبشار شلماش خطرناک و ممنوع می باشد.

2.برای رسیدن به آبشار باید380 پله را طی کنید.

3.به علت امکان سقوط، در کناره های پله ها جوانب احتیاط را رعایت فرمایید.

نکته مهم

حضور گردشگران در این منطقه سبب شده تا امکانات رفاهی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی، فروشگاه، رستوان و کبابی در محوطه ایجاد گردد با این حال کاستی هایی است که قطعا با همکاری گردشگران و مدیریت مقامات محلی بهبود خواهد یافت. رعایت بهداشت و نریختن زباله در طبیعت بر هر گردشگری واجب است. این منطقه مردمانی دوست داشتنی و مهمان نواز دارد و از لحاظ امنیت خیالتان راحت باشد. این منطقه ها بکر از لحاظ استاندارد جاده ای نیازمند احتیاط بسیار در مسیر است.با احتیاط رانندگی کنید.

منبع: توریسم آنلاین

به "380 پله تا شلماش !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "380 پله تا شلماش !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید