ابراز خوش بینی درباره مشارکت بالای سوری های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش وبلاگ وردپرس، سفیران سوریه در کشورهای مختلف مراتب خوش بینی خود را درباره میزان مشارکت بالای سوری های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ابراز داشتند.

ابراز خوش بینی درباره مشارکت بالای سوری های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، علی عبدالکریم سفیر سوریه در لبنان از فعالیت های سفارتخانه سوریه در لبنان و ثبت نام از افراد مایل به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه خبر داد.

وی گفت که سفارت در حال آماده سازی و فهرست نهایی سوری های مقیم لبنان است که واجد شرایط رای دادن هستند.

عبدالکریم گفت: ما احتمال می دهیم که مشارکت در انتخابات چشمگیر باشد. ما در راستای تسهیل دسترسی سوری های مقیم لبنان به سفارت سوریه در لبنان برای مشارکت در این انتخابات حرکت می کنیم و این با همکاری مقامات لبنانی خواهد بود.

وی افزود: میزان کسانی که مایل به رای دادن هستند زیاد است و همه کادر سفارت در راستای موفقیت برگزاری این انتخابات حرکت می کنند و سوری های مقیم لبنان آمادگی خود را برای مشارکت در این انتخابات اعلام کرده اند.

از سوی دیگر عصام نیال کاردار سوریه در امان هم از اقدامات این سفارت همزمان با دیگر سفارتخانه های سوریه در دیگر مناطق دنیا خبر داد تا سوری های مقیم اردن بتوانند در این انتخابات مشارکت کنند.

سمیر القصیر کاردار سفارت سوریه در اسپانیا هم از اقدامات این سفارتخانه برای تهیه لیست سوری های مقیم اسپانیا که مایل به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستند، خبر داد و گفت که اقبال گسترده وجود دارد.

همچنین خلیل بیطار سفیر سوریه در ونزوئلا و نیز مصطفی دیوب کاردار سفارت سوریه در کویت هم از اقدامات برای تسهیل مشارکت رای دهندگان سوری مقیم ونزوئلا و کویت خبر دادند.

کاردار سوریه در کویت گفت: شمار سوری ها در کویت قبل از کرونا 150 هزار نفر بود اما در حال حاضر آمار دقیقی به علت اینکه شماری کویت را ترک کرده اند، نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ابراز خوش بینی درباره مشارکت بالای سوری های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز خوش بینی درباره مشارکت بالای سوری های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید