اردوغان: درباره پرونده اف-35 و دیگر مسائل دفاعی با بایدن گفت وگو می کنم

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس جمهور ترکیه گفت که ملاقات با رئیس جمهور آمریکا در بروکسل درباره مسائل نظامی و دفاعی میان دو کشور رایزنی خواهد نمود.

اردوغان: درباره پرونده اف-35 و دیگر مسائل دفاعی با بایدن گفت وگو می کنم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که در ملاقاتش با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا میخواهد درباره پرونده جنگنده های اف-35 و دیگر مسائل نظامی و دفاعی رایزنی کند.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه گذشته به طور رسمی ترکیه را به خاطر خریداری سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه از برنامه فراوری جنگنده های اف-35 کنار گذاشت.

اردوغان که برای شرکت در نشست سران عضو ناتو به بروکسل سفر خواهد نمود قرار است در حاشیه این نشست با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، نخست وزیر یونان و همچنین ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ملاقات و گفت وگو کند.

ناظران سیاسی ملاقات اردوغان با بایدن را به دلیل افت و خیزهای زیاد در روابط میان آنکارا و واشنگتن طی سالهای گذشته مهمتر از بقیه ملاقاتها ارزیابی می نمایند.

روابط ترکیه و آمریکا طی چند سال گذشته، بر سر مسائلی همچون حمایت های آمریکا از نمودها که ترکیه آنها را گروه های تروریستی می خواند و همچنین اختلافات شدید در مورد خریدهای تسلیحاتی ترکیه از روسیه بویژه سامانه دفاع هوایی اس 400، کنار گذاشتن ترکیه از برنامه ساخت جنگنده های اف-35 به دلیل خرید تسلیحات روسی و به رسمیت شناخته شدن کشتار ارامنه از سوی آمریکا از سوی نظامیان امپراتوری عثمانی با فراز و فرودهای زیادی روبه رو بوده است.

پیش از این لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به صورت تلفنی با وزیر دفاع آمریکا گفتوگو و بر اهمیت روابط دفاعی میان دو کشور تاکید نموده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان: درباره پرونده اف-35 و دیگر مسائل دفاعی با بایدن گفت وگو می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: درباره پرونده اف-35 و دیگر مسائل دفاعی با بایدن گفت وگو می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید