زمان ملاقات بایدن و پوتین اعلام شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، یورونیوز نوشت: رئیسان جمهوری ایالات متحده آمریکا و روسیه برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن 16 ژوئن در ژنو با یکدیگر دیدار می نمایند.

زمان ملاقات بایدن و پوتین اعلام شد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: رهبران دو کشور در این دیدار مجموعه ای از مسائل فوری را در برهه ای که ما خواستار روابط باثبات تر و پیش بینی پذیرتر میان مسکو و واشنگتن هستیم، با یکدیگر در میان خواهند گذاشت.

این دیدار در حالی کمتر از یک ماه دیگر انجام خواهد شد که روابط نه چندان گرم میان دو ابرقدرت در ماه های گذشته و در پی تحریم ها و اتهام های واشنگتن و واکنش های مسکو، بیش از پیش پرتنش شده است. شاید اوج تنش شخصی میان این دو رهبر در ماه مارس و در زمانی پدید آمد که رئیس جمهوری ایالات متحده تلویحا گفت که ولادیمیر پوتین یک قاتل است.

همزمان با دیدار ولادیمر پوتین و جو بایدن، نشست گروه 7 و ناتو برگزار می گردد؛ دو نهادی که برای ایجاد یک جبهه واحد در برابر روسیه کوشش می نمایند.

روز سه شنبه و همزمان با اعلام خبر دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین، الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که در سه پرونده کیفری دیگر تحت تعقیب قرار گرفته است.

مسمومیت ناوالنی و زندانی شدن وی در پی ورود به روسیه از آلمان، یکی از گره های روابط میان روسیه و ایالات متحده و همپیمانان اروپایی واشنگتن است.

خبرگزاری فرانسه از منابع آمریکایی گزارش کرد که برگزاری این دیدار به هیچ وجه هدیه ای به ولادیمیر پوتین نیست بلکه کارآمدترین راه برای مدیریت روابط سخت میان دو کشور است. بنا به گفته همین منابع، در این دیدار قرار است جو بایدن درباره شرایط بلاروس تحت حاکمیت الکساندر لوکاشنکو با ولادیمیر پوتین رایزنی کند.

به علاوه، مساله کنترل تسلیحات هسته ای قرار است یکی دیگر از موضوعات مورد گفت وگوی دو طرف باشد. ایالات متحده و فدراسیون روسیه در ماه فوریه با تمدید اجرای پیمان نیو استارت برای پنج سال دیگر توافق کردند. بنابراین پیمان که در سال 2010 بسته شد، هر کشور حداکثر می تواند 1550 جنگ افزار مجهز به کلاهک هسته ای داشته باشد؛ این شمار سلاح اتمی، 30 درصد نسبت به پیمان سال 2002 کاهش یافته است.

قرار است برنامه هسته ای ایران و کره شمالی، اکتشاف و حاکمیت بر قطب شمال، تغییرات اقلیمی و سوریه در مذاکرات میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین مطرح گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "زمان ملاقات بایدن و پوتین اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ملاقات بایدن و پوتین اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید