اعزام محققان به آزمایشگاههای برتر جهان

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از معاونت علمی و فناوری، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه دانش های بنیادی و پژوهشگاه چشمه نور ایران از اعزام کاربران ایرانی به آزمایشگاه های برتر جهان حمایت می نماید.

اعزام محققان به آزمایشگاههای برتر جهان

این حمایت با هدف دسترسی پژوهشگران و فعالان صنایع کشور به چشمه های نور سنکروترونی بین المللی و انجام آزمایشات تراز اول در سطح جهانی، صورت می گیرد.

بر مبنای این برنامه حمایتی، ضمن ایجاد شبکه پشتیبانی علمی و اقتصادی از پژوهشگران و فناوران سراسر کشور، زمینه برای دسترسی به چشمه های نور سنکترونی بین المللی و انجام آزمایش های تراز اول در سطح جهانی تسهیل می گردد. هزینه های سفر و اسکان برای گروه های کاربری که طرح های پژوهشی آن ها در یکی از آزمایشگاه های سنکترونی جهان پذیرفته شده باشد، تامین می گردد.

سنکروترون نوعی از شتاب دهنده ذرات به شکل یک حلقه دایره ای است که با یاری میدان های الکتریکی و مغناطیسی، تابش الکترومغناطیسی فراوری می نماید. ذراتی که با سرعتی نزدیک به سرعت نور در یک محیط الکترومغناطیسی حرکت می نمایند، در جهت حرکتشان، نوری منتشر می نمایند که تابش سینکروترون یا نور سنکروترون نامیده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعزام محققان به آزمایشگاههای برتر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام محققان به آزمایشگاههای برتر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید