افزایش 13 درصدی مسافران مترو پس از افزایش قیمت بنزین ، دو هزار واگن کم داریم

به گزارش وبلاگ وردپرس، شهردار تهران با اشاره به افزایش 13 درصدی مسافران مترو پس از سهمیه بندی بنزین، گفت: حدود دو هزار واگن مترو کم داریم تا بتوانیم فاصله مسافرگیری در خطوط تأسیس شده را به 2/5 دقیقه برسانیم.

افزایش 13 درصدی مسافران مترو پس از افزایش قیمت بنزین ، دو هزار واگن کم داریم

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از ایرنا پیروز حناچی امروز سه شنبه در نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: تهران شهری است که از پایتخت شدن آن بیش از 220 سال می گذرد. مساحت 22 منطقه شهرداری حدود 700 کیلومتر مربع است که حدود 8 میلیون و 600 نفر سکنه ثابت دارد.

وی ادامه داد: از نگاه مردم در شهریور 96، آلودگی هوا و ترافیک دو موضوع اصلی شهر تهران بعد از مسائل اقتصادی هستند.

حناچی با اشاره به افزایش نرخ بنزین گفت: پیش از این در حوزه حمل و نقل عمومی با بحران روبرو بودیم و در تهران 16 درصد بار حمل و نقل را مترو به دوش می کشید؛ اما با افزایش نرخ بنزین بیش از 13 درصد به این بار اضافه شده که نارضایتی هایی را به وجود آورده است.

شهردار تهران با بیان این که زیرساخت های کنونی مترو شرایط خوبی دارد، اضافه کرد: زیرساخت ها فراهم است اما برای تامین واگن های مترو با مشکل روبرو هستیم؛ اکنون حدود دو هزار واگن مترو کم داریم تا بتوانیم خطوط تأسیس شده را به سر خط 2/5 دقیقه برسانیم.

به گفته حناچی، دو سوم این واگن ها در داخل فراوری شده، اما مسائل منابع اقتصادی و ارز باعث شده وقفه ای برای در اختیار قرار دریافت واگن های تهران ایجاد گردد.

وی توضیح داد: در این مدت کوشش کردیم منابع مترو را به وسیله اوراق مشارکت و منابع دیگر تامین کنیم، اما شرایط اقتصادی کشور تاثیرش را بر حوزه حمل و نقل نشان داده است.

حناچی گفت: همواره نگرانی درباره شرایط آلودگی وجود دارد. برای کنترل ذرات معلق، علاوه بر کاهش آلاینده ها باید از تمرکز جلوگیری کنیم.

وی توضیح داد: تا کنون مدیریت کلان شهر تهران به گونه ای بوده که به تمرکز دامن زده است به طوری که بیش از 75 درصد بودجه شهرداری تهران به طور مستقیم به ساخت وساز وابسته بوده است.

شهردار تهران با بیان این که می خواهیم وابستگی شهرداری به منابع ساخت وساز را به 50 درصد برسانیم، اضافه کرد: برای این منظور باید منابع جایگزین داشته باشیم و به همین دلیل لایحه منابع اقتصادی پایدار برای شهرداری بعد از 30 سال در حال نهایی شدن است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش 13 درصدی مسافران مترو پس از افزایش قیمت بنزین ، دو هزار واگن کم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 13 درصدی مسافران مترو پس از افزایش قیمت بنزین ، دو هزار واگن کم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید