اقامتگاه بوم گردی مان همواره سبز

به گزارش وبلاگ وردپرس، مرد ماهیگیر دختری داشت به نام گلابتون. اما نامادری روزگار دختر را سخت نموده بود. دختر دلش می خواست به جشن حاکم در میدان شهر برود. شرط نامادری پاک کردن یک ماهی بزرگ به میزان یک نخل و تمیز کردن چند ظرف بزرگ عدس و ماش بود. گلابتون با ناامیدی دست به کار شد و به سراغ ماهی رفت. در همین لحظه، ماهی به حرف آمد و گفت: ای دختر گُل، شاخه سنبل، من ننه ماهی ام. هر شب برای ماهی های دریا قصه می گم. اگه منو بکُشی چی به تو می رسه؟ به غیر از این که ماهی ها تو دریا در به در بشن و بیداری بزنه به کله شون و یکی یکی بمیرن؟ اگر منو نکُشی هر آرزویی داری برآورده می کنم. همچی که بیای ساحل و صدام بزنی ننه ماهی، حاضر می شم... اگر می خواهید عاقبت افسانه ننه ماهی را بدانید، به سمت خلیج فارس به راه بیفتید.

اقامتگاه بوم گردی مان همواره سبز

معرفی اقامتگاه بوم گردی مان همواره سبز

به بوشهر که رسیدید مسیرتان را به سمت بافت قدیم شهر ادامه بدهید. در راه، مردمان جنوب را ببینید، دریا را دیدن کنید، و برای استراحت شبی را در اقامت گاه همواره سبز بمانید. در حیاط این خانه کنار درختان نخل بنشینید. در حال و هوای جنوب غرق شوید و قصه های زیبایی را از زبان مردم سرزمین پریان دریایی بشنوید؛ قصه هایی که با یکی بود، یکی نبود شروع می شوند. طبق سند رسمی قدمت بنا حداقل به 70 سال پیش می رسد. اما با توجه به معماری بنا و قدمت بافت تاریخی بوشهر، که عموما به دوره قاجار می رسد، قدمت این بنا را هم حداقل مربوط به زمان قاجاریه می دانند. این بنا در محله کوتی یکی از 4 محله اصلی و قدیمی شهر بوشهر واقع شده است. در گذشته افراد سرشناس از بزرگان شهر و محله کوتی در این بنا زندگی نموده اند. تا سال 1384 مالک قبلی آن به نام معصومه همواره سبز در این خانه زندگی می کرد. او در سال 1395 از جهان رفت و علت نام گذاری اقامتگاه حفظ این نام خانوادگی است. شروع تاریخ بازسازی این خانه آذر سال 1395 و شروع راه اندازی اقامتگاه آبان 1396 است. مان همواره سبز خانه ای نقلی و دو نبش است. از یک سمت آن باد خنک شمال و از سمت غرب آن نسیم ساحلی می وزد. اقامتگاه یک حیاط کوچک دارد که در میانه آن نخلی واقع شده است. اتاق ها دو سمت شرق و جنوب واقع شده و به همین علت نام های کهباد (شرق) و هیرون (جنوب) را بر آن ها نهاده اند. درهای اتاق ها از جنس چوب ساج هندی است. بالای هر در کتیبه های رنگی است که زیبایی بسیاری به حیاط و اتاق ها داده است. مبلمان حیاط و اتاق به شیوه ای کاملا بومی است.

امکانات و تسهیلاتتوضیحات
رستوران
غذای محلیدارد
ویژگی اتاق ها2 اتاق یکی به متراژ 14 و یکی به متراژ 16 با مساحت سرویس های بهداشتی. اتاق ها به صورت کف خواب هستند.
سرویس بهداشتی ایرانی2 چشمه
سرویس بهداشتی فرنگی2 چشمه
شرایط آنتن دهی موبایلدارد
شرایط اینترنت موبایلدارد
اینترنت WiFiدر حال راه اندازی
قوانینتوضیحات
ساعت ورودمحدودیتی ندارد.
ساعت خروجمحدودیتی ندارد.
قوانین کنسلیاگر مسافر تا قبل از 72 ساعت اقامت خود را کنسل کند، 50 درصد هزینه ضبط می گردد.
شرایط اقامت خردسالاقامت بچه ها زیر 2 سال رایگان اقامت بچه ها بین 2 تا 7 سال نیم بها در کل اقامت تمام بها به معنی اشغال رختخواب است.
فاصله تا اماکن مهمتوضیحات
فرودگاه5 کیلومتر (حدود 10 دقیقه با ماشین)
ترمینال اتوبوسرانی9 کیلومتر (حدود 15 دقیقه با ماشین)
راه آهنندارد
موزه مردم شناسی بوشهر5 کیلومتر (حدود 15 دقیقه با ماشین)
خانه گلشن بوشهرکمتر از یک کیلومتر (کمتر از 5 دقیقه با ماشین)
کلیسای گری گوریکمتر از یک کیلومتر (10 دقیقه پیاده روی)
کوه نمکی جاشک190 کیلومتر (حدود 2 ساعت و 15 دقیقه با ماشین)

اقامتگاه بوم گردی مان همواره سبز روی نقشه

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ وردپرس

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "اقامتگاه بوم گردی مان همواره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه بوم گردی مان همواره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید