با چای سبز آلزایمر معنا ندارد

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران : چای سبز یک نوشیدنی پرطرفدار در دنیا است.

با چای سبز آلزایمر معنا ندارد

چای سبز موجب تقویت حافظه می گردد و زوال عقل را کاهش می دهد و از آلزایمر جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ وردپرس، چای یکی از پر مصرف ترین نوشیدنی ها در دنیا است. چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ از گیاه Camellia sinensis (L.) O. Kuntze ساخته شده است.

جاذبه مصرف انواع چای به خاطر وجود نوع خاصی از آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول ها است.

در این میان، چای سبز به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته و تعیین شده است اثراتی مفید روی انواع بیماری از جمله سرطان، چاقی، دیابت، و بیماری های التهابی و نوروژنیک دارد. انواع مطالعات مشاهده ای و مداخله ای، اثرات مفید مصرف چای را در اختلالات نورولوژیک مانند نارسایی شناختی و از دست دادن حافظه ثابت نموده اند.

تجمع پروتئین Tau و پلاک های آمیلوئیدی Aβ می توانند به عنوان استرسور، فرایند ایجاد بیماری آلزایمر را ایجاد نموده یا در پیشرفت این بیماری دخیل باشند.

مطالعات بالینی و آزمایشگاهی مزایای مصرف چای سبز به را به وجود ترکیبات کاتچین (GTCs) مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) نسبت داده اند.

اهداف GTCs در پیشگیری و یا درمان آلزایمر عبارتند از: تجمع غیر طبیعی پروتئین های Aβ و α-سینوکلین، راستا های التهاب سلولی در بیماران آلزایمری، افزایش بیان پروتئین های پروآپوپتوزی و استرس اکسیداتیو که با اختلال عملکرد سلول های عصبی و مرگ سلول های عصبی در مغز مرتبط هستند.

به گفته متخصصان کانادایی، ترکیب EGCG موجب تغییر شکل الیگومر های (Oligomer) بتاآمیلوئید شده و در نهایت مانع از شکل گیری پلاک های مضر و آسیب رسان می گردد. تحقیقات نشان داده اند که خواص محافظتی چای سبز حتی پس از هضم همچنان فعال می مانند.

چای سبز تقویت نماینده حافظه

این مطالعات نشان داده اند زمانی که چای سبز به وسیله آنزیم های روده هضم می گردد، مواد شیمیایی حاصل از این هضم با عواملی که موجب ابتلا به آلزایمر می شوند، مقابله می نمایند. مطالعات نشان می دهند نوشیدن چای سبز می تواند به کاهش زوال عقل ناشی از افزایش سن یاری نموده و حافظه را تقویت کند.

چای سبز حاوی اسیدآمینه و L-Theanine است که موجب ایجاد حس آرامش و بهبود عملکرد شناختی مغز می گردد. پیش بینی های مولکولی محاسباتی نشان داده اند که چگونه EGCG می تواند از انباشت پروتئین های فیبرینی جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، این یافته ها نشان می دهند که GTCs ها توانایی استفاده در پیشگیری و درمان بیماری های نوروژنیک را دارند و می توانند برای توسعه دارو های نو مفید باشند.

منبع: رکنا

به "با چای سبز آلزایمر معنا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چای سبز آلزایمر معنا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید