برای اولین بار یک زن فرمانده نیروی دریایی آمریکا می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، یک مقام ارشد واشنگتن خاطرنشان کرد که جو بایدن برای اولین بار یک زن را به عنوان فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده انتخاب نموده است.

برای اولین بار یک زن فرمانده نیروی دریایی آمریکا می گردد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آدمیرال لیزا فرانچتی را به عنوان فرمانده نیروی دریایی این کشور انتخاب کرد و این نخستین باری است که یک زن این سِمت را در اختیار گرفته و عضو ستاد مشترک نیرو های مسلح ایالات متحده آمریکا می گردد.

به طورکلی، بعد از انتخاب آدمیرال لیندا فاگان به عنوان فرمانده گارد ساحلی، فرانچتی دومین زنی است که فرماندهی یکی از شاخه های ارتش ایالات متحده را برعهده می گیرد.

بایدن در بیانیه ای گفت: فرانچتی در طول خدمت خود تخصص بالایی در حوزه های عملیاتی و سیاست گذاری نشان داده است.

او که در حال حاضر معاون عملیات نیروی دریایی آمریکاست، دومین زنی است که در نیرو های مسلح آمریکا به درجه آدمیرال چهارستاره دست می یابد.

بایدن در حالی این زن را به عنوان فرمانده نیروی دریایی آمریکا انتخاب کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور گزینه دیگری را برای تصدی این سِمت مدنظر داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که آستین به بایدن توصیه نموده بود تا آدمیرال ساموئل پاپارو، فرمانده کنونی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا را به عنوان فرمانده کل این نهاد انتخاب کند.

بااین وجود، بایدن با پیشنهاد رئیس پنتاگون مخالفت نموده و میخواهد فرماندهی هند-آرام ایالات متحده را به پاپارو بدهد.

منبع: فرارو

به "برای اولین بار یک زن فرمانده نیروی دریایی آمریکا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار یک زن فرمانده نیروی دریایی آمریکا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید