چاپ کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای نوجوانان

به گزارش وبلاگ وردپرس ، تغییرات اقلیمی چیست نوشته گیل هرمان به تازگی با ترجمه فرزین سوری به وسیله انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

چاپ کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای نوجوانان

این کتاب یکی از عناوین مجموعه کیست چیست کجاست به شمار می رود که برای نوجوانان بالای 10 سال منتشر می گردد و نسخه اصلی اش سال 2018 چاپ شده است.

مخاطبان مجموعه کیست چیست کجاست، نوجوانانی هستند که حوصله خواندن کتاب های خشک تاریخی را ندارند و با قصه و داستان بیشتر ارتباط برقرار می نمایند.

والت دیزنی کیست، بیل گیتس کیست، لگو چیست، نینتندو چیست، عصر دایناسورها چیست، پله کیست، پابلو پیکاسو کیست، آلکاتراز کجاست، جی کی رولینگ کیست، برادران گریم کیست اند، برادران رایت کیست اند، ارال استاین کیست، ژاندارک کیست، دیوید بکهام کیست، دیوار برلین چیست، پمپی چیست، محمدعلی کیست، وینستون چرچیل کیست، گرند کنیون کجاست، ناسا چیست، کرملین کجاست، چارلی چاپلین کیست، دنیای والت دیزنی کجاست، استیو جابز کیست، استیون اسپیلبرگ کیست، جام جهانی چیست، جنگ ویتنام چیست، موتسارت کیست، گاندی کیست و ژول ورن کیست عناوین دیگر این مجموعه هستند که پیش از این کتاب منتشر شده اند.

کتاب پیش رو درباره تغییرات اقلیمی در گذر زمان، گرم تر شدن زمین و شرایط آب و هوایی سخت است. علل سیاسی و بین المللی این مسئله هم به وسیله نویسنده کتاب برای نوجوانان مطرح شده است.

این کتاب به جز مقدمه و گاه شمار تغییرات اقلیمی، 13 فصل دارد که شامل همه چیز در حال گرم تر شدن است، در هوا خبرهایی هست، تغییرات اقلیمی در گذر زمان، تغییرات آغاز می شوند، اندازه گیری، چرخه مرگبار، راست یا دروغ؟، سیاست، شرایط آب و هوایی سخت، امواج گرما، قطحی و حریق، دردسرهای دریایی و حال و آینده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

به طور مثال در ایالات متحده در مقایسه با پنجاه سال پیش، برخی از منطقه ها تا 67 درصد بارش باران شدید و سیل آسای بیشتری را تجربه نموده اند.

باران شدید می تواند باعث نابودی محصولات کشاورزی و خانه های مردم گردد. باران شدید در کوهستان می تواند باعث رانش زمین و سیل گل و خاک گردد. طغیان رودخانه ها، فرو ریختن پل ها و مرگ انسان ها همگی از نتایج باران های شدید هستند.

با گرم تر شدن سیاره، اتفاقاتی از این دست هر روز بیشتر از گذشته رخ می دهند.

در ماه اوت سال 2016 در یکی از این بارندگی های شدید در طول سه روز بیشتر از نیم متر باران در استان لوئیزیانا بارید. دانشمندان اقلیم شناسی روی این موضوع تحقیقات بیشتری کردند. یک دانشمند اقلیم شناسی از دانشگاه پرینستون نتایج تحقیقاتش را این طور اعلام نمود که احتمال این گونه بارش ها از 100 سال پیش تا به امروز 40 درصد بیشتر شده. یک سال بعد در سال 2017، طوفان هاروی بیشتر از یک متر باران بر روی استان تگزاس فرو ریخت. این برای خودش رکورد تازه ای بود. هیچ طوفان ثبت شده در طول تاریخ در خط ساحلی قاره آمریکا این اندازه بارش ایجاد ننموده بود.

انتشارات پیدایش این کتاب را در 96 صفحه مصور و قیمت 65 هزار تومان منتشر نموده است

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چاپ کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید