بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی جات جنبه علمی ندارد

به گزارش وبلاگ وردپرس، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی جات جنبه علمی ندارد، گفت: براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی احتیاج دارند و باید گندزدایی شوند.

بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی جات جنبه علمی ندارد

به گزارش ایسنا، محسن فرهادی - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به بعضی اظهارات در مورد اینکه مصرف سبزی و صیفی جات سبب حمله مغزی می گردد، گفت: هیچ یک از این موارد جنبه علمی ندارند. تنها براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی احتیاج دارند و باید گندزدایی شوند.

وی ادامه داد: مصرف محصولاتی که عملیات پاکسازی آن ها در کارخانه ها انجام می گردد، بلامانع بوده و هیچ مسئله ای ندارند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توضیح داد: نکاتی که درباره بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزیجات مطرح و اینکه در سرانجام نتیجه گیری شده که سبب بیماری بوتولیسم می گردد، یک بحث غیر علمی است؛ همانطور که همه صاحب نظران اطلاع دارند این بیماری کاملا بی هوازی است و اصلا مربوط به این موارد نیست.

فرهادی در سرانجام با اشاره به اینکه صیفی جات در شرایط هوازی هستند؛ درحالی که بوتولیسم کاملا در شرایط بی هوازی سم فراوری می نماید، مطرح نمود: مصرف این محصولات پس از ضدعفونی حتما توصیه می گردد.

منبع: فرارو

به "بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی جات جنبه علمی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی جات جنبه علمی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید