مصرف قند و چربی باعث افسردگی می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، یک مطالعه نو تأیید کرد که یک رژیم غذایی سالم به رهایی از افسردگی به ویژه در بزرگسالان یاری می نماید.

مصرف قند و چربی باعث افسردگی می گردد

طبق آنالیز محققان ،مردان و زنان 17 تا 35 ساله، علائم افسردگی 3 هفته پس از تغییر رژیم غذایی سالم کاهش یافت.این مطالعه شامل 76 نفر بود که در دو معیار افسردگی و اضطراب نمره بالایی کسب کردند.

آن ها دارای علائم میانه یا شدید افسردگی بودند و بعلاوه در یک پرسشنامه در خصوص مصرف غذا های غنی از چربی و قند امتیاز بالایی کسب کردند.

شرکت کنندگان به مدت 3 هفته به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول رژیم غذایی خود را تغییر داد، در حالی که گروه دوم به خوردن آنچه عادت داشتند ادامه دادند.

از جمله دستورالعمل های رژیم غذایی پیشنهادی، افزایش مصرف سبزیجات به 5 وعده در روز، میوه ها به 2 یا 3 وعده در روز، غلات کامل به 3 وعده در روز، پروتئین بدون چربی به 3 وعده در روز، محصولات لبنی بدون افزودنی شیرین کننده به 3 وعده در روز و ماهی تا 3 وعده در هفته بود.

این برنامه بعلاوه مصرف روزانه سه قاشق غذاخوری آجیل و دانه ها، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری زردچوبه و دارچین را توصیه کرد.پس از 3 هفته، میانگین نمرات افسردگی در گروهی که تغییر رژیم غذایی را پذیرفته بود، به حد نرمال رسید.

در حالی که در گروه با رژیم غذایی که تغییری در فرایند تغذیه خود نداده بود، نمرات افسردگی بالاتر از قبل بود یا همچون قبل به جای مانده بود.

منبع: سایت اخبار یمن

وبلاگ وردپرس علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مصرف قند و چربی باعث افسردگی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف قند و چربی باعث افسردگی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید