برترین دوربین های کامپکت بازار؛ عکاسی با دوربین های جمع و جور

به گزارش وبلاگ وردپرس، این روزها اگرچه دوربین های کامپکت در بازار هوادار چندانی ندارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از گوشی هوشمند پیشرفته خود برای عکاسی بهره ببرند، اما هنوز هم کاربرانی پیدا می شوند که می خواهند در کنار دوربین گوشی هوشمند خود، یک دوربین جمع وجور و کوچک برای عکاسی خانوادگی و یا مسافرتی داشته باشند. اگر جزو این دسته از افراد هستید و یا جزو عکاسانی هستید که خیلی به حرفه ای شدن در این حوزه فکر نمی کنید، در راهنمای خرید برترین دوربین های کامپکت خبرنگاران همراه ما باشید.

برترین دوربین های کامپکت بازار؛ عکاسی با دوربین های جمع و جور

دوربین دیجیتال مدل Full HD 2.7K 48MP 10FT به همراه لنز 16X

دوربین دیجیتال مدل Full HD 2.7K 48MP 10FT را می توان یکی از برترین دوربین های کامپکت ضد آب حال حاضر موجود در بازار معرفی کرد که امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دوربین ابعادی 14.70 در 120 در 5.40 میلی متری دارد و سنگینی وزن آن نیز تنها 250 گرم است، بنابراین کاربران خیلی راحت می توانند آن را حمل و نقل نمایند. این محصول با پشتیبانی از رزولوشن فیلم برداری 2.7K و وضوح تصویر 48 مگاپیکسل، می تواند تصاویر را با جزئیات بسیار واضح و وضوح عالی ثبت کند.

برترین دوربین عکاسی کامپکت ضد آب بازار یک فلش بسیار قدرتمند دارد که می تواند در تاریکی یا نور کم نیز به فیلم برداری یا تصویربرداری بپردازد. این دوربین تا عمق 3 متری سطح آب مقاوم است و می توان بدون محفظه به مدت یک ساعت از آن استفاده کرد. محفظه باتری این دوربین کامپکت برای اهداف ضد آب به خوبی مهر و موم شده و مجهز به صفحه نمایش 2.7 اینچی LCD رو به عقب و یک نمایشگر 1.8 اینچی LCD رو به جلو با تایمر اتوماتیک 2s، 5s، 10s داخلی است.

یک باتری 650 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این دوربین در نظر گرفته شده و از کارت های میکرو SD حداکثر 128 گیگابایتی نیز پشتیبانی می نماید. 10FT بعلاوه از یک استابیلایزر نیز بهره می برد. این محصول یک اسپیکر داخلی برای ضبط صداهای مختلف نیز دارد و بزرگ نمایی دیجیتال 16 برابری را ارائه می دهد.

دوربین دیجیتال مدل 2.7K UHD 30.0MP به همراه لنز 16X

اگر قصد فعالیت در حوزه فراوری محتوا را دارید و نمی خواهید در ابتدای راه خیلی برای خرید یک دوربین فیلم برداری هزینه کنید، دوربین دیجیتال مدل 2.7K UHD 30.0MP به عنوان یکی از برترین دوربین های کامپکت می تواند گزینه خرید بسیار مناسبی برای شما باشد. این محصول از یک سنسور کراپ فریم CMOS با رزولوشن 30 مگاپیکسلی بهره برده که امکان تصویربرداری با کیفیت مناسب و با سرعت بالای 30 فریم بر ثانیه را برای کاربران به همراه می آورد.

این دوربین کامپکت می تواند در حالت FULL HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد. جنس بدنه این دوربین دیجیتال از پلاستیک مقاوم فراوری شده که در برابر ضربات و خط وخش های احتمالی کاملاً مقاوم است. برترین دوربین کامپکت برای ولاگری، مجهز به زوم دیجیتال 16 برابری است و صفحه نمایش 3 اینچی فوق شفاف آن از قابلیت چرخش 180 درجه نیز پشتیبانی می نماید. کاربران می توانند از حداکثر کارت های حافظه میکرو SD با ظرفیت 128 گیگابایتی در این محصول بهره ببرند.

این دوربین کامپکت دارای یک باتری قابل شارژ است که با شارژ کامل به مدت 2 تا 3 ساعت دوام می آورد. بعلاوه باید به قابلیت ضبط هنگام شارژ و پشتیبانی از خروجی HDMI این محصول اشاره کنیم که بسیار کاربردی هستند.

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل WB30F

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل WB30F، اگرچه در سال 2013 روانه بازار شد، اما به لطف قیمت مناسب و قابلیت های بسیار خوبی که در اختیار کاربران قرار می دهد، همچنان یکی از برترین دوربین های کامپکت بازار است. این دوربین با 128 گرم وزن و ابعاد 17 در 58 در 98 میلی متر به راحتی در جیب یا یک کیف کوچک جای می گیرد و در هر موقعیتی می تواند همراه خوبی برای کاربر باشد. در بالای دوربین تنها دکمه های خاموش و روشن و دکمه شاتر قرار گرفته اند و دور دکمه شاتر نیز یک حلقه تعبیه شده که با جابجا کردن آن به سمت چپ و راست می توان به بزرگنمایی ده برابری دوربین دسترسی پیدا کرد.

سامسونگ از یک فلاش قدرتمند در این محصول استفاده نموده که قادر است تا فاصله 3 متری محیط اطراف شما را روشن کند. صفحه نمایش 3 اینچی دوربین، از نوع TFT LCD و با کیفیت 230 هزار نقطه نورانی ساخته شده که وضوح بسیار مناسبی دارد. این محصول مشخصاتی در حد برترین دوربین کامپکت نیکون ارائه می دهد و مجهز به سنسور 16 مگاپیکسلی با قطع 1/2.3 اینچ است.

سرعت شاتر این دوربین بین 16 تا 1/2000 ثانیه قابل تغییر است که با توجه به بازه حساسیت 80 تا 3200 این محصول، کاربران برای عکاسی در محیط های کم نور و یا سوژه های متحرک مسئله ای نخواهند داشت. این دوربین کامپکت سامسونگ مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال است و قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi را نیز دارد. کاربران با نصب اپلیکیشن رایگانی که سامسونگ در اختیار آن ها قرار داده، می توانند اطلاعات را منتقل و یا دوربین را از راه دور به صورت کامل تحت کنترل قرار دهند.

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل ES95HD

مدل ES95HD، یک محصول باکیفیت دیگر از برند سامسونگ است که نسبت به مدل معرفی گردیده قبلی امکانات کمتری دارد و با قیمت مناسب تری نیز در بازار برترین دوربین های کامپکت به فروش می رسد. این دوربین کامپکت سامسونگ ابعادی 91.6 در 55.2 در 17.5 میلی متر دارد و به لطف وزن بسیار سبک 100 گرمی اش به راحتی می تواند حتی درون جیب کاربران نیز قرار بگیرد. این محصول می تواند با حداکثر رزولوشن تصویر 20 مگاپیکسلی به تصویربرداری بپردازد و در این زمینه نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

بعلاوه باید به قابلیت فیلم برداری HD این محصول اشاره کنیم که برای استفاده روزمره و طبیعت گردی کاملاً مناسب است. این دوربین نسبت تصویر 16:9، 4:3 و 3:2 را به کاربران ارائه می دهد و قابلیت ضبط صدا نیز دارد. از دیگر قابلیت های خوب این محصول ارزان سامسونگ می توان به قابلیت مکث در هنگام فیلم برداری و امکان از سرگیری مجدد آن اشاره نمود.

دوربین دیجیتال کانن مدل A2500

کانن در حوزه دوربین های کامپکت محصولات بسیار باکیفیتی را روانه بازار نموده که از جمله برترین دوربین های کامپکت مالی این شرکت می توان به مدل A2500 اشاره نمود. این محصول در سال 2013 به عنوان جانشین مدل A2400 به کاربران معرفی گردید و آن ها همچنان می توانند به عنوان یک دوربین کامپکت قیمت مناسب روی آن حساب باز نمایند.

کانن بدنه این دوربین را کمی باریک تر و جمع وجورتر طراحی نموده تا کار کردن با آن بسیار راحت تر باشد. بعلاوه در بخشی که محل قرارگیری دست است، شاهد یک طرح تازه هستیم که ظاهری دو رنگ به دوربین بخشیده است. جدا از این موضوع، کانن مدل A2500 امکانات متنوعی برای عکاسی و فیلمبرداری ارائه می دهد. حسگر 16 میلیون پیکسلی و پردازنده DIGIC 4 این دوربین موجب شده تا کاربران بتوانند تصاویری با وضوح بالا و دقت رنگ مناسب ثبت نمایند.

این محصول قابلیت فیلم برداری HD دارد و لنز 28 میلی متری با توانایی زوم 5 برابری آن کمینه نسبت کانونی f/2.8 را دسترس کاربران قرار می دهد. به لطف این لنز، کاربران برای عکاسی یا فیلم برداری از سوژه های دور یا نزدیک، منظره ها، عکس های دسته جمعی و موارد دیگر هیچ مسئله ای نخواهند داشت. این دوربین مجهز به قابلیت Smart AUTO است که سوژه مد نظر شما را تحلیل نموده و بر اساس 32 حالت پیش فرض، برترین تنظیمات را برای آن صحنه انتخاب می نماید.

این دوربین کامپکت کانن مجهز به نمایشگر 2.7 اینچی 230000 پیکسلی است و به لطف سیستم لرزشگیر دیجیتال اش نیز می تواند تاثیر تکان های دست را به حداقل برساند. در حالت فیلم برداری، یک سری افکت های مختلف برای این محصول در نظر گرفته شده که کاربران می توانند به دلخواه خود از آن ها بهره ببرند. بعلاوه باید به حالت تازه ECO این محصول اشاره کنیم که برای صرفه جویی در مصرف باتری به این دوربین اضافه شده است.

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل ST69

در نهایت می پردازیم به معرفی محصول دیگری از برند سامسونگ یعنی دوربین دیجیتال مدل ST69. این محصول که جزو مالی ترین دوربین های کامپکت سامسونگ در بازار به شمار می رود، حدودا 101 گرم وزن دارد و ابعاد بسیار جمع وجور آن نیز به 90.5 در 52.6 در 17 میلی متر می رسد. سامسونگ در این محصول خود از حسگر CCD با دقت 14.0 مگاپیکسل و ابعاد 1/2.3 اینچ استفاده نموده که بزرگ نمایی 5 برابری اپتیکال را ارائه می دهد و مجهز به لرزشگیر دیجیتالی تصویر نیز است. دوربین ST69 قابلیت فیلم برداری با رزولوشن HD با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و حداقل فاصله فوکوس نرمال آن 80 و در حالت ماکرو 5 سانتی متر است.

این دوربین کامپکت سامسونگ نمایشگری 2.7 اینچی از نوع LCD با دقت 230000 نقطه دارد، حساسیت ایزو آن از 80 آغاز می گردد و تا 3200 قابل تغییر است. Live Panorama، یکی دیگر از فناوری های به کار گرفته شده از سوی سامسونگ در این دوربین است که شما با استفاده از این فناوری قادر خواهید بود تصاویر پانوراما را همزمان با حرکت دست خود به ثبت برسانید. این دوربین از کارت حافظه میکرو SD با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت پشتیبانی می نماید و قابلیت هایی نظیر زمان سنج اتوماتیک 2 و 12 ثانیه ای، نمایش زنده (Live View) و فلاش داخلی با برد 3.5 متری دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و آنالیز 6 تا از برترین دوربین های کامپکت موجود در بازار در بازه قیمتی 10 تا 15 میلیون تومان پرداختیم تا اگر با این بودجه قصد خرید یک دوربین ساده، جمع وجور در عین حال کاربردی را دارید، به راحتی به برترین گزینه های ممکن دسترسی پیدا کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین دوربین های کامپکت بازار؛ عکاسی با دوربین های جمع و جور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دوربین های کامپکت بازار؛ عکاسی با دوربین های جمع و جور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید