بیش از 70 درصد موارد اختلافی در مذاکرات وین حل شده، توافق نشود، گزینه های دیگری داریم

به گزارش وبلاگ وردپرس، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیش از 70 درصد موارد اختلافی ایران با غرب حداقل به صورت شفاهی حل شده و به توافق رسیده ایم

بیش از 70 درصد موارد اختلافی در مذاکرات وین حل شده، توافق نشود، گزینه های دیگری داریم

محمود عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی وبلاگ وردپرس، درباره آخرین اخبار از مذاکرات وین اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت وارد مذاکرات وین شد و می توان که در این دوره از مذاکرات، به علت تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، دست بالا را داشت.

وی اضافه نمود: بیش از 70 درصد موارد اختلافی ایران با غرب حداقل به صورت شفاهی حل شده و به توافق رسیده ایم اما چندین مورد به ویژه در حوزه تضمین ها به جای مانده است که باید شفاف و روشن گردد.

عباس زاده ادامه داد: مریکا در دوره اخیر مذاکرات، موضع بازی بهم زنی به خود گرفت که بنظر می رسد در پی گرفتن امتیازات بیشتر بودند چون آن ها بیش از ما به توافق نیاز دارند. موضع گیری های اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اعلام شکست مذاکرات، به علت حل بخشی از مسائل داخلی خودشان و انجام بازی رسانه ای هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هرگونه توافق و مذاکره باید برای کشور نتیجه داشته باشد، توضیح داد: ما چه با توافق و چه بدون توافق، در پی رسیدن به یک نتیجه خوب برای کشور بر اساس منافع ملی هستیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: اگر طرف مقابل حسن نیت و جدیت نداشته باشد و بخواهد مذاکرات را فرسایشی کند، ایران گزینه های دیگری دارد و دستمان در این زمینه خالی نیست. اگر طرف مقابل حسن نیت داشته باشد، رسیدن به توافق تا 24 ساعت آینده امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بیش از 70 درصد موارد اختلافی در مذاکرات وین حل شده، توافق نشود، گزینه های دیگری داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 70 درصد موارد اختلافی در مذاکرات وین حل شده، توافق نشود، گزینه های دیگری داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید