برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین و وین، هشدار اتحادیه صنایع آلمان درباره عواقب تشدید کنترل های مرزی

به گزارش وبلاگ وردپرس، امروز (شنبه) در پایتخت های اتریش و آلمان تجمعات اعتراضی علیه محدودیت های کرونایی برگزار شده و اتحادیه صنایع آلمان هم در آستانه اجرای طرح تشدید کنترل های مرزی درباره عواقب مالی آن هشدار داده است.

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین و وین، هشدار اتحادیه صنایع آلمان درباره عواقب تشدید کنترل های مرزی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس به نقل از وینر سایتونگ اتریش با وجود مممنوعیت برگزاری اعتراضات امروز (شنبه) مجددا اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی اعمال شده از طرف دولت در وین، پایتخت اتریش برگزار گردید. به گفته پلیس اتریش بیش از هزار شرکت نماینده در این تجمعات شرکت کردند.

اعتراضات ضد محدودیت ها در پایتخت اتریش

اعتراضات از جمله علیه محدودیت های اعمال شده در تیرول برگزار گردید و معترضان خواهان کناره گیری دولت سباستین کورتس، صدر اعظم کشورشان بودند.

پیشنهاد مجلس اروپا برای ممنوعیت صادرات واکسن

منفرد وبر، رئیس عظیمترین فراکسیون (حزب مردم) در مجلس اروپا هم اعتراف کرد که اتحادیه اروپا در تهیه واکسن کرونا خطا نموده است. وی تاکید نمود: ما خیلی به وعده های فراوری و تحویل از طرف فراوری نمایندگان واکسن اعتماد داشتیم.

وی اضافه کرد: حالا اتحادیه اروپا باید این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که آیا ممنوعیت صادرات برای واکسن های کرونا به عنوان یک گزینه و راه چاره درست است.

وی در این راستا به طرح ممنوعیت واکسن های فراوریی شرکت بیون تک اشاره نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ وردپرس بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام اروپایی تاکید نمود: یکی از درس های عظیم بحران کرونا این است که ما در راستای ایجاد یک اتحادیه مشترک بهداشت و سلامت کوشش کنیم.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در برلین

به نوشته رسانه های آلمانی مخالفان محدودیت های کرونایی اعمال شده از طرف دولت امروز (شنبه) به خیابان های برلین آمدند. روی بنری که در دست معترضان قرار داشت نوشته شده بود جنون کرونا را متوقف کنید. روی پرچم عظیمی که در دست تعداد دیگری از معترضان قرار داشت نوشته شده بود : اقتصاد در حال مرگ است.

اعتراض اتحادیه صنایع آلمان به تشدید کنترل های مرزی

صنعت آلمان هم با توجه به تشدید کنترل های مرزی که از روز یکشنبه اعمال می گردد درباره فروپاشی زنجیره تامین اروپا هشدار داده است.

مدیر کل اتحادیه صنایع آلمان (BDI) اعلام نموده که تنگناهایی برای رانندگان خارجی در آلمان و تاخیرهای قابل توجه هنگام عبور از مرزها و ترافیک های گسترده در این شرایط قابل پیش بینی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ وردپرس بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید نمود که دولت آلمان باید تاثیرات تنگناهای ایجاد شده در گلوگاه های مرزی را مد نظر قرار دهد تا از این طریق از تامین نیازهای شرکت ها و شهروندان اطمینان حاصل کند.

وی اضافه کرد: آلمان یک جزیره نیست بلکه در وسط اروپا قرار گرفته است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف وزارت کشور آلمان از روز یکشنبه تنها آلمانی ها و خارجی های دارای حق اقامت در آلمان و یا کارگران کشاورزی فصلی و بهداشتی حق سفر به آلمان از تیرول، جمهوری چک و کشور اسلواکی را دارند.

این ممنوعیت ها و کنترل های مرزی تا 17 فوریه ادامه خواهد داشت.

کمیسیون اروپایی هم با توجه به محدودیت های سفر در نظر گرفته شده در آلمان علیه جمهوری چک و اتریش از این کشور خواسته که استثنائاتی را برای مسافران هر روزه مد نظر قرار دهد.

یک سخنگوی کمیسیون اروپا روز آدینه اعلام نمود: کشورهای اروپایی اخیرادرباره توصیه ها و طرح های مشترک برای سفرها در دوران بحران کرونا توافق نموده اند و ما انتظار داریم که همه کشورها بر اساس این توافقات عمل نمایند

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان انتقاد شدیدی به اعتراض بروکسل به تشدید کنترل های مرزی کشورش برای مهار کرونا وارد نموده و بروکسل را متهم نموده است که چوب لای چرخ های آلمان می گذارد.

وی انتقادهای بروکسل درباره تشدید کنترل های مرزی آلمان علیه منطقه تیرول اتریش و جمهوری چک را رد نموده و گفته است: دیگر بس است! کمیسیون اروپایی در تهیه واکسن برای اروپا در ماه های اخیر به اندازه کافی خطا انجام داده است. کمیسیون اروپایی باید حالا از ما حمایت کند نه اینکه چوب لای چرخ های ما بگذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین و وین، هشدار اتحادیه صنایع آلمان درباره عواقب تشدید کنترل های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین و وین، هشدار اتحادیه صنایع آلمان درباره عواقب تشدید کنترل های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید